• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Moniica

Min BM gör inte heller UL/VUL men dom kan skicka dig till typ KK elr någon som kan. Tråkigt att det e 6 mil bort
    Vilken V är du i? Ibland kan BM lyssna på bebis men det går inte hur tidigt som helst.

• AlexandraViberg

Ja, är långt! Men åker gärna dit men de är otrevliga och svårt att få tid utan att vara döende typ :P

Nä är nog tidigt, v.11 och en bakåtlutad livmoder :/

Funderade på att använda min doppler men vågade inte :P

• KäRinGa2

ah, cvravings, ja...
    Med första barnet åt jag sjukt mkt apelsiner o drack minst 1L mjölk om dagen sista månaderna.. (ungen föddes gul, men hade inte gulsot, apelsinerna gjorde hnm sån, åt nog minst två om dagen)
    Med andra barnet hade jag inte några direkta cravings, lite mer sug efter hård och salt laktids i första delen av graviditeten bara.
    Tredje barnet var dåvarande sambon tvungen att ha med sig en påse ostbågar vareviga kväll den sista tiden, en påse per kväll skulle jag ha.... Hm.
    Fjärde barnet var en lyxbebis, och sista tiden me honom åt jag varje kväll en avokade med majonnäs, räkor o kaviar :)

Den här femte ggn är det ost och mjölk som gäller, och till och från också smaken av choklad.   Och så kan jag inte äta mina vanliga grova mackor, utan äter limpsmörgås me massa ost.. Nyttigt, not :) Men GOTT :)   

BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • malinhudis

Alexandra, min BM erbjuder inte heller vul, även om hon har en maskin. Har haft tidigare iaf. På min inskrivning i måndags var jag väldigt orolig för missfall eftersom jag under dagen börjat få brunaktig flytning. Hon lyckades iaf hitta hjärtljud med doppler, jag var då bara i 10+5.
    Det lugnade mig otroligt mycket. Nu har vi valt att göra KUB, (jag är "gammal" och får det gratis) så jag väntar på UL på fredag i nästa vecka.

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-14 23:14:28 följande:
    Hur lyckas man få vul egentligen?? Sjukvården brukar bara säga att de inte kan hindra missfall.. Tog 5 dagar för mig att övertala dom om att kolla på mig när jag blödde. 8 timmar senare låg jag på operationsbordet. Har inget förtroende för dom längre. Hade de kunnat säga "ta Alvedon" åt mf misstankar hade de nog gjort det..

Vad säger ni som får tider?
    Privata vårdgivare brukar vara mer behjälpliga!
  • 1000

Mina cravings är gröna äpplen och hårda saltgodisar (har sår på tungan av det). Fick min inskrivning framflyttad en vecka, så ska gå imorgon. Skönt. Ringde idag efter en mindre blödning inatt, hon som svara va jättegullig o frågade om jag ville komma tidigare än nästa fredag.

V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Acantha

1000: Vad skönt, hoppas min BM är förstående också, ska ringa om en stund, är så sjukt orolig, även om jag inte har blött.
    Lägg till clementiner så har du mina cravings, samma som med sonen, fast då föredrog jag citron :), så ni som tror att det är flickor för ni gillar surt, behöver inte vara så!  

• Annafredrika
    AlexandraViberg skrev 2012-11-14 23:14:28 följande:
    Hur lyckas man få vul egentligen?? Sjukvården brukar bara säga att de inte kan hindra missfall.. Tog 5 dagar för mig att övertala dom om att kolla på mig när jag blödde. 8 timmar senare låg jag på operationsbordet. Har inget förtroende för dom längre. Hade de kunnat säga "ta Alvedon" åt mf misstankar hade de nog gjort det.. Vad säger ni som får tider?

Här är de väldigt frikostiga, inget knussel alls. Skillnaderna är stora uppenbarligen beroende på var i landet man bor.
  • Meoow
    AlexandraViberg skrev 2012-11-14 23:58:38 följande:
    Ja, är långt! Men åker gärna dit men de är otrevliga och svårt att få tid utan att vara döende typ :P

Nä är nog tidigt, v.11 och en bakåtlutad livmoder :/

Funderade på att använda min doppler men vågade inte :P
    Precis samma sak här där jag bor, och då ligger gyn lika nära som barnmorskan i princip. Fick bruna blödningar i några dagar i v.8 och ringde gynakuten med gråten i halsen men fick inte ens komma dit. Heeeelt normalt enligt henne. Sen att det kunde lugna mig att få det kollat spelade visst ingen roll alls. Och sen som sagt - misstänker man mf så tidigt "så finns det ju inget de kan göra i alla fall".

Gissa om det är en låång väntan till UL i v. 13 (eller mja, "bara" 1½v kvar nu iofs..)... men snart så :))
  • Annafredrika

Citron dämpar suget efter sötsaker, det tycker jag är bra. Kommer att passa vikten noga den här graviditeten, finns liksom ingen anledning att låta bli känner jag. Ligger på minus 4-5 kg just nu men vet att det an dra iväg fort. Så fort det vidrigaste illamåendet ska jag tillbaka till mina normala träningsrutiner igen...börjar se ljuset! Nähä, nu ska småbarnen och jag promenera ner till stranden. Ha en fin dag!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~