• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sijm

A-fil har hjälpt mig enormt med magen! En skål med fil & flingor varje morgon har hållt magen igång! :)

• LitenOchSkeptisk

Idag går jag in i vecka 12 (11+0)!! Weeee!! Bara en hel vecka kvar innan den mest kritiska perioden äntligen är förbi, nu känns det riktigt bra :)
    Min mage krånglade också mycket förut, ont i tarmarna osv, så jag äter a-fil med all bran och dricker proviva varje dag för att hålla allt igång. Det hjälper för mig iallafall! Sen blir det en del knäckemackor också..

• ThereseJohansson

Någon mer som haft sjukt ömma bröst och att ömheten minskat?? Allt känns som innan med lite växtvärk då och då men som sagt ömheten i brösten har minskat. Kan tillväga att jag är i v11 :)

• ThereseJohansson

Tillägga inte tillväga, skriver man från telefonen så har den ett eget liv ibland :)

• Cupcake1985

Fan. Nu slog foglossningen till. Hade foglossning från ca vecka 20 förra gången. Blivit inte riktigt av med den efter graviditeten heller men varit bra nu i ett par månader. Någon mer som känner av foglossning i vecka 9? Känns som jag kommer sitta här hemma sjukskriven just nu.

• AlexandraViberg

Valborgs: nä, gick upp 6, gick ner allt på en gång, är ju typ bara vad allt väger så. Efter nån månad gick jag ner 4 till pga amningen. Siktar på iallafall 10 denna gång! Men ligger ju redan -2.. Gick ner 3 första månaden.
    Jag var ju 17 med första, unga har väl lättare att gå ner har jag hört. Vill gå upp mer nu så jag slipper se ut som en fågelunge..

• AlexandraViberg

Sandra: ja jag tror ju åldern spelar in! Jo jag gick ner för mycket med. Såg sjuk ut.. Åt för lite i förhållande till hur mycket som ammades antar jag. Sen hade jag ett väldigt dåligt förhållande som var psykiskt och fysiskt jobbigt så det gjorde ju inte saken bättre.. Vill få mer kilon denna gång så man har lite reserver till amningen :P

• CherrySundae

Hoppas in här eftersom jag också ska få en junibebis <3 efter två års kämpande!

Den senaste veckan (är  i v 10+1) har magen krånglat som sjutton. Gaser och uppsvullen....är överkänslig mot mjölkprotein så kan inte ta en skål med fil och flingor heller :/ Några tips på något annat?  

Ta hand om er,
    Kramar!

• Baby Lei
    Sagolina skrev 2012-11-10 07:14:01 följande:
    Kan ju vara så och då gissar jag att det inte finns mycket att göra... Tänkte testa några mornar nu att dricka ett stort glas vatten och äta några torkade plommon innan frukost, ifall det bara är tröga tarmar. Kanske skulle hjälpa lite i så fall. Inte så lätt att hålla graviditeten hemlig när magen är svullen hela tiden!

Linfrön är också bra för tarmarna. Det bästa är om du lägger dem (kanske 2 msk)i ett halvt glas vatten, då aktiveras de och blir helt geléiga. Lite läbbig konsistens med det smakar inte dåligt. Drick upp vattnet och fröna.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~