• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    kluckis skrev 2012-11-09 10:44:26 följande:
    Håller hormoner på att avta :O
    Vecka 10 (9+4) 
    Det ska de göra, de går i taket under v9, där efter drar gulkroppen sig tillbaka och hcg-nivån sjunker. Vet inte om den helt försvinner, men den sjunker.
  • kluckis
    Acantha skrev 2012-11-09 10:45:58 följande:
    Det ska de göra, de går i taket under v9, där efter drar gulkroppen sig tillbaka och hcg-nivån sjunker. Vet inte om den helt försvinner, men den sjunker.

Så det är normalt att gravtesten blir ljusare?
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • flagnell
    Pellefanten skrev 2012-11-08 21:07:23 följande:
    Flagnell: donator? Är ni två mammor? :)

Både ja och nej. Det blir ett syskon till vårt tidigare barn (nu 4 år), men eftersom vi inte är ett par längre och inte heller bor ihop så kommer jag att ha ensam vårdnad men hon kommer vara en del barnets liv :)
  • Acantha
    kluckis skrev 2012-11-09 10:48:04 följande:

Så det är normalt att gravtesten blir ljusare?
    Är ingen expert, men jag tror det!
  • kluckis
    Acantha skrev 2012-11-09 10:49:29 följande:
    Är ingen expert, men jag tror det!

Hmm okje!
    Ingen annan som testat och fått svagare? 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • KarinF
    Acantha skrev 2012-11-09 10:44:01 följande:
    Har mått ganska bra psykiskt de sista veckorna, men nu börjar det igen. Ångesten för mf/ma. Önskar jag kunde veta hur det står till där inne med dom. Visst mår jag illa, har onte i börsten och magen, känner mig lätt yr när jag reser mig och springer ofta på toa. Men, hur vet jag att de mår bra där inne? Det är tre veckor till Nupp och jag vet inte hur jag ska ta mig dit, så sjukt orolig hela tiden. Önskar ibland att jag inte var gravid, så jag slapp detta. Men jag har ju längtat efter dessa barn i snart sju år...

Ah, förstår hur du känner! Jag har nästa koll den 4/12, så rädd att en eller båda tvillingarna har tillbakabildats. Känns långt till den fjärde. Funderar nästan på att göra ett privat VUL lite tidigare.
  • Acantha
    KarinF skrev 2012-11-09 10:54:12 följande:

Ah, förstår hur du känner! Jag har nästa koll den 4/12, så rädd att en eller båda tvillingarna har tillbakabildats. Känns långt till den fjärde. Funderar nästan på att göra ett privat VUL lite tidigare.
    Ja, funderar både på det eller att gå till BM och se om de kan höra nått hjärtljud. Hörde sonen i v.11 och gick in i v.10 idag, så i slutet av nästa vecka kanske det är möjligt att höra hjärtljud.
    Har en vän som har en angelsound, men vill inte berätta att jag är gravid, moment 22.

Problemet är ju att jag haft tre MA, då kan ju gravsymptomen finnas kvar ett tag, trots att fostrert (som det är from idag) inte lever. Förstår Klukis oro med svagt test, därför skulle jag aldrig våga testa.
  • Baby Lei
    Acantha skrev 2012-11-09 11:00:55 följande:
    Ja, funderar både på det eller att gå till BM och se om de kan höra nått hjärtljud. Hörde sonen i v.11 och gick in i v.10 idag, så i slutet av nästa vecka kanske det är möjligt att höra hjärtljud.
    Har en vän som har en angelsound, men vill inte berätta att jag är gravid, moment 22.

Problemet är ju att jag haft tre MA, då kan ju gravsymptomen finnas kvar ett tag, trots att fostrert (som det är from idag) inte lever. Förstår Klukis oro med svagt test, därför skulle jag aldrig våga testa.

Problemet med Angelsound, särskilt så här tidigt är ju om du inte hittar något hjärtljud och blir helt livrädd i onödan. Det är ju inte helt lätt att använda dem, och man får ju inte hålla på så länge heller.

När är ditt nästa ultraljud inplanerat? Om det är långt dit kanske du kan be att få ett tidigare, eller gå privat och göra det?

Jag förstår verkligen din oro! Hoppas att allt ser fint ut!   
  • Blåbärssaft

Hej tjejer!

Precis hemkommen från Leos lekland efter fyra timmars intensivt lekande. Nu slappar jag och sonen i soffan. Vecka 9 idag men jag måste fråga er andra. Nästan pinsamt att säga men jag är hur pigg som helst. Tröttare endast på kvällarna men inte så där akut trött som jag var när jag väntade sonen. Känner molvärk och magen har börjat ta form. Brösten växer de är fortfarande ömma men det här med tröttheten. Är man inte alltid trött? Min BM log och sa att det kunde komma senare. När jag läser här verkar det som att alla är supertrötta :( Blir orolig att något är fel.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~