• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

här är en som är måttligt irriterad....

sambon gick hem till grannen en stund... kl var väl runt halv 6...

nu är kl snart sju å han är inte hemma... han tog mä sig 2 öl dit å ja vet att han blir bjuden där...

å inte bryr han sig när jag vill att han ska komma hem å älsta dottern är pappig å jättejobbig just nu :/
    så just nu är jag så irriterad! :/ 

• 1000

Uppehåll i illamåendet = ääääter. Sugen på köttgryta, ris, lax, kyckling, pyttipanna, sallad m flingsalt..... Mmmmmmmm... Köttbullenacka m rödbetssallad, en grillad m bröd....

V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Baby Lei

Åååååh vad jag längtar efter att ha kommit förbi de här 12 jobbiga osäkra veckorna, ha gjort ett ultraljud efter det och kunna börja njuta! Jag vill börja tillåta mig själv att fantisera! Om barnrummet, köpa bebiskläder, kolla på barnvagn, hämta den gamla vaggan hos mamma och pappa... Men det är inte jättesynd om mig, jag ligger på soffan och slökollar på Shrek, eldar i öppna spisen och äter clementiner medan min kille lagar rösti. Det kunde ha varit värre! :)

• Baby Lei
    Blåbärssaft skrev 2012-11-10 17:59:22 följande:
    OK! Nu behöver jag tips på hur min sambo ska berätta för svärmor att vi ska ha barn. Hon (svärmor) åker till Irland på tisdag så han tänkte åka hem till henne och berätta på måndag så hon får reda på det innan resan . (Jag kommer dock inte haka på för jag måste jobba) skulle ju vara roligt att säga det på något roligt sätt, inte bara- jaha, då blir det en bebis i juni då då... Tips please!!! 

Vad svårt! Det står still i mitt huvud.. Hur gjorde ni förra gången?
  • Baby Lei
    ThereseJohansson skrev 2012-11-10 16:57:09 följande:
    Baby Lei: alltid skönt att veta att man inte är ensam om att symptomen börjar minska..är ju första graviditeten för mig så allt är ju helt nytt :)

Ja, för mig också :) Eller, jag har varit gravid förut men det har inte funkat hela vägen någon gång. Men nu känner jag mig hoppfull!
  • Valborgs

10kg är nog rätt lagom att gå upp, det blir man ju iaf av med ganska snabbt efter.. :)
    Haha, tur att man inte är ensam om bristningar då iaf.. ;)

Hu vad jag mår illa idag, brukar känna av lite om jag inte ätit på länge. Men nu befarar jag dock magsjuka, vill inte!! :(

Drömde om bebisen inatt förresten, att jag själv kunde göra UL hemma, det hade ju varit något :) Sugen på att boka in ett VUL till, men får väl hia mig, kub borde ju inte vara så långt bort.
    Har tid för inskrivning 19 nov och får då tid för kub. Ibland önskar man att tiden kunde gå liite snabbare.. :)

• mytol
    Valborgs skrev 2012-11-11 05:24:13 följande:
    10kg är nog rätt lagom att gå upp, det blir man ju iaf av med ganska snabbt efter.. :) Haha, tur att man inte är ensam om bristningar då iaf.. ;) Hu vad jag mår illa idag, brukar känna av lite om jag inte ätit på länge. Men nu befarar jag dock magsjuka, vill inte!! :( Drömde om bebisen inatt förresten, att jag själv kunde göra UL hemma, det hade ju varit något :) Sugen på att boka in ett VUL till, men får väl hia mig, kub borde ju inte vara så långt bort. Har tid för inskrivning 19 nov och får då tid för kub. Ibland önskar man att tiden kunde gå liite snabbare.. :)

Jag har oxå inskrivning den 19/11 och sen ul den 29/11. Vi kommer inte göra nupptestet eller kub men vi får ju ändå göra ul:et.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~