• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Tempen går ju upp ca 0,5-1 grad vid ägglossning och när man är gravid så stannar den uppe under hela tiden. Det är ofta man känner sig febrig nu iaf..

• kluckis
    Valborgs skrev 2012-10-28 10:53:30 följande:
    Tempen går ju upp ca 0,5-1 grad vid ägglossning och när man är gravid så stannar den uppe under hela tiden. Det är ofta man känner sig febrig nu iaf..
    Ja min temp har ökat med ca 0. 6 grader :)
  • Baby Lei
    ToTo10 skrev 2012-10-28 09:32:58 följande:
    Vi berättade för mormor, morfar och farmor igår. Till mormor köpte vi en bok; "Kajsa kavat hjälper mormor", farmor fick en ljushållare med texten "så länge det finns farmödrar kommer det också att finnas kärlek", morfar och farfar en varsin bläckpenna som det står "speciell morfar/farfar" på :) mormor fattade inte alls först, hon trodde bara jag köpt den för att vi båda gillar kajsa kavat så mycket ;) morfar förstod dock direkt, de blev jätteglada allihop! :) Farfar kommer nog och hälsar på idag, då ska han få veta :)

Vad mysigt att ni har kvar era mor och farföräldrar! Och kul sätt att berätta på!
  • Valborgs

Suttit och kollat massa namn nu under tiden dottern sover och fastnat för Melker, vilket sambon absolut inte vill ha om det är en pojk. Attans! :)

Men Casper har vi iaf enats om när det gäller pojknamn och Minea på tjej, får väl se hur länge vi håller fast vid det.. :D
    Vad funderar ni på för namn? Om ni ens börjat ännu?

• Madelen21

namn ja...

när  vi vänta dottern hade vi dessa namn i åtanke: alice, alicia, agnes

å när  vi vänta nr 2 son så var dom: melvin,theo, edvin

nu vet jag inte... saga tycker jag är fint...

känns svårt å sitta å fundera på namn när man inte vet va d blir än...

men jag vill kolla kön på ul sen :) 

• Valborgs

Vi har nog bestämt oss för att inte kolla kön iaf, tycker om att spara på det till fl, även att man är grymt nyfiken i slutet :)

Saga är fint, fastnat för Leo nu med.. :) nåja många månader kvar.

Emilia fick namnet i magen iaf, men vår Alva hette Isabelle de första timmarna så sånt där kan ju ändras när de väl är födda :)

• ToTo10
    Baby Lei skrev 2012-10-28 10:56:24 följande:
    Vad mysigt att ni har kvar era mor och farföräldrar! Och kul sätt att berätta på!

Ja, fast alltså.. Bebis mormor, morfar, farmor, farfar :) jag har bara min mormor kvar i livet och sambon sin farfar. Ja, vi tyckte det va lite roligare än att bara säga.. :) Den blivande fastern kommer troligen oxå med hit idag så då får hon väl också veta samtidigt :)
  • Sagolina

Vad kul att läsa era tankar kring namn! Och kul att ni tycker om Saga, finns inte så många som heter så, åtminstonde inte i min närhet!

Jag och sambon funderade i somrast kring namn och skrev en låååång lista på sådana vi tyckte om, men efter MAt städade jag undan alla babyrelaterade saker och nu hittar jag inte listan... Tror dock vi väntar till efter nästa ul innan vi börjar fundera något mera. Vill få kolla att det inte finns tecken på kromosomavvikelser mm. innan jag funderar allt för mycket. På förra fostret fanns en stor nacksvullnad, så därför blev det troligtvis MA, nu vill jag försöka hålla mig "neutral" tills jag vet mera!   

• Valborgs

Sagolina: förstå att du känner så efter MA, jag har varit lyckligt lottad från det än så länge, men visst undrar man om man ska klara sig igenom hela nu.

Längtar till kub, så man får veta om allt ser ok ut eller inte.

Var du långt gången när du fick missfall?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~