• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Asivol

För er som har migrän så får man ta immigran nässprej under första trimetestern och man kan ta den senare efter samråd med läkare. Men den är ju på recept! Annars tog jag koffazon under mina första grav vilket funkade ok och fick även akupunktur senare. Vid min andra grav hade jag inte alls lika mycket migrän och denna gång har jag immigran ifall/när anfallen kommer. Hoppas detta kan vara till någon hjälp och att ni snart blir bättre!

• Natan

Tack för tipsen :) räkorna ska jag göra någon dag. Här blev det kebabtallrik. Orkade verkligen inte laga mat! Nu fredagsmys :)

• ThereseJohansson

Jag hör också till migrän människorna, har prövat olika läkemedel därav olika former av immigran och det hjälper inte för mig eftersom de ska man ta när migränen är påväg, jag vaknar oftast med migrän och då är det försent. Under min uppväxt så har jag och läkare kommit fram till att diklofenak supp (inte så kul, men hjälper) är det bästa för mig men det är missbildningsrisk på dem så får jag migrän har jag inget att ta...

• AlexandraViberg

Vad jobbigt! Mina ska man också ta när man börjar få, oftast tar jag dom för sent och kräks upp dom kort efteråt!

Man får stå ut den här perioden men jobbigt är det.

• ThereseJohansson

Absolut, man får ju nått helt fantastiskt sen :)

• Pellefanten

Å nu har jag kommit på något jag borde kunna äta utan att må illa för jag är otroligt sugen på det. Hemma gjord kyckling sallad.

• mytol

Läste att många äter isglass mot illamåendet. Jag brukar sno några små glassar av sonen som vi köper av glassbilen. Spookis glassar heter dom å är pyttesmå. Tycker dom e perfekta för ja vill inte ha så mkt.

• Valborgs

Alex: orättvist att det inte synts något efteråt, du gick inte upp mycket då? En annan har ju fått kämpa med kilona efter båda gångerna. Blivit av med typ 6 efter fl, när man då gått upp 30/17kg känns det långt kvar till ursprungsvikten. Hoppas på att inte gå upp så mycket denna gång..

Asivol: tyvärr har inte immigran bitit på mig innan, men akupunktur har ju hjälpt, så kanske dags att beställa en tid för det igen. Tack för tipsen :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~