• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mrshope
    Trollbarnet skrev 2012-10-28 19:41:51 följande:
    Hej igen tjejer.
    Någon kanske minns mig?

Lämnade tråden för några veckor sedan för misstänkt MF pga. små blödningar.
    Har inte kommit något blod sedan den gången då det endast var en spotting, så hoppas att det inte var MA. Har inte fått komma in på VUL men har tänkt ringa i veckan och försöka få ett. 
    Så nu är jag 8+3 och hoppas innerligt fortfarande! :)
    Vad roligt att du är tillbaka! Finns det ingen gyn-akut man kan åka till i Sverige? Bor i England och här ska man åka in så fort man blöder så får man ett VUL.
  • mhpo

26 år, 27 när bebisen kommer. 
    Sambo sedan 7 1/2 år tillbaka.
    Inga barn sedan innan.
    Bor i Stockholm i en bostadsrätts lägenhet på 50 kvm.
    Bebisen kommer att få en egen hörna.
    Vi har en volvo v70
    Studerar men kommer vara hemma i 7 månader i första svepet och sedan tar sambon över i 5 månader. 
    Vi har köpt lite boddysar, filt och smågrejer både sedan innan jag blev gravid och efter att jag blivit det.
    Har köpt ett par mamma byxor till mig själv, fyndade på rean så jag tänkte att det var lika bra att passa på. 
    De flesta vet nu att jag är gravid. 
    Är hela tiden sugen på riktigt mat typ husmans. 
    Till frukost vill jag ha äggmacka med kaviar på. 
    Godate middagen är typ lax eller kyckling tillagat i ugnen :) 
  • Pellefanten

Jag är 24, min man är 27. Vi har varit tillsammans i snart 3år :) gifta sedan 4/2-12.
    Vi har sedan innan en dotter född i juni 2011 (15e) det betyder full fart

• Pellefanten

Vi bor i en ganska stor 2a(69kvm) och har gjort ett till rum men det är ganska litet dock. Dottern bor där just nu och när bebis kommer och blir tillräckligt stor kommer de att få dela. Det får iprincip plats 2 sängar och en byrå därinne, så de kommer få lekhörna i vårat vardagsrum :)
    Vi bor i Stockholm närmare bestämt Västerhaninge söder om city. Ingen av oss har än så läge körkort så ingen bil heller. Men jag siktar på att ta det innan bebis kommer :) Min man jobbar som ställningsbyggare och jag själv på McDonalds. Jag trivs väl helt okej iaf med mina kollegor tanken är dock att plugga under mammaledigheten nu för att komma in på högskola ht-14.
    Värsta uppsatsen nu hoppas ni orkar läsa

• Trollbarnet
    mrshope skrev 2012-10-28 19:45:04 följande:
    Vad roligt att du är tillbaka! Finns det ingen gyn-akut man kan åka till i Sverige? Bor i England och här ska man åka in så fort man blöder så får man ett VUL.
    Inte där jag bor tyvärr.

Men har fortfarande svullnade bröst av och till, flagnar på vårtgårdarna, kliar och sticker i magen, sen har jag fått en brun rand över magen (råläskigt), så jag tror att det går vägen och att blödningarna bara var något blodkärl eller nått. Vid en av dem fick jag ju faktiskt ont men jag hoppas :D
  • Pellefanten

Mrshope : hehe det är också ett av mina favorit namn tillsammans med Gwen, Jack, Rose och Amy :), dock klingar det för engelskt för oss här i Sverige tycker båda jag och maken.

• Zora

Jag är 34 och är tillsammans med en kille som är 29. Vi har bara varit tillsammans i 4 månader (men har känt varandra i ungefär 3 år) och graviditeten var väldigt oväntad.. Är nu i v 10 (tror jag).

