• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Meoow

Hmm mitt inlägg klipptes visst en del...

Tycker också det börjar synas en del nu, och även sambon påpekade det igår

• Solrosan

Här börjar det också synas, går in i vecka 11 imorgon :)
    Har fått shoppa lite "otighta" kläder att ha på jobbet, för dom ska inte få veta förrän efter nyår hade jag tänkt ;)

• Jarnia

Hej tjejer! Jag lämnar tråden nu. Hade en mindre blödning i förrgår och samma dag fick jag komma till min BM för ett UL. Det var väldigt otydligt att se något och först så hon att hon såg hjärtfrekvens men sen ångrade hon sig. Så igår fick jag komma till sjukhuset och göra VUL istället eftersom det då syns tydligare. Jag skulle ha varit i vecka 9+5 men fostret mättes till 8+0 och man hittade ingen hjärtfrekvens. Världen gick under kan jag säga och vi har gråtit floder. I skrivande stund ligger jag och vilar efter att ha tagit tabletter som ska göra att fostret stöts ut. Ingen rolig läsning för er förstår jag men jag ville ändå berätta min historia. All lycka till er och era junibebisar!

• KäRinGa2
    Sömntutan skrev 2012-11-16 07:43:21 följande:
    Som sagt på mig syns det ingenting än. Men så är jag inte smal heller. Visst skulle jag kunna skäppa ut magen, men jag vet ju att en gravidmage i v.10 inte är så stor .
    Var på bröllop i våras där en av gästerna väntade smått. Man såg det tydligt på hennes stora mage. Jag frågade henne när hon skulle ha och hon berättade att hon var i v.12. Jag höll på att smälla av. Hon såg ut att vara i slutet av graviditeten och hade alltså bara "släppt" ut magen som i vanliga fall inte var speciellt platt.
    Lite pinsamt i mina ögon faktiskt. Men alla gör väl som de vill. Jag vill dock inte riskera frågan om jag ska ha snart i v.11 .
    Såklart förstår jag om det börjar synas på en del, men inte så mycket att man tror att det snart är dags.

Drar alltid in magen, har gjort sen ja va 13, så det går per automatik, men det är inte lätt att dölja bulan av svullna tarmar.. Det e juhnte bebisen som syns, livmodern ligger ju för långt bak, men det är iaf ett resultat av en förstorad livmoder med bebis i, även om det är tröga tarmar i vägen :)
    Solrosan skrev 2012-11-16 08:32:26 följande:
    Här börjar det också synas, går in i vecka 11 imorgon :)
    Har fått shoppa lite "otighta" kläder att ha på jobbet, för dom ska inte få veta förrän efter nyår hade jag tänkt ;)

Har anv mammabyxor i två/tre veckor redan.. Förra graviditeten va den första jag köpt mammkläder, men då var jag en storlek större (minst) än va jag är nu.. Köpt begagnade mammabyxor, ett par i strl 36 som vill trilla av trots att stropparna är åtdragna hur mye som helst, o ett par i strlk 34 som oxo trillar ner. Förmodl för att magen inte är bebisstor än, så resåren på begagnat antagl är utslitet eller nåt. För egentl är jag inte en 34a, utan en 36a. Mammatröjor framhäver magen, men de spelar ingen roll, den skymtar under lång linnen också.. Hoppas där e två! :) Föreligger minimum chans för det, dock.
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • KäRinGa2
    Jarnia skrev 2012-11-16 08:36:52 följande:
    Hej tjejer! Jag lämnar tråden nu. Hade en mindre blödning i förrgår och samma dag fick jag komma till min BM för ett UL. Det var väldigt otydligt att se något och först så hon att hon såg hjärtfrekvens men sen ångrade hon sig. Så igår fick jag komma till sjukhuset och göra VUL istället eftersom det då syns tydligare. Jag skulle ha varit i vecka 9+5 men fostret mättes till 8+0 och man hittade ingen hjärtfrekvens. Världen gick under kan jag säga och vi har gråtit floder. I skrivande stund ligger jag och vilar efter att ha tagit tabletter som ska göra att fostret stöts ut. Ingen rolig läsning för er förstår jag men jag ville ändå berätta min historia. All lycka till er och era junibebisar!
    men usch :( blir lika förtvivlad varje ggn jag hör sånt här..Gråter
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Sömntutan
    melikey0u skrev 2012-11-16 08:44:31 följande:
    Sömntutan: inte för å verka otrevlig eller nått men undrar vad du menar med å släppa ut magen, är själv överviktigt kanske 20 kg å de har börjat synas på mig med kläder på nu, är i V 9.
    Ja nog kan jag släppa ut magen mer än vad jag gör och på så sätt få en större magen än vad jag kanske visar att jag har. Har själv övervikt på ungefär samma kilon som dig och om jag ville skulle jag ju kunna sätta på mig tighta toppar och just släppa ut magen och vips skulle jag se väldigt gravid ut. JAG skulle se ut som att jag var mycket längre gången än vad jag är, vilket JAG inte vill. I vecka 10 så är det ju inte så mycket bebismage som syns utan mer tarmar som spökar.
    KäRinGa2 skrev 2012-11-16 08:44:22 följande:

Drar alltid in magen, har gjort sen ja va 13, så det går per automatik, men det är inte lätt att dölja bulan av svullna tarmar.. Det e juhnte bebisen som syns, livmodern ligger ju för långt bak, men det är iaf ett resultat av en förstorad livmoder med bebis i, även om det är tröga tarmar i vägen :)

Har anv mammabyxor i två/tre veckor redan.. Förra graviditeten va den första jag köpt mammkläder, men då var jag en storlek större (minst) än va jag är nu.. Köpt begagnade mammabyxor, ett par i strl 36 som vill trilla av trots att stropparna är åtdragna hur mye som helst, o ett par i strlk 34 som oxo trillar ner. Förmodl för att magen inte är bebisstor än, så resåren på begagnat antagl är utslitet eller nåt. För egentl är jag inte en 34a, utan en 36a. Mammatröjor framhäver magen, men de spelar ingen roll, den skymtar under lång linnen också.. Hoppas där e två! :) Föreligger minimum chans för det, dock.
    Såklart är det inte lätt. Magen är ju som en svullen ballong . Och visst har du rätt, det beror ju på att det faktiskt bor någon där inne. Är man sen smal så syns det ju på ett annat sätt. På mig syns det dock inte än.

Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~