Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Oj vad länge sen det var jag var här inne nu. Har fortfarande inte fått igång internet sen vår flytt och det går så slött med mobilen :(

Har haft fullt upp ändå med kalas för min lilla dotter som nu fyllt 1 år, kalas, jul- och nyårsfirande. Och några slängar med migrän mellan :( nu senast låg jag i tre dagar :(

Men jag och bebisen mår bra iaf! Går in i vecka 17 idag.. :)
    Hur mår ni andra?
    Hoppas på att vara mer aktiv igen om någon vecka.
    Kram på er och god fortsättning på 2013 :)

På tal om alkohol är det nolltolerans här oxå, men känner mig ändå bakis idag efter att ha varit uppe till midnatt då jag slocknat runt 19 sen jag blev gravid.. :S

Någon som vet förresten hur långt in i graviditeten försäkringar täcker om något händer vid utlandsresor? Har något svagt minne om vecka 27, kan det stämma? Vi kollar lite efter resor nu :) längtar efter värme!

• Valborgs

Vad roligt att läsa om era diskussioner med ögonfärg :) här är det blått så långt det går på båda sidor, så är väl vad vi har att vänta.. :)
    Däremot återstår det väl att se om det blir en till bebis med mycket hår. Både jag, sambon, våra föräldrar och döttrarna har tjockt hår. Vem ärvs det av egentligen? :)

På tal om viktuppgång har jag än så länge gått ner ca 7kg, men jag har en del att ta av så det är nog ingen fara. Skulle gärna bli av med en hel del kilo till, men nångång kommer det väl vända och speciellt nu när jag märkt att matlusten är på väg tillbaka. Någon beach -13 lär jag nog inte vara sugen på iaf, får väl hoppas på att man är mer i form till -14 :))

• Valborgs

Känner mig oxå nojig. Tyckte jag kände bebisen i vecka 14, men sen dess ingenting.. Tycker knappt jag fått mage heller, så jag hoppas verkligen tiden till RUL går snabbt så man får se om något lever där inne eller inte.. :S

• Valborgs

Jag kommer att vara i 19+6 när det är dags för RUL, känns sent tycker jag.. Hade gärna velat göra i 18+0 :)

• Valborgs

Grattis Alicantina :) har du oxå barn sen tidigare?

Jag går på senaste bf jag fått, antar att det blir ändrat vid RUL oxå då de sa på kub att de hade svårt att mäta.

Enligt senaste mens har jag bf 13e, enligt VUL 16e och kub 17e.

• Valborgs

Är oxå medlem i fb barnvagnsgrupp och pga det har jag fastnat mer och mer för Donkey. Tyvärr kostar ju vagnen därefter oxå, men gillar att det går att använda som både enkel- och dubbelvagn. Att inte behöva gå runt med en bred vagn när stora tjejen är på förskolan (om hon nu börjar i aug)

Fler som letar syskonvagn? :)

• Valborgs

Madelen och Alv:
    Emmaljunga gillar jag oxå egentligen, men tycker de är så stora. Har läst ganska mycket negativt om monkeyn, att sitsarna är väldigt små, men har inte kollat själv.

Vill oxå ha en vagn på bredden, tycker synd om den som får sitta bakom annars och sen är det väl oftast inte fullt liggläge på syskonsitsen på Phil

• Valborgs

Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~