• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

karinf kul att du gillar agnes :) min dotter heter så :) hon hoppas att bäbis i magen är en lillasyster :) jag vill också gärna få en till flicka :) fast d spelar ingen roll.. finns mkt mer fina kläder åt flickor :)

vi ska kolla på ul iaf :) tycker veckorna kan gå lite fortare nu... v 8 på tisdag :)

med nr 2 kände ja första rörelserna v 15 :) 

• AlexandraViberg

Pojknamn var svårt med dottern, han jag var med då hade sämsta smaken i hela världen enligt mig.. Hans FÖRSTA val var KAJ??
    Då tänker iallafall jag på de där fåglarna på reklamen som gick för år sedan. Kaj och Bojje! Glad att vi fick en tjej, det enda av hans förslag som jag inte förknippade med djur var Dexter och det skulle jag aldrig välja i dagsläget! Jag och maken däremot var helt överens från första stund!

Olika det kan vara :P

• Baby Lei

Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan?   Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv)    Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil?     Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu?  Godaste middagen?                                                 [/quote]

• mrshope
    Pellefanten skrev 2012-10-28 15:16:52 följande:
    Mrshope åå om jag bott i ett engelskt talande land hade ja lätt valt Edward eller William
    Ja jag älskar Edward! Maken är inte lika sugen dock. Thor är ju JÄTTEFINT. Jag har föreslagit typiskt svenska namn men det går inte hem :( 
  • mrshope
    KarinF skrev 2012-10-28 16:31:15 följande:

Ja, visst är det svårare med killnamn! Min son heter Emil, men det var också det enda namnet som båda gillade. Tjejnamn är betydligt enklare, där hade vi en lång lista med tänkbara namn. Agnes toppar vår lista, så blir det en tjej är valet enkelt!
    Emil är också superfint, jag föreslog det med maken sa nej. Samma med Agnes!
  • sanmal

Baby lei;
    Jag är 22. Gift med 16 år äldre man som jag varit ihop med i 3 år. Ingen av oss har barn sedan innan. Vi bor i hyreslägenhet och Så pass stort att bebis får eget rum. Vi har en Volvo V70 så inte behöver vi byta bil iaf ;) jobbar som uska men har väl tröttnat lite.
    Jag kommer vara mammaledig men hur länge vet jag inte, och jag tror maken vill vara pappaledig oxå men hur länge vet jag inte heller.
    Vi har inte köpt något varken till mig eller bebis. Vill inte vara för tidiga med det sedan ett ma i maj.
    2 st, mina bästa vänner, vet om att jag är gravid, annars har vi inte tänkt säga nåt förrän efter v 12.
    Angående mat så är det som vanligt för mig, inga speciella cravings och ingen speciell favoritmat. :)

• mrshope
    Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
    Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan?   Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv)    Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil?     Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu?  Godaste middagen?                                                 [/quote]
    Kul förslag! Ligger i sängen och mår illa så kan ju lika gärna fylla i dessa frågor :)

Jag är 29 år och är gift sedan sommaren 2011. Jag har inga barn sedan innan, vi bor i London i en lägenhet. Hoppas på att flytta så att vi får två ordentliga sovrum så att ett kan användas som gästrum när bebisen kommer, vill gärna att min mamma och pappa ska komma över och stanna länge om de vill! Bebisen kommer nog inte att få eget rum, i sådana fall en liten del av gästrummet i början. Vi har bil ja, tror inte vi kommer behöva byta den. Jag jobbar som terapeut inom beroendeproblematik, trivs inte med mitt jobb då det är väldigt krävande och deprimerande. Jag kommer vara mammaledig så länge det känns bra, kanske två år då det är rätt vanligt i England eftersom dagis/barnflicka är så vansinnigt dyrt. Jag skulle antagligen inte tjäna något med att gå tillbaks till jobbet då hela min lön säkerligen skulle gå till dagiskostnader. Så jag tänkte vara hemma tills jag tröttnar.  Min man kommer nog inte vara pappaledig (finns ej i det här landet) men då han är egen företagare så är han rätt flexibel, han ska vara hemma minst en månad när barnet föds. 

Jag har inte köpt något gravidrelaterat ännu. Våra närmsta kompisar och familj vet om att jag är gravid. Min aptit har helt försvunnit tyvärr, det enda jag har ätit idag är rostat vitt bröd. Men i kväll ska vi äta Sunday Roast (typisk engelsk tradition) så jag hoppas det blir gott! 
  • Sagolina

Baby Lei:
    Är 23år. Min sambo är ½år äldre och vi har varit tillsammans i lite över 4år, bott tillsammans i 4år och förlovade i 1½år. För ½år sen köpte vi hus, så nu håller vi på att fixar här. Väntar första barnet, men hade ett MA i somrast. Babyn kommer få eget rum , men det kiljs från vårt rum bara av pipan (hela övre våningen är i ett). Känns passligt de första åren!
    Har inte köpt något till babyn eller mig själv ännu, men äter multivitamin för gravida som jag köpte i samband med förra graviditeten. Kommer inte köpa något innan jag har varit på ul i v 11-13, eftersom jag är orolig för mf/ma igen. 
    Har en bil, en liten Yaris, men skall nog klara oss med den så länge vi bara har ett barn! Behöver den inte för att ta mig och handla eller liknande, men nog för att hälsa på släktingar & vänner, samt åka till sommarstugan!
    Studerar ännu, men får min examen i december. December kommer jag sen jobba i blombutik, efter det får jag se vad som händer (inte precis optimalt att söka jobb som gravid, men hellre barn än jobb!!) Min sambo jobbar inom äldrevården och vi klarar oss bra på en lön.
    Vill gärna vara mammaledig länge och tror nog min sambo också gärna är ledig med vårt barn! Än så länge vet ingen om att jag är gravid igen och vet inte riktigt när vi kommer att berätta... Kanske snart, kankse efter ul!
    Maten har varit lite dålig senaste veckorna pga. mycket oro kring blödningar, värk mm. Annars så ser nog maten ut som innan graviditetn!     

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~