• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Monkis

Hej tjejer! Får man hoppa in här tro?

Går idag in i v 10, med första bebben  

• mco

Kommer också att passa vikten noga den här graviditeten. Sist gick jag upp 20 kg och det var alldeles för mycket. Dessutom vägde min son nära på 4 kg så är livrädd för ett ännu större barn då jag själv är ganska liten. Så hoppas att mina bra vanor gör att denna bebis blir mindre!

• Mj1983

Jag har blivit erbjuden tidiga ultraljud. Absolut inga problem att få, och många platser att göra det på.

Märkligt att det kan skilja så? Det som skiljer i min närhet är priserna.

• SunnaLiv

Ja va nån dag sedan och gjorde VUL och kollade lite värden. Allt va som de skulle, bebis som låg där det skulle o for runt och va beräknat precis när jag trodde. dock hade jag låågt järn så måste ta extra nu...inte undra på att ja varit trött o yr. E inne i va 10+3 nu. gravidvecka 11 :)

• Natan

Varför går tiden såååå sakta!!! Jag längtar tills jag går in i vecka 11 på lördag och sen längtar jag tills jag har gått 12 fulla veckor!!! Nedräkningen har börjat och illamåendet har blivit värre igen!

• cindy03

här är en till som hade låga värden i allt så ny blir det att knaprat massa järn och vitaminer..... hoppas bebis mår  i alla fall....

BM ska att mitt järn VÄLDIGT lågt den ska ligga på 20 -25  och mitt låg på 5Förvånad inte konstigt på att jag mått så dåligt som jag har gjort.....

• AlexandraViberg

Ja det är klart! Ringer jag min fertilitetsläkare (privat) så kollar de nog men tror inte mitt fri kort gäller där om det bara är pga oro. Dvs inte medicinskt. Och känner att 300 kr är lite väl mycket för att kolla något som förmodligen bara är i mitt huvud..

Men ja, tydligt olika vart man bor, har som sagt inget förtroende för kvinnokliniken här efter vad som hänt de två senaste besöken där. Jag överlever nog till kub om cirka 2 veckor.

• Monkis

Hej på er igen. Tänkte på det här med tidigt VUL. Skulle SÅ gärna vilja göra det ...men förstår att det råder viss motvillighet hos olika mottagningar. Jag har inskrivningen på BB sthlm (barnmorskorna i Västermalm). Är det någon som varit där och kanske fått OK på att ta ett VUL? (är bara såååååååååå nyfiken på lilla bebben....med mitt ex kämpade vi 4 år utan resultat....och nu med min nya kille blev vi gravida på första försöket så jag är fortfarande lite i chocktilstånd....)

• Novasmamma02

Hej på er. Jag har inte skrivit i detta forum på länge nu, men jag har allt följt er! Jag har varit såååå sjuk. Öroninflamation, kraftig hosta och förkylning Samt att jag har varit super trött. Så den senaste veckan har jag ätit Antibiotika, hostmedicin 2 olika och knappt fått i mig mat. Fy vilken ångest att typ bara levt på läkemedel. Men som tur är så ska inte hjärtat ta skada, men Man blir ju nojig. idag kom energin tillbaka. Svamp i underlivet har jag fått med. Härlig info ni får! Har varit på vul och hjärtat tickade så fint och jag var som beräknat Så är i vecka 8+6 idag. Vecka 10 i morgon. Känns inte som att jag är gravid. Liiiite ont i bröstvårtorna. Åh hoppas inte att den lilla har tagit till skada av medicinerna. Hur har ni andra? Känner ni av något? Är knappt svullen över min jättedegiga mage. Har ni berättat för era chefer att ni väntar? Vet inte när jag ska tala om? Har väl en skyldighet ganska snart.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~