• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Min mans släkt har någon tradition att första pojken har pappans namn som mellannamn, jag gillar det inte riktigt för jag tycker det känns egoistiskt :P
    MEN gick med på det ändå om jag fick lägga till ett släktnamn från vår sida också (som jag lovade pappa när jag var 10 år att döpa första pojken till) och det blir bra. Roligt nog blir första namnen på bokstaven A och sista mellannamnet och efternamnet på V, så det vart lite roligt och bra ändå :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Madelen21

ja namn är så svårt

mina barn heter agnes och theo.

blir d en kille kanske d blir edvin melvin

flicka kanske alice, alicia, ja d är svårt... får fundera... tur man har iaf 7 månader till på sig å fundera.. går in i v 8 på tisdag :) 

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2012-10-28 15:32:38 följande:
    ja namn är så svårt

mina barn heter agnes och theo.

blir d en kille kanske d blir edvin melvin

flicka kanske alice, alicia, ja d är svårt... får fundera... tur man har iaf 7 månader till på sig å fundera.. går in i v 8 på tisdag :) 
    Alicia är ju fint, det är ju vårt namn!

Dottern heter Sophie så Alicia Viberg låter rätt bra till det iallafall :)

Och Alicia passar ju med er Agnes tycker jag? :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Caroliin

Åh vad roligt ni pratar namn :) killnamn är svårt tycker jag haha. Mina pojkar heter Theo och Millijohn (:

• Madelen21

ok. min farmor heter alice :)

just nu är jag sååå sugen på allt möjligt.
    i morse blev jag sugen på en skagen toast me skagen röra och kallrökt lax
    å sen blev ja sugen på hårt bröd.
    å nu är jag sugen på julkorv haha...

middagen idag blir fläskkorv mos å senap... åååå ja är hungrig :P
    sambon å dottern ska få åka  å handla snart :) 

• Caroliin

Pojknamn jag gillar ; Marwin, Mion, Elian
    Tjejnamn jag gillar ; Mi, Tinja, Isabella.

Men detta är bara några av de :)

• Caroliin

Jag blev sugen på ostbricka med kex så det ska jag och mannen mysa med ikväll och vindruvor. Vi är båda lediga imorgon så varför inte :)
    Mannen och stora sonen är iväg och handlar det nu (:

• Madelen21

min syster (13 år) ska bo här i 2 v i november när vår mamma och hennes mamma ska till västindien...
    mamma kom då mä förslaget att vi ska få äta lamm i 2 v... fy fasen... jag avskyr lammkött...

å d vet hon så de va väl därför hon sa så :)
    nää du d blir massa gott dom 2 veckorna hoppas jag :)

finns en maträtt jag är extra sugen på å det är heta räkor..

innehållet i den är: hela tomater på burk, paprika, curry vitlök grädde å såklart räkor :) man kokar ihop allt å lägger i räkorna sist av allt.. servera med ris... ååå såå gott :)

ska lyxa till d nån dag denna vecka med denna maträtt (dock är d bara ja som gillar de)
    jaaa ååå jansson frestelse ååå va gott.....

får man äta ansjovis som gravid?  

• KarinF
    Caroliin skrev 2012-10-28 15:41:22 följande:
    Åh vad roligt ni pratar namn :) killnamn är svårt tycker jag haha. Mina pojkar heter Theo och Millijohn (:

Ja, visst är det svårare med killnamn! Min son heter Emil, men det var också det enda namnet som båda gillade. Tjejnamn är betydligt enklare, där hade vi en lång lista med tänkbara namn. Agnes toppar vår lista, så blir det en tjej är valet enkelt!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~