• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Sandraa L skrev 2012-11-10 10:30:10 följande:
    smörgåstårta med räkor till frukost - MUMS, det har nog aldrig smakat godare! 

Ååååhhhh! Gudars skymning vad gott det lät!
  • Baby Lei
    ThereseJohansson skrev 2012-11-10 10:45:39 följande:
    Någon mer som haft sjukt ömma bröst och att ömheten minskat?? Allt känns som innan med lite växtvärk då och då men som sagt ömheten i brösten har minskat. Kan tillväga att jag är i v11 :)

Mina bröst är mycket mindre ömma nu. Sen någon vecka tillbaks ungefär. Svårt att inte nojja loss, men det är ju ungefär nu symptomen ska börja minska. Är också i v. 11 (10+1 idag).
  • Baby Lei
    Baby Lei skrev 2012-11-10 16:36:42 följande:
    Linfrön är också bra för tarmarna. Det bästa är om du lägger dem (kanske 2 msk)i ett halvt glas vatten, då aktiveras de och blir helt geléiga. Lite läbbig konsistens med det smakar inte dåligt. Drick upp vattnet och fröna.

Ska tillägga att det blir absolut bäst om de får ligga i vattnet över natten
  • Baby Lei
    CherrySundae skrev 2012-11-10 14:36:22 följande:
    Hoppas in här eftersom jag också ska få en junibebis <3 efter två års kämpande! Den senaste veckan (är  i v 10+1) har magen krånglat som sjutton. Gaser och uppsvullen....är överkänslig mot mjölkprotein så kan inte ta en skål med fil och flingor heller :/ Några tips på något annat?   Ta hand om er, Kramar!

Välkommen hit och grattis! Jag är också på 10+1 idag. Det ska bli så kul att göra den här resan tillsammans! Kolla mitt tips om linfrön ovan :)
  • ThereseJohansson

Baby Lei: alltid skönt att veta att man inte är ensam om att symptomen börjar minska..är ju första graviditeten för mig så allt är ju helt nytt :)

• Blåbärssaft

OK! Nu behöver jag tips på hur min sambo ska berätta för svärmor att vi ska ha barn. Hon (svärmor) åker till Irland på tisdag så han tänkte åka hem till henne och berätta på måndag så hon får reda på det innan resan . (Jag kommer dock inte haka på för jag måste jobba) skulle ju vara roligt att säga det på något roligt sätt, inte bara- jaha, då blir det en bebis i juni då då...

Tips please!!! 

• Blåbärssaft
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-10 10:42:21 följande:
    Idag går jag in i vecka 12 (11+0)!! Weeee!! Bara en hel vecka kvar innan den mest kritiska perioden äntligen är förbi, nu känns det riktigt bra :)
    Min mage krånglade också mycket förut, ont i tarmarna osv, så jag äter a-fil med all bran och dricker proviva varje dag för att hålla allt igång. Det hjälper för mig iallafall! Sen blir det en del knäckemackor också..
    Shit vad skönt! Jag längtar som en gnu till vecka 12. 
  • Valborgs

Alex: Har du tagit upp det med BM så du kan få någon hjälp?

Jag var 20 när första föddes, men verkar inte ha hjälpt.. :)

Har oxå gått ner nu i början, -3 visade den imorse. Gick ner förra gången oxå, men slutade på +17kg. Så olika det kan vara.. Vissa syns det inte på att de varit gravida och andra har svårt att bli av med kilona eller får tampas med bristningar och häng. Orättvist! :)

• AlexandraViberg

Nä, tror jag klarar mig! Ingen klagade på min mini uppgång förra gången så i hälsosynpunkt är det nog ingen fara.
    Mja bristningar fick jag iallafall, om det är någon tröst ;)
    Fem på varje höft och på innerlåren.

Men har alltid haft hög omsättning. Kan äta vad som helst utan att gå upp. Men börjar bli känsligare nu för varje år. Men 10 kg måste väl vara lagomt? :)

• LitenOchSkeptisk
    Blåbärssaft skrev 2012-11-10 18:00:19 följande:
    Shit vad skönt! Jag längtar som en gnu till vecka 12. 
    Galet skönt! Men lite nojig blir jag, för alla symptom har blivit mycket mildare nu. Är visserligen tacksam för det, men samtidigt så är jag knäpp och känner att alla supertydliga symptom åtminstone försäkrar mig om att något händer där inne :)

Jag är tyvärr rätt kass på roliga tips när det gäller att berätta för andra om att man väntar barn.. Men han kanske kan köpa en bok om att vara farmor och ge henne? :) Eller lägga in en bulle i hennes ugn och säga "nämen ser man på, en bulle i ugnen!" :P Kassa tips, men jag försökte åtminstone haha! ;)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~