AlexandraViberg skrev 2012-11-14 18:36:18 följande:
Annafredrika: tur att jag inte hävdar att jag vet bättre då ;) Och ja, jag skrev ju detta med fertiliteten. Eftersom jag själv kämpade ett tag så har jag läst i princip allt om det och att infertilitet ökat med tiden, som jag skrev ovan. Miljö aspekten är med i många IVF forskningar. Men JAG skulle bli galen av att läsa allt. Sen är det ju bra att några gör det! Smink använder jag inte och hudkrämer sällan. Maken är kock så nästan allt görs från scratchs. Så det är inte så att jag säger att jag väljer att inte läsa och tro på allt för att jag använder och stoppar i mig massa sånt och vill rättfärdiga för mig själv utan endast för att jag tycker forskningar går överstyr och påverkar oss för mycket. :)
Jag menade inte att försöka trampa omkring på dina tår, ber om ursäkt att det lät så. Ang. Mvc så menar jag att om infon kommit därifrån, såsom i tex Danmark, så hade nog de flesta följt den utan att ifrågasätta. Liksom rökning, kan ju knappast finnas många som ifrågasätter hur extremt skadligt det är för alla.