Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har oxå drömt om förlossning, fast jag vaknade precis innan den föddes, så upplevde bara värkarna i drömmen.. ;)

Ska bli kul att se om det visar sig vara en tjej för er del.. :)

• Valborgs

Har funderat på det där med att banta under graviditet, det ska ju vara farligt för fostret. Nu bantar jag absolut inte frivilligt (även om det viktmässigt skulle behövas), men har så svårt att få i mig mat. Frukosten går bra, men sen tar det stopp. Igår åt jag tex bara frukost (gröt, ägg och makrillsknäckebröd), en clementin och 1 liten kroppkaka, fick inte i mig mer.. :( såhär har det sett ut sen magsjukan, vissa dagar får jag i mig mer men andra går bara inte.

Tog upp det med BM då jag gått ner 6kg nu, men fick bara till svar att det är bra att jag går ner.. Enligt henne kan ett högt BMI vara lika farligt som att "banta"..
    Så rädd att något ska hända bebisen..

• Valborgs

Vad skönt att ni tror att den lilla mat jag äter räcker..

Känns som jag är dålig på att skriva nu, men är mitt i flyttkaos så har packat, städat, flyttat omvartannat, tog på oss städet i huset oxå så phu man är rätt slut nu. Imorgon går flyttlasset helt då alla möbler flyttas, sen ska vi bara städa lgh och komma iordning i huset och sen förhoppningsvis få njuta av julen :)

• Valborgs

Natan: Vi flyttar bara 3km bort, ska hyra ett hus för att spara till eget och se om vi ens vill bo i hus.. :)
    Ja, man sparar verkligen på sig mycket! Men en bra anledning att rensa iaf :)

Flyttar ni långt?

• Valborgs

Alexandra: lite lätt förvirrad.. ;) tycker det blir ännu värre sen vid amningen..

Sagolina: Grattis till jobbet!! :) vad är det för jobb?

• Valborgs

Här blir det oxå glukosbelastning i vecka 26.
    Ser att ni är många här som gjort gbp-operation. Hur mår ni nu under graviditeten? Länge sen ni opererades?
    En nära vän till mig ska opereras i jan, så lite nyfiken är man ju på hur op påverkat andra.

• Valborgs

Sanmal: Oj, det var tidigt efter op. Det innebär inga risker när det blir så tätt inpå?

ThereseJohansson: hur mycket har du gått ner sen op? Att du är rädd för att gå upp förstår jag.. Jag känner samma sak även utan op :(

• Valborgs

Angående att kolla kön så har jag inte kollat mina två tidigare och det har varit spännande att inte veta. Skulle vilja testa nu sista gången jag är gravid att kolla, men vill samtidigt ha spänningen kvar så jag velar hela tiden, sambon vill dock inte kolla så lutar åt att vi inte gör det..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~