• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Vaknade för en stund sen av att taket smällde, fan vad det blåser!!

Har konstant ont i magen och det har hållt på i c.2 veckor nu. Tidigare blev det bättre under natten, då magen fick vila, men nu är det lika dygnet runt... Svullen mage, tröga tarmar, luft, värk.... Hoppas på att det snart lugnar sig, för inatt har jag verkligen sovit dåligt! Inte nog med att man är tvungen att springa på toa 2-4ggr/natt, däremellan vakna av magont, det blir lite för mycket på en gång...

Någon annan som har/har haft ont i magen som har tips på vad man kan göra för att få den att lugna sig lite?   

• Madelen21

gomorron... sovit  hela natten å vakna super pink nödig..
    upp å kissa å ta en glass direkt :)

va nära  å ta en postafen igår.. sambon tyckte inte ja skulle för att ja blir så sjukt trött å han tycker det är jobbigt.. så tur att han köpte glass åt mig. ska lägga mig igen bara ja ätit upp glassen.

föresten...  nån som har nåt tips på var man kan hitta en fin mamma klänning/tunika till jul på nätet å gärna till bra pris? kommer vara runt v 16 då tror jag lr 15 

• Valborgs

Igår kväll blev jag moster till en liten tjej igen och mina två tjejer fick ännu en kusin :)
    Blir dyrt för föräldrarna med 4 barnbarn på 1,5 år sen ;)

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2012-11-10 07:04:25 följande:
    sagolina: d magonda beror inte på att tarmarna trycks ihop då?

Kan ju vara så och då gissar jag att det inte finns mycket att göra... Tänkte testa några mornar nu att dricka ett stort glas vatten och äta några torkade plommon innan frukost, ifall det bara är tröga tarmar. Kanske skulle hjälpa lite i så fall. Inte så lätt att hålla graviditeten hemlig när magen är svullen hela tiden!
  • Sandraa L
    Blåbärssaft skrev 2012-11-09 16:19:09 följande:
    Vad underbart! Gud så skönt att se allt allt var bra med lille därinne! Jag är också sugen på att göra ett VUL.

Madelen21- Åh vad GOTT det lät!!

Ja det var verkligen enorm lycka, har lagt upp bild i bildtråden :) däremot var den så liten ännu men hjärtat slog och det är det viktigaste. Nu ser vi fram emot RUL i januari <3
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-11-09 18:17:53 följande:
    Valborgs: mådde som en prinsessa! Kräktes en gång och hade foglossning en vecka! Men var trött mycket, men var inget som störde när det var första barnet. Enda jobbiga var att jag vaknade med värsta sendraget i benet varje natt..

Sen såg det ut som om jag aldrig varit gravid några timmar efter förlossningen. Hoppas på det denna gång med :P
    Haha!
    låter som med mig, i alla fall det sistnämnda så hoppas det blir så igen. vägde 59kg som mest, höggravid och vägde ca 45-46kg 3 dagar efter förlossningen. Sedan rasade jag när jag ammade, blev nästan för smal. var dessutom 16år så det kanske spelar in också :P men hoppas på att gå ned fort även denna gång, man kan alltid önska. 
  • Sandraa L

bara mina bröst som ÖMMAR hela tiden, alltså det gör typ ont framförallt vid bröstvårtorna som är extra känsliga? 

• tantS

Tog en postagen igår och blev så trött! Somnade vid 16 och vaknade halv åtta iimorse när sambon väckte mig "Nu måste du äta nåt!". Har inte sovit såhär länge ens när jag va tonåring. V 11 idag. 25% avklarade! Längtar efter de där magiska mellanveckorna!

• KarinF
    Sagolina skrev 2012-11-10 07:14:01 följande:
    Kan ju vara så och då gissar jag att det inte finns mycket att göra... Tänkte testa några mornar nu att dricka ett stort glas vatten och äta några torkade plommon innan frukost, ifall det bara är tröga tarmar. Kanske skulle hjälpa lite i så fall. Inte så lätt att hålla graviditeten hemlig när magen är svullen hela tiden!

Jag har också problem med magen. Gaser, förstoppning, magkatarr. Jag brukar kunna få fart på magen om jag rör på mig, t.ex. tar en snabb promenad eller joggar en sväng. Det skakar väl om tarmarna och sätter fart på dem. Det värsta för min mage är att sitta still hela dagarna, då mår jag inte alls bra.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~