Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har nog äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Lutar åt en basson duo, den verkar ha vad jag vill ha till ett rimligt pris. Har ni någon erfarenhet av den?

• Valborgs

Om du orkar kanske du ska lägga till någon extra promenad eller simning el dyl?!
    Jag får tyvärr motsatt effekt och äter mer när jag märker att det får fort uppåt :(
    Jobbigt när man äter bra annars och det ändå går så fort. Vissa kroppar är ju dock såna, inte mycket att göra åt då :( men små förändringar kan ju kanske vara en hjälp på vägen iaf.

• Valborgs

Ja, man kan vända sittdelarna åt vilket håll man vill. Jag vill ju kunna ha mina mot mig och alternativen är inte många då. Vill inte ha en vagn på längden heller, annars verkar ju city select som ett ok alternativ.
    Tyvärr är det ca 20 mil till närmsta butik som har basson duo, så kommer nog att chansa. De jag har kollat här nere har antingen varit för trånga eller för tunga. Känns inte som ett alternativ för oss när vagnen utan barn väger 25kg som 2me los angeles gör tex.
    Vill inte heller lägga 10-15000 på en donkey heller, även att den verkar väldigt bra.. Köper hellre en billigare syskonvagn och behåller vår enkelvagn isf.

• Valborgs

Jag kommer nog använda syskonvagnen även om jag bara går med minsta.
    Det verkar ju bra på vagnen Madelen köpt att man kan ta bort ena sitsen och slipper gå med en extra bred vagn. Blev lite sugen när jag såg hennes :)

• Valborgs

Kickilina: en bra anledning att köpa ännu en vagn.. ;)
    UJs duo är väl ganska smal iofs, så kanske inte är så stor skillnad i bredd mot en enkelvagn? Eller det kanske är duetten som är smalare?

• Valborgs

Jisses vad ni bakar, skulle jag äta allt det där skulle jag lätt ligga på +10 kg inom bara några veckor :( vill inte gå upp så mycket då jag redan har att ta av, så försöker att äta bra, även att det är svårt när man är sugen på ALLT! :)
    Röra på mig skulle jag med behöva, men börjar få slut på idéer, allt gör ont! Förbannade foglossning.
    Var och simmade igår som BM rekommenderat och träffade efteråt dotterns babysimlärare och hon rekommenderade inte simning med foglossning då man inte håller ihop höften i de rörelserna. Skulle få lite tips på måndag med någon väst och gå/springa på plats i vattnet. Känns ju inte lite fånigt ;) Men hade verkligen ont igår kväll och vaknat flera gånger inatt pga smärtan, så simning är nog inte bra för mig iaf.
    Tänkte testa vattengympa på måndag oxå, hoppas på att det kan fungera.. Saknar dock mina långpromenader, men det är omöjligt nu :(
    Vi har inga gravidgrupper här heller, annars hade jag gärna testat på något sånt. Har ni andra tips på vad man kan göra? :)

• Valborgs
    Solrosen82 skrev 2013-02-07 07:09:09 följande:
    Valborgs: Jag visste inte heller att simning var dåligt vid foglossning. Har du testat en motionscykel? När jag var gravid med dottern var jag mkt på gymet och cyklade på den typen som har ryggstöd så att man kan sitta bättre. Funkade jättebra :)

Jag trodde oxå simning skulle vara skonsamt, men tydligen inte. :( Har tagit kontakt med sjukgymnast nu iaf, så hoppas på att få lite tips där på både att klara av det vardagliga och att få röra på sig lite.
    Brukar ha svårt för att cykla annars pga förstört knä, så tror inte jag skulle klara det nu heller tyvärr. Kanske om man tar det lugnt, men jag har så svårt att försöka träna och ta det lugnt samtidigt :)
    Madelen21 skrev 2013-02-07 11:22:03 följande:
    valborgs: haha ja jag vägde mig igår och nästan 7 kg plus. jag bakar varje dag å äter mkt grädde :) min bäbis blir sjövild i magen när jag äter gräddbakelser han gillar det helt enkelt :) haha...
    jag är ofta sjukt sugen på sånt me grädde å fett mm :) 

7kg är ju inte verkligen inte mycket om du äter sånt varje dag :) Önskar att jag kunde göra detsamma.. men med alla mina extrakilon och att jag har så lätt att gå upp så försöker jag så gott jag kan att inte göra det. Ligger just nu på -5, var nere på -7 som lägst så gått upp 2kg. Hoppas det stannar där resten av graviditeten.. ;) önsketänkande, haha!

• Valborgs
    Madelen21 skrev 2013-02-07 12:29:57 följande:
    valborgs: kan nog ha me att ja gick ner en del i början då jag mådde så illa och spydde så mkt... men de går åt rätt håll... förstår inte mig på såna tjejer som inte går upp nånting under graviditeten... har hört om en tjej som inte gick upp ett enda kilo... det tycker jag nästan låter onormalt faktiskt :)

Har man mycket att ta av från början är det säkert möjligt.
    Jag önskar ju att jag skulle lyckas nu så man har lättare att komma till normalviktig efteråt.. ;) Men är väl bara glömma då jag gick upp 30 med första och 17 med andra.. så snart smäller det väl till med kilona igen :( 
  • Valborgs

Här blir det nog dop i sept/okt, tycker det är skönt när de är lite "äldre" och man själv känner sig lite lugnare :)

• Valborgs

Troligtvis kommer min farbror att döpa henne på vårt "semesterställe". Finns ett litet kapell där och en matsal där alla får plats.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~