1000 skrev 2012-11-11 10:13:57 följande:
Man får känna så o klaga oxo, tycker jag. Tror det är sunt att tvivla och va rädd ibland. Det gör en nog redo på nåt knasigt sätt. Jag förstår din oro att berätta för svärisarna, min pappa visa inte en min när vi berätta o det sårar ju så klart, men samtidigt så e det ju ert barn och val. Jag försöker tänka att om han inte kan glädjas me mig så är största förlusten faktiskt hans, jag får ju så mkt annat. Bebis, en liten familj, bli mamma, kärlek o glädje fr vänner o släkt, kollegor, en spännande upplevelse... Och han får inte ens bli lite glad.. Typ!
Tack för att du förstår!
Baby Lei skrev 2012-11-11 11:33:09 följande:
Vad jobbigt! Vad känner du dig orolig för? Jag kan känna igen mig i att inte vara helt överlycklig ännu, i mitt fall så är jag fortfarande rädd för missfall. Måste ni berätta för svärföräldrarna redan nu? Varför tror du inte att de blir glada? Kramar
Nja orolig vet jag inte om det är rätt ord. Mer "va fan ger vi oss in på?" Det är ju en totalförändring och för vår del blir det att börja om med smått igen. Våra söner är 9 och 7. Jag tror dock att jag hade de här tankarna när jag väntade mina andra barn också faktiskt. Men det känns inge roligt att känna såhär när man längtat så länge efter en trea. Hoppas att det blir bättre.
Vi blev bjudna på mat hos svärföräldrarna idag och såklart fick jag springa på toa efter då maten nästan kom upp. Svärmor förstod ju direkt, men hon reagerade faktiskt inte riktigt som jag trodde. Hon blev faktiskt lite glad. Hon är inte den som hoppar av glädje eller visar känslor så värst ofta så jag tar hennes reaktion bra. Svärfar hade hunnit till jobbet, men hans reaktion är jag inte så nervös för. Känns skönt att ha det gjort iaf. Nu är det bara barnen kvar, men det ska nog gå bra.