• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000
    Sömntutan skrev 2012-11-11 09:24:47 följande:
    Jag börjar få total panik inför det här. Vad har jag gett mig in på? Trodde jag skulle vara överlycklig över mitt tillstånd, men allt känns mest jobbigt. Känner mig inte alls lycklig, utan mest bara vettskrämd över det som komma ska. Humöret är uselt och jag är trött hela tiden. Ser ut som en fet kossa och inga kläder passar. Är också skitnervös för att släppa bomben för svärisarna också. Vet att de inte kommer bli stormförtjusta direkt. Förlåt min klagan, men just nu känner jag mig så nere.

Man får känna så o klaga oxo, tycker jag. Tror det är sunt att tvivla och va rädd ibland. Det gör en nog redo på nåt knasigt sätt. Jag förstår din oro att berätta för svärisarna, min pappa visa inte en min när vi berätta o det sårar ju så klart, men samtidigt så e det ju ert barn och val. Jag försöker tänka att om han inte kan glädjas me mig så är största förlusten faktiskt hans, jag får ju så mkt annat. Bebis, en liten familj, bli mamma, kärlek o glädje fr vänner o släkt, kollegor, en spännande upplevelse... Och han får inte ens bli lite glad.. Typ!
    V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Hjärtat3

Mina symtom har så gott som upphört. Illamåendet e så gott som bprta, jag är inte lika trött och brösten ömmar inte lika mycket längre. Nu blir jag nojjig igen!!
    Är ju bara i v 8, det borde väl va som värst nu ju!

• 1000
    Hjärtat3 skrev 2012-11-11 10:40:22 följande:
    Mina symtom har så gott som upphört. Illamåendet e så gott som bprta, jag är inte lika trött och brösten ömmar inte lika mycket längre. Nu blir jag nojjig igen!! Är ju bara i v 8, det borde väl va som värst nu ju!

Samma här., symptomen i botten... Men jag tkr det är sååå skönt att kunna äta o leva normalt. Jag förutsätter att allt e ok eftersom jag inte har nå ont eller så...
  • Madelen21

sandraa l: kan bara säga att postafen är rena sömnmedlet...

jag köpte såna å d hjälper mot illamåendet men man blir sjukt trött av dom.. jag sov i från 12.30 på dagen till 16 å var vaken en timme la mig å sov tre timmar igen å sen sov jag för natten plus halva dagen efter typ...

fråga bm annars om lergigan. 

• Hjärtat3
    1000 skrev 2012-11-11 10:42:14 följande:

Samma här., symptomen i botten... Men jag tkr det är sååå skönt att kunna äta o leva normalt. Jag förutsätter att allt e ok eftersom jag inte har nå ont eller så...

Då föjler jag ditt exemplel och gör detsamma. :)
  • Baby Lei
    CherrySundae skrev 2012-11-11 09:29:08 följande:
    Tack! :) Åh va kul då är vi ju exakt samma ;) Ska till BM imorgon, måndag för första träffen. Har också bokat ett ultraljud i v 12 med en kvinnoklinik för o verkligen få bevis på att allt är ok där inne innan man verkligen berättar för alla :) Hur mår du i din graviditet? Själv har jag illamående och halsbränna till tuuuusen :/ Tack för tipset med linfrö, är dock inte hård i magen, mer åt andra hållet.  

Haha! Jag ska också på inskrivning hos barnmorskan i morgon :) Jag är ganska trött, men annars har symptomen mildrats väldigt den senaste veckan/två veckorna. Jag försöker att inte nojja för det och hoppas att allt är normalt och bra den här gången. (Fick missfall i v.13 i juni). Vi ska göra KUB, så då får man ju ett ultraljud om någon vecka eller två. Jag hoppas så otroligt mycket att allt ska se bra ut då, så att vi kan våga glädjas lite mer!
  • Baby Lei
    Sömntutan skrev 2012-11-11 09:24:47 följande:
    Jag börjar få total panik inför det här. Vad har jag gett mig in på? Trodde jag skulle vara överlycklig över mitt tillstånd, men allt känns mest jobbigt. Känner mig inte alls lycklig, utan mest bara vettskrämd över det som komma ska. Humöret är uselt och jag är trött hela tiden. Ser ut som en fet kossa och inga kläder passar. Är också skitnervös för att släppa bomben för svärisarna också. Vet att de inte kommer bli stormförtjusta direkt. Förlåt min klagan, men just nu känner jag mig så nere.

Vad jobbigt! Vad känner du dig orolig för? Jag kan känna igen mig i att inte vara helt överlycklig ännu, i mitt fall så är jag fortfarande rädd för missfall. Måste ni berätta för svärföräldrarna redan nu? Varför tror du inte att de blir glada? Kramar
  • 1000
    Hjärtat3 skrev 2012-11-11 11:12:34 följande:
    Då föjler jag ditt exemplel och gör detsamma. :)

Hääärligt!
  • Meoow
    Madelen21 skrev 2012-11-11 10:43:14 följande:
    sandraa l: kan bara säga att postafen är rena sömnmedlet...

jag köpte såna å d hjälper mot illamåendet men man blir sjukt trött av dom.. jag sov i från 12.30 på dagen till 16 å var vaken en timme la mig å sov tre timmar igen å sen sov jag för natten plus halva dagen efter typ...

fråga bm annars om lergigan. 
    Du tror inte att tröttheten kan ha med själva graviditeten att göra?
    Klarar mig själv bra utan postafen för tillfället, men tar alltid i samband med längre resor, flyg etc och har aldrig känt av minsta trötthet.
    Sedan jag blev gravid lider jag däremot av extrem trötthet, skulle också lätt kunna sova i evigheter känns det som..
    Tror att var och en får prova sig fram, det som fungerar jättebra för mig kanske inte alls passar dig - väldigt olika helt enkelt!
  • 1000
    Madelen21 skrev 2012-11-11 10:43:14 följande:
    sandraa l: kan bara säga att postafen är rena sömnmedlet... jag köpte såna å d hjälper mot illamåendet men man blir sjukt trött av dom.. jag sov i från 12.30 på dagen till 16 å var vaken en timme la mig å sov tre timmar igen å sen sov jag för natten plus halva dagen efter typ... fråga bm annars om lergigan. 

Jag somna sittandes i duschen när jag ätit prostafen, vakna efter en och en halv timme, iskall på ena sidan, kokhet på andra. Så jag skippar det o mår hellre illa, skitläskigt ju.. Hellre pigg i bollen o må skit än o somna av så där.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~