Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

alexandra: jag har oxå varit super förkyld å jävlig nästäppa... prata då m min bm om d där m nezeril  å hon sa då att d va inte nå fara å ta d längre än 10 dagar.. men nu är d bra här iaf...

i natt vakna vi här av sonen som spydde å min första tanke var ju såklart magsjuka men har int blivi nå mer å hög feber har han.. så troligen berodde d på feber.. nu har ja lyckats få ner tempen till 37,4.. känns bra.. 

• Madelen21

hjärtat 3: ush då... ja ja trodde ju d va d min son hade oxå... men troligen inte d inte blivit nåt mer.. troligen var d pga hans höga feber... han vill inte äta så värst men han dricker alla fall...

• Madelen21

hjärtat 3: Oj oj. d va ingen liten portion då..
    Min son är piggare nu tack vare att jag gav ipren supp kl 11 å hon på 1177 sa att hon tyckte int ja skulle ge för nåt för att barn har högre temp än vuxna lr nåt... jävla snack.. han va påverkad juh.. klart han skulle ha...
    Men tydligt är iaf att ipren suppar är bättre mot feber