Jag bor i lägenhet, en 2:a och killen bor tyvärr 10 mil härifrån + att han jobbar borta i veckorna, inte optimalt.. Vi planerar dock att flytta ihop så småningom, förmodligen hos mig, och senare försöka hitta något större. En 2:a borde ju fungera under en period i allafall (hoppas jag...) Varken han eller jag har barn sedan tidigare. Vi har en varsin bil och vi borde klara oss tillsvidare (även om min är ganska liten...)

Jag kommer absolut att vara mammaledig, hur länge vet jag dock inte riktigt.. killen kommer också vilja ta ut endel ledighet, men vi har inte hunnit sätta oss in i allt sånt där ännu. Har fullt upp med att smälta att vi faktiskt ska ha barn :)

Mina matvanor ja... jag har inga cravings, men däremot har jag rätt så svårt att äta överhuvudtaget.. kan vara hur hungrig som helst, men blir illamående av att tänka på att jag ska äta. Är liksom inte sugen på nån mat alls :( Har blivit lite lättare att äta sen jag började använda seaband, men har ingen vidare matlust ändå.

Jag har bara berättat för mina föräldrar och syskon. Killen vill vänta med att berätta för sina föräldrar tills efter NUPP/KUB och jag kommer inte heller berätta för någon mer förrän efter det. Det enda jag köpt som är graviditetsrelaterat är seaband och en större bh :)  

• hurskadetgå
    Trollbarnet skrev 2012-10-28 19:41:51 följande:
    Hej igen tjejer.
    Någon kanske minns mig?

Lämnade tråden för några veckor sedan för misstänkt MF pga. små blödningar.
    Har inte kommit något blod sedan den gången då det endast var en spotting, så hoppas att det inte var MA. Har inte fått komma in på VUL men har tänkt ringa i veckan och försöka få ett. 
    Så nu är jag 8+3 och hoppas innerligt fortfarande! :)
    Hoppas det går bra för dig och att du slipper gynakut!
  • tantS

Roligt initiativ! Är också nyfiken på alla =) 

Hur gammal är du? 26 år
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Sambo 31år. 
    Hur länge har ni varit tillsammans? sen 2007 (va blir det.. hmm.. fem år?)  
    Har du barn sen innan?  Inga barn, bara bortskämd katt som nu måste vänja sig av sin Prinstron. 
    Var bor du? I centrala Malmö
    Hur bor du? (lägenhet/hus osv) I en stor trea. 
    Kommer bebisen få ett eget rum?Barnet får eget rum när vi tömmer hobbyrummet. 
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Jag har inget körkort men tänkte ordna det nu under vintern! Sambon letar bil nu. Har räckt bra för oss med cykel och busskort än så länge. 
    Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Jobbar som biståndshandläggare i kommunen. Trivs mkt bra!
    Kommer du vilja vara mammaledig? Så mkt jag bara kan! Längtar efter det :P 
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Ja, men vi har inte kommit överens om hur mkt. Vi har inte kommit så långt i diskussionerna. 
    Har du köpt något till bebisen ännu? Nä, inte än. Har fått ett par sockar av min mor där det står "I love mum and dad". Började storböla så söta de va. 
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Det första jag gjorde var att köpa en smartphone så jag kunde ha alla gravidappar :P Har köpt större BH, stödstrumpor och böcker: "Ett barn blir till", "Ett barn blir till - dagboken", - "Grattis du ska bli pappa!", "Gravidhandboken". 
    Hur många vet att du är gravid? Mer eller mindre alla i vår omgivning, jag såg ingen anledning att vänta och gick ut med det lika tidigt med dottern så de flesta vet :) 
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Massor. Äter lite men oftare. Har ingen aptit på nåt. Allt är äckligt utom blåbär och ärtor.. 
    Favoritfrukost just nu? Macka med ost. Sambon ger mig en i sängen varje morgon. Äter aldrig frukost annars.  
    Godaste middagen? Restaurangmat. Vill inte ens öppna kylen här hemma.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~