• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000
    Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
    Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan?   Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv)    Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil?     Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu?  Godaste middagen?                                                 

[/quote] 30år och förlovad med en man, vi bor sambo. Vi har varit tillsammans i strax 2 år. Inga barn sen tidigare varken han eller jag. Vi bor i en hyresrätt i Farsta, Stockholm. Bäbin kommer få mitt nuvarande pysselrum som sitt. Vi har ingen bil men varsitt sl-kort 😉 jag jobbar som civilanställd inom polisen, passhandläggare, jag trivs inte ett dugg. Jag kommer va mammaledig så länge jag bara har möjlighet till, och det samma gäller nog min kille haha. Inget köpt till bebisen än men ett par gravidbyxor på hm idag. Det är 1 vän och 1 kollega till mig som vet och några av sambons kollegor. Ja, jag äter aningen mer regelbundet och mindre godis. Sugen på pomfritt m grillkrydda mycket. Frukost äts bara för jag måste, så det blir mackor, typ....
    V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • 1000

Vi har sagt att tjej, jag väljer namn, kille, han väljer. Men min gubbe ville döpa ev son till Xerxes, där blev det dock stopp. Så vi får se vad som kan tänkas bli....

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • mrshope
    1000 skrev 2012-10-28 17:43:55 följande:
    Vi har sagt att tjej, jag väljer namn, kille, han väljer. Men min gubbe ville döpa ev son till Xerxes, där blev det dock stopp. Så vi får se vad som kan tänkas bli....
    Åh nej om jag skulle låta min man välja pojknamn så skulle det bli 'Owen' som jag inte alls gillar! Tror dessutom inte min mamma kan uttala det namnet (svårt med w i Sverige) så hon skulle nog kalla barnet för Oven som i ugn. 
  • Valborgs

Jag är 31, fyller 32 i dec.
    Bor med sambo sen 3 år tillbaka
    Har två barn, en dotter på 11 år från ett tidigare förhållande och en dotter på 10 månader.
    Vi bor i lgh just nu, en ganska stor fyra. Men kommer att flytta till hus i dec.
    Vår 10 månaders sover fortfarande inne hos oss, hon och 11 åringen får väl varsitt rum sen och sen får minstingen bo hos oss tills den får dela rum med lilltösen. Finns ett rum till, men det kommer nog användas som gästrum.
    Vi har två bilar, sambon en skåpbil och jag en V70. Kommer nog byta skåpbilen mot en 7sitsig
    Jag jobbar som administratör på ett mindre företag
    Trivdes bra på jobbet innan föräldraledigheten :) men är fortfarande mammaledig och kommer fortsätta vara det tills den lilla är ungefär 2 år.
    Pappan kommer ta ut en månad över sommaren ihop med sin semester, så vi blir hemma hela sommaren ihop :) annars blir det nog bara strödagar för honom.
    Har inte köpt något till bebisen ännu, men börjat kolla syskonvagnar ;)
    Inte något till mig heller, har det mesta kvar sen senaste graviditeten :) men ska till Ullared i helgen, det kan bli farligt!
    Oj, är nog rätt många som vet ändå. Några från mammagruppen, min syster och de närmsta vännerna.
    Matvarorna går i vågor, äter mindre godis iaf. Mår illa av tomat, så den mesta mat med tomat i går bort! Märkte idag att jag kände samma för fetaost, som jag igår kunde sitta och smaska i mig flera bitar. Konstigt det där :)

Kul med frågorna iaf, att få läsa om er andra :)

• Tessss

Hur gammal är du? - 25
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Min make är 36
    Hur länge har ni varit tillsammans? - Vi har varit tillsammans i snart 6 år och gifta i 1.5
    Har du barn sen innan? - Nej, ingen av oss. Har en liten hund dock
    Var bor du? - I nordvästra Skåne
    Hur bor du? - I lägenhet, men flyttar in i nybyggt hus innan jul
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Ja
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? - Ja en hundai i30, älskar den, men får nog köpa större..     
    Vad jobbar du med? - Är förskollärare
    Trivs du med ditt jobb? - Älskar det!
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja det ser jag fram emot. Blir nog 1 år.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja, men mest strödagar / någon dag i veckan
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? - Nej inte än
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Ett par mamma-jeans men de är inte använda än
    Hur många vet att du är gravid? - Närmaste familjen, tre vänner och samtliga kolleger
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Måste äta en gång i timmen för att inte må dåligt, men blir fort mätt
    Favoritfrukost just nu? - Kräm, det enda som går ner nu för tiden
    Godaste middagen? - Bara jag inte mår illa funkar det mesta!

Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • kluckis

Hur gammal är du? - 21 (22 i jan) 
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Min sambo/fästman
    Hur länge har ni varit tillsammans? - Vi har varit tillsammans i 4år och förlovade i 2 
    Har du barn sen innan? - Nej, ingen av oss. Har 2katter som är våra prinsar 
    Var bor du? - I Örnsköldsvik
    Hur bor du? - I en litenlägenhet, menkommer flytta till en 2:a efter januari 
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Nej om vi inte hittar en billig 3:s 
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? - Japp och vi kommer inte köpa en större  
    Vad jobbar du med? - Personlig assistent 
    Trivs du med ditt jobb? - Älskar det!
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja så länge det behövs/har ekonomi till.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja eftersom han är arbetslös (änsålänge) 
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? - Lite kläder 
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Mammaleggings men inte andvänd än 
    Hur många vet att du är gravid? - Närmaste familjen, 2vänner
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Måste äta OFTA! Inte sugen på nått...
    Favoritfrukost just nu? - Det som går fort och det jag är sugen på! 
    Godaste middagen? - Utemat är det som funkar bäst

• LitenOchSkeptisk

Oooh, here we go!
    Jag är 29, pojkvännen/sambon är 23. Vi blev tillsammans i juli i år, men känner varandra sedan 2 år tillbaka tack vare en utbildning vi gick ihop, På den utbildningen spenderade man i princip all sin vakna tid på skolan, så vi är definitivt inga främlingar för varandra :)
    Vi bor tillsammans i en liten tvåa i Haninge, söder om söder i Stockholm. Barnet kommer att få sova i samma rum som oss, så det blir till att flytta om nåt år så att vi får plats allihop. Bilen kommer nog att få vara kvar ett tag till, den är lagom stor och bra :)
    Jag jobbar på Försäkringskassan, med föräldrapenning ironiskt nog. Har jobbat med det i fyra år tidigare innan jag sade upp mig för att utbilda mig, men nu är jag tillbaka på kassan igen med samma arbete. Jag har verkligen inte trivts på FK förut p.g.a. dålig chef o.s.v, men nu jobbar jag på ett helt annat kontor med enbart superpositiva människor som gör allt för att göra ett bra arbete! Så för tillfället trivs jag faktiskt rätt bra, men jag kommer nog att försöka hitta annat arbete på sikt.
    Jag kommer att vilja vara föräldraledig ett år kanske, det är svårt att säga just nu :) Min karl vill också vara hemma, tror han är rätt sugen på att vara hemma drygt ett år han också.
    Vi har inte köpt något till barnet än, och jag har inte börjat handla något åt mig själv än heller, jag väntar med bebisgrejer tills den kritiska perioden har passerat :)
    Alla på jobbet, hela min familj och mina närmaste vänner vet om att vi väntar barn, vi kände att det var lika bra att berätta på en gång. Favoritmaten är fil och flingor och knäckebröd med paprika eller krasse :) Och all sorts frukt! Allt som måste stekas får mig att må illa :p

• Sandraa L
    Hur gammal är du? 19år
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Ja, sambo 26år. 
    Hur länge har ni varit tillsammans? Lite över 4månader, så det gick fort. Men är det rätt så är det! 
    Har du barn sen innan?  Ja, en dotter på 3år :)
    Var bor du? I värmland, Torsby
    Hur bor du? (lägenhet/hus osv) I världens mysigaste lägenhet bortsett från att den är lite väl liten men det fungerar nu och den första tiden när bebis är liten. 
    Kommer bebisen få ett eget rum? Nej, inte till en början men när han/hon är runt året och vi förhoppningsvis flyttat så blir det eget rum :)
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Jag har inte ens körkort ;) men sambon har både körkort och bil. 
    Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Just nu jobbar jag extra inom barnomsorgen vid behov, sedan så bloggar jag. Trivs väl sådär, hade helst velat jobba i butik som jag tidigare har gjort eller inom försäljning men de möjligheterna finns inte här tråkigt nog, så där saknar jag stockholm som jag från början är ifrån. Flyttade hit i våras.
    Kommer du vilja vara mammaledig? Ja, däremot så vet jag inte hur länge och hur vi ska dela upp det ännu :)Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Ja det vill han vara när bebis blir lite större och jag inte ammar längre :)
    Har du köpt något till bebisen ännu? Har köpt lite kläder och nalle :)Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Har beställt hem ett par mammabyxor från H&M och sedan mammaleggings från mamalicous :) 
    Hur många vet att du är gravid? Mer eller mindre alla i vår omgivning, jag såg ingen anledning att vänta och gick ut med det lika tidigt med dottern så de flesta vet :) 
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Är inte ett dugg illamående som tur är, inte heller matsugen bortsett från ibland och då får jag sjuka cravings och måste ha det NU! 
    Favoritfrukost just nu? lite nötter och en morot, typ det är det om jag ens får i mig något då marlusten oftast är på 0.
    Godaste middagen?   KÖTT, jag bara måste ha kött hela tiden och mycket sallad! 
  • Trollbarnet

Hej igen tjejer.
    Någon kanske minns mig?

Lämnade tråden för några veckor sedan för misstänkt MF pga. små blödningar.
    Har inte kommit något blod sedan den gången då det endast var en spotting, så hoppas att det inte var MA. Har inte fått komma in på VUL men har tänkt ringa i veckan och försöka få ett. 
    Så nu är jag 8+3 och hoppas innerligt fortfarande! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~