• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Oh vilken morgon :/

börja mä vakna kl 06 å va sugen på nåt å äta... tog en glass... för d va väl d ja va sugen på...

satt uppe en stund å la mig sen å vakna så illamående.. in på toa å spy som en räv... fast ja har inget å spy men ja... skitsamma.... nu är jag sugen på toast...

så här blir d lyx frukost... toast me skinka tomat å ost i våffeljärnet :) man tar va man har när man inte har en smörgåsgrill :)

sen efter lunch ska vi hem till sambons pappa... fan att man ska må som ett lass skit!!

måste försöka piffa till mig lite iaf. 

• Sandraa L
    Valborgs skrev 2012-11-11 06:51:40 följande:
    Får man fråga varför ni inte kommer göra kub/nupp?
    Är 19år gammal... så ser absolut ingen anledning då det är rekommenderat till de över 35år av en anledning :)
  • Madelen21

sandraal

jaa håller me dig... illamående from hell :( fast nu har jag iaf fått i mig lite frukost så för stunden känns d ok...

v 10 på tisdag så hoppas dessa v till 12 går fort så vi slipper kräka mer.... fast vem vet.... vinterkräksjukan lär nog snart börja härja :/ å jag får JÄMT skiten å blir så jävla sjuk.... Fått den i bägge mina graviditeter :/

pest... nu ska vi inte fokusera på de dåliga fast d är svårt när man mår som man gör...

vi får ju ut nåt bra av allt ont :) 

• Sandraa L

ja skojar inte, drömmer massor också. i Natt om att min sambo träffat någon innan mig som dök upp och var gravid i 7e månaden, det var verkligen och så hemskt. Vaknade upp panikslagen nästan gråtfärdig när han kramade om mig... och jag tillsist somnade om. 

Illamåendet är KONSTANT... vad hette det som man kunde köpa på apototeket? behöver verkligen nog känner jag. 

Ja, sjuk... fy det håller vi tummarna för att vi slipper. Jag har däremot ont i halssen.. det kommer till och från.  

• Sömntutan

Jag börjar få total panik inför det här. Vad har jag gett mig in på? Trodde jag skulle vara överlycklig över mitt tillstånd, men allt känns mest jobbigt. Känner mig inte alls lycklig, utan mest bara vettskrämd över det som komma ska. Humöret är uselt och jag är trött hela tiden. Ser ut som en fet kossa och inga kläder passar. Är också skitnervös för att släppa bomben för svärisarna också. Vet att de inte kommer bli stormförtjusta direkt.
    Förlåt min klagan, men just nu känner jag mig så nere.

• CherrySundae
    Baby Lei skrev 2012-11-10 16:45:59 följande:

Välkommen hit och grattis! Jag är också på 10+1 idag. Det ska bli så kul att göra den här resan tillsammans! Kolla mitt tips om linfrön ovan :)

Tack! :) Åh va kul då är vi ju exakt samma ;)

Ska till BM imorgon, måndag för första träffen. Har också bokat ett ultraljud i v 12 med en kvinnoklinik för o verkligen få bevis på att allt är ok där inne innan man verkligen berättar för alla :)

Hur mår du i din graviditet? Själv har jag illamående och halsbränna till tuuuusen :/

Tack för tipset med linfrö, är dock inte hård i magen, mer åt andra hållet.  
  • vigillarmtb

Sandraa L, postafen eller sea band!

• CherrySundae
    Blåbärssaft skrev 2012-11-10 17:59:22 följande:
    OK! Nu behöver jag tips på hur min sambo ska berätta för svärmor att vi ska ha barn. Hon (svärmor) åker till Irland på tisdag så han tänkte åka hem till henne och berätta på måndag så hon får reda på det innan resan . (Jag kommer dock inte haka på för jag måste jobba) skulle ju vara roligt att säga det på något roligt sätt, inte bara- jaha, då blir det en bebis i juni då då...

Tips please!!! 

Tjo! Jag åkte till panduro och köpte lite fint papper och kuvert och pysselgrejer och hade tagit kort på bebben i v 8 när första UL var för o se om jag var gravid. Så jag skrev ut bilden och satte ihop ett fint collage och skrev "Hej mormor och morfar, vi ses i juni" Lite kul sätt att göra det på :)
  • Sandraa L
    vigillarmtb skrev 2012-11-11 09:29:53 följande:
    Sandraa L, postafen eller sea band!
    Tack snälla! :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~