Oooh, here we go!
Jag är 29, pojkvännen/sambon är 23. Vi blev tillsammans i juli i år, men känner varandra sedan 2 år tillbaka tack vare en utbildning vi gick ihop, På den utbildningen spenderade man i princip all sin vakna tid på skolan, så vi är definitivt inga främlingar för varandra :)
Vi bor tillsammans i en liten tvåa i Haninge, söder om söder i Stockholm. Barnet kommer att få sova i samma rum som oss, så det blir till att flytta om nåt år så att vi får plats allihop. Bilen kommer nog att få vara kvar ett tag till, den är lagom stor och bra :)
Jag jobbar på Försäkringskassan, med föräldrapenning ironiskt nog. Har jobbat med det i fyra år tidigare innan jag sade upp mig för att utbilda mig, men nu är jag tillbaka på kassan igen med samma arbete. Jag har verkligen inte trivts på FK förut p.g.a. dålig chef o.s.v, men nu jobbar jag på ett helt annat kontor med enbart superpositiva människor som gör allt för att göra ett bra arbete! Så för tillfället trivs jag faktiskt rätt bra, men jag kommer nog att försöka hitta annat arbete på sikt.
Jag kommer att vilja vara föräldraledig ett år kanske, det är svårt att säga just nu :) Min karl vill också vara hemma, tror han är rätt sugen på att vara hemma drygt ett år han också.
Vi har inte köpt något till barnet än, och jag har inte börjat handla något åt mig själv än heller, jag väntar med bebisgrejer tills den kritiska perioden har passerat :)
Alla på jobbet, hela min familj och mina närmaste vänner vet om att vi väntar barn, vi kände att det var lika bra att berätta på en gång. Favoritmaten är fil och flingor och knäckebröd med paprika eller krasse :) Och all sorts frukt! Allt som måste stekas får mig att må illa :p