Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Gomorron allihop
    Villken natt här blev... kl 12 inatt vakna min sambo me ett ryck tände lampan å så hörde vi nå hulkning... Minsta sonen satt i sängen brevid min säng å hade spytt,,,,, Tyckte han verka hängig igår kväll å ovanligt trött runt 8 trots att han sovit i bilen när vi var iväg en vända på em... tänkte inte på de nå mer... vakna å fick ta rätt på spyor och första tanken: jaha magsjuka!! Sen har d inte blivit nå mer spya... men dock har han vaknat igen vid kl 04 å ville se på en film så då lät ja han göra det i sängen sen somna han igen å nu är han vaken... tog tempen å visst 38,8
    gett supp å han vill dricka vatten iaf... Undrar såklart va detta är... Magsjuka lr inte? Tycker han borde ha spytt flera ggr isf?? Hm eller så är han som sin far å klarar sig lindrigt undan.... men han har haft magsjuka förut å då har de varit betydligt mer.. Men sen kom ju febern plötsligt också... Jaja visar sig under dagen :/

• Madelen21

Men jag har svårt å tro att d är magsjuka... Han dricker iaf bra men feber är väl de enda... hög oxå 38,8
    gett supp alvedon nu kl 7

Bara å vänta å se om övriga i familjen oxå blir sjuka.. håll tummarna att vi inte blir sjuka vi ska ju på ul nästa v.. fast blir  vi sjuka nu så lär d ha gått över till dess isf iomed att d är på onsdag...

• Madelen21

Asivol ja jag vet ju att det går sånt...  fy fasen.. jag har ul på onsdag å vill INTE bli sjuk till dess.....

• Madelen21

Ååå fy fasen.. jaha bara å vänta på att övriga familjen ska bli sjuk å nu då....
    Som sagt så hoppas jag att jag får d idag lr i morgon så d hinner gå över till onsdag... jag har ul då juh å jag har ju gått å väntat å längtat....

• Madelen21

Ja jag hoppas också att vi klarar oss... Jag blir alltid så sjuk att jag blir liggande i 24 timmar....
    Skulle faktiskt bli förvånad om jag klara mig denna gång :( Tur vi har handsprit hemma.. sprita sprita.... tvätta händer noga noga...

kolla tempen igen på honom nyss å den har knappt gått ner alls... från 38,8 till  38,2 typ....
    Men gav ju supp kl 7.... kl åtta va han på pottan å nog sjutton lär en supp ha smält på en timme.... såg då inga rester från en supp iaf...

Nästa gång han får supp får jag nog kombinera ipren m alvedon.. hört d ska ha bättre effekt... lär först kolla så vi har det hemma...

Nån som vet om ipren är bättre febernersättande än alvedon??
    sambon jobbar hela dagen idag till kl 16 å jag har så fruktansvärt ont i ryggen å är sjukt trött.. kul helg :/ 

• Madelen21

Nina76:

Ja han har 38,5 nu och han sover.... ska ge honom vid 12 och då blir det flytande ipren och supp alvedon för det är det enda jag har hemma... Får be sambon att gå in å handla hem mer när han åker från jobbet... 

• Madelen21

ush det är jobbigt m sjuka barn :( Sitter här i soffan m min minsta som är kokhet.... Nu ska jag ge honom ipren och alvedon samtidigt.. vet att dom sa d på 1177 en gång när jag ringde att det är bättre att kombinera för att man får bättre effekt då...

• Madelen21

prata me 1177 nyss å hon sa där att man inte ska ge båda sorterna samtidigt utan om man har provat me tex alvedon och d inte funkar så kan man prova ipren vilket jag nu gjort.. han fick nyss ½ ipren supp enligt doseringen och hoppas febern går ner  me detta... ja vätska får han iaf i sig vilket är det viktigaste.
    men hon på sjukvårdsrådgivningen var så jäkla dum tycker jag...

Hon sa: ja men om han har 38,5 tycker inte jag du ska ge febernersättande... men herrgud han är ju påverkad av febern.. klart han måste ha nåt mot det... ibland kan man ju undra va det är för folk man får prata me på andra sidan....

Jaja bara å hoppas febern sjunker nu... sambon ska handla mer alvedon och ipren när han åker hem från jobb..
    Nu ska jag ta hand om min sjukling och fixa lunch åt mig och dottern. 

• Madelen21

Nu har sonen fått ipren vid kl 11 och efter det ville han ha CHIPS :P
    Han fick det och åt och drack bra.. inge mera spya... tycker d är knepigt men men verkar funka bättre m ipren. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~