• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Här blir det potatisgratäng och kött idag, luktar väldigt gott här från sängen, men kommer nog inte kunna äta något.. :( Har så svårt att få i mig mat nu, förutom päronsplit som någon skrev om igår. Fick ett måste-ha sug efter det efteråt.. :)
    Har legat med migrän idag igen, vilket gör att jag helst ligger kvar i sängen. Hatade migrän!

• Madelen21

sagolina: å hur gott lät inte det där då??

nu blev jag sugen :)
    ska nog göra d i helgen :)

valborgs: ush för migrän.. ja brukar också ha det men tur nog har jag sluppit d än så länge i graviditeten..
    ni som pratar om päronsplitt... åååå nu blir jag å sugen juh :/

får nog allt köpa hem isglass snart :) 

• AlexandraViberg

Har haft svår huvudvärk i två veckor, i princip dagligen! Känner pulsen i huvudet, är pga den ökade blodmängden.. Lider av migrän några gånger om året i vanliga fall. Blir helt utslagen och klarar inte ljud och ljus. Haft en så dag nu och resten bara svår spänningshuvudvärk. Hoppas det släpper snart. Blir galen!

• Baby Lei
    Natan skrev 2012-11-09 16:12:52 följande:
    Någon som har förslag på en god fredagsmiddag? :) vad ska ni äta?

Vi ska göra lasagne och en stor grönsallad.
  • Valborgs

Usch Alexandra, lider med dig som måste gå med värk hela tiden..

Jag brukar äta tabletter i förebyggande syfte för migränen, men fick sluta med de under förra graviditeten och har inte börjat igen efter. Har knappt haft migrän sen dottern föddes, men under hela graviditeten låg jag ibland flera gånger i veckan :( kunde då inte somna pga värken och fick värk för att jag inte sov, så en ond spiral.. fick tillslut komma till spec mvc för att få medicin utskrivet. Hoppas jag slipper gå igenom samma sak denna gången, nu när man har en liten att ta hand om oxå..

• AlexandraViberg

Ja, jag får inte äta min migrän medicin och jag har försökt med Alvedon men det funkar inte så nu tar jag inget. Blir värre när jag lägger mig ner, har väl med trycket att göra.

Kändes som att jag skulle dö för några nätter sedan. Vaknade av sprängande smärta flera gånger. Tänkte att du spricker blodådrorna.. Mamma hade också såhär, sa att det gick över efter tredje månaden. Får hoppas det blir så för mig med. Bara dryga två veckor kvar. :)

• Valborgs

Håller tummarna för att du går i din mammas fotspår där.. :) hur var det för dig när du väntade dottern?

• mytol

Jag har gjort en smörgåstårta som jag varit sugen på i över en vecka. Gjorde den i onsdags kväll å varje gång jag gått ut på vår inglasade balkong(kallare än kylen) så har ja velat äta den utan å garnera den. Men så idag var de ju dagen D å självklart så har ja spytt som en gris hela dan å får inte ens behålla vatten. Ansträngde mig å garnera den så sonen å sambon har ätit precis. Själv å får ja väl ta med mig en bit till natten å hoppas att ja mår bättre å kan äta den senare. Så himla typiskt!!

• AlexandraViberg

Valborgs: mådde som en prinsessa! Kräktes en gång och hade foglossning en vecka! Men var trött mycket, men var inget som störde när det var första barnet. Enda jobbiga var att jag vaknade med värsta sendraget i benet varje natt..

Sen såg det ut som om jag aldrig varit gravid några timmar efter förlossningen. Hoppas på det denna gång med :P
    Haha!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~