Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan? Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv) Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu? Godaste middagen? [/quote]
Kul förslag! Ligger i sängen och mår illa så kan ju lika gärna fylla i dessa frågor :)
Jag är 29 år och är gift sedan sommaren 2011. Jag har inga barn sedan innan, vi bor i London i en lägenhet. Hoppas på att flytta så att vi får två ordentliga sovrum så att ett kan användas som gästrum när bebisen kommer, vill gärna att min mamma och pappa ska komma över och stanna länge om de vill! Bebisen kommer nog inte att få eget rum, i sådana fall en liten del av gästrummet i början. Vi har bil ja, tror inte vi kommer behöva byta den. Jag jobbar som terapeut inom beroendeproblematik, trivs inte med mitt jobb då det är väldigt krävande och deprimerande. Jag kommer vara mammaledig så länge det känns bra, kanske två år då det är rätt vanligt i England eftersom dagis/barnflicka är så vansinnigt dyrt. Jag skulle antagligen inte tjäna något med att gå tillbaks till jobbet då hela min lön säkerligen skulle gå till dagiskostnader. Så jag tänkte vara hemma tills jag tröttnar. Min man kommer nog inte vara pappaledig (finns ej i det här landet) men då han är egen företagare så är han rätt flexibel, han ska vara hemma minst en månad när barnet föds.
Jag har inte köpt något gravidrelaterat ännu. Våra närmsta kompisar och familj vet om att jag är gravid. Min aptit har helt försvunnit tyvärr, det enda jag har ätit idag är rostat vitt bröd. Men i kväll ska vi äta Sunday Roast (typisk engelsk tradition) så jag hoppas det blir gott!