• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Fy tusan vad ont jag har på vänster sida, strålar mot äggstocken och ryggen. Kan inte minnas att jag känt såhär nångång innan, trots tredje barnet (fjärde graviditeten - en slutade i abort i v9)
    Kan det vara livmodern som växer?

• Isa82
    Madelen21 skrev 2012-10-28 08:57:30 följande:
    är det någon som vet om man kan äta kallrökt lax när man är gravid?
    fick reklam idag å blev genast sugen på det...

nu pratar någon här om knäckebröd... å nu blev ja sugen på det...

hårdmacka me falukorv å senap!! åååå :) måste nog handla lit...

eller en toast me skagen röra å kallrökt lax åååå :)

min frukost blev ägg å sen efterrätt: choklad :P haha 
    Vad jag vet så skall man inte äta mat som inte är varmt tillagad. Varmrökt lax går bra men ej kallrökt. Gå in på livsmedelsverket.se där finns råd om mat för gravida.
  • Alicantina

Jag känner ibland också lite värk i .sidorna..min 3:e grav. man kanske känner mer såhär tredje gången.

• Valborgs

Ja, det kanske är så att det blir värre oxå, eftervärkarna blir ju värre sägs det, tycker nästan känslan man har nu påminner lite om eftervärkarna, fast det borde ju betyda att livmodern drar ihop sig och det hoppas jag verkligen inte på :(

• KarinF
    Madelen21 skrev 2012-10-28 08:57:30 följande:
    är det någon som vet om man kan äta kallrökt lax när man är gravid? fick reklam idag å blev genast sugen på det... nu pratar någon här om knäckebröd... å nu blev ja sugen på det... hårdmacka me falukorv å senap!! åååå :) måste nog handla lit... eller en toast me skagen röra å kallrökt lax åååå :) min frukost blev ägg å sen efterrätt: choklad :P haha 

Ja, man kan äta kallrökt lax men var noga med att kolla förpackningsdatum. Listeriabakterier kan förekomma i vakuumförpackningar, så det är viktigt att kolla att laxen är relativt nyförpackad. Kolla Livsmedelsverkets hemsida.
  • ToTo10

Vi berättade för mormor, morfar och farmor igår. Till mormor köpte vi en bok; "Kajsa kavat hjälper mormor", farmor fick en ljushållare med texten "så länge det finns farmödrar kommer det också att finnas kärlek", morfar och farfar en varsin bläckpenna som det står "speciell morfar/farfar" på :) mormor fattade inte alls först, hon trodde bara jag köpt den för att vi båda gillar kajsa kavat så mycket ;) morfar förstod dock direkt, de blev jätteglada allihop! :) Farfar kommer nog och hälsar på idag, då ska han få veta :)

• Valborgs

Vad roligt att få berätta :) jag beställde tryck med "Storasyster" på som jag ska stryka på en body som lilltjejen får ha på sig när vi träffar släkten. Ska bara lyckas vara tyst på dopet av mitt syskonbarn dagen innan :)

• ToTo10

Ja, det var riktigt roligt :) men det känns fortfarande helt overkligt :P jag är bara i v 5+1 men kände att vi ville berätta för de närmaste iaf :)

• kluckis
    1000 skrev 2012-10-27 22:18:36 följande:
    Fryser hela tiden och vill duscha varmt, men vågar inte duscha så varmt som jag vill för jag är orolig över det där me att inte bada för varmt... Så kroppen blir för het eller nåt...! Trist o inte kunna slappna av när jag försöker göra nåt avslappnande. O trist att bli frusen av att försöka göra nåt värmande.... GRRR...

Det är inte farligt! Det enda är ju att man lättare kan känna sig svimfärdig osv. Men känner man efter och inte badar typ i 40grader är det absolut inte farligt utan bara bra för kroppen:)
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2012-10-28 06:38:06 följande:
    Jag växlar mellan att frysa eller ha för varmt/svettas... Aldrig riktigt passligt, så som normalt! Har dragit upp värmen inne med 2grader, eftersom jag annars var tvungen att gå omkring i yllesockor och tjock tröja hela tiden!

Jag svettas och fryser också omvartannat. Har aldrig hört talas om det som ett grav-symptom förut! Men vi verkar ju vara många här inne med samma problem. Det känns som att kroppens egen termostat har pajat fullständigt!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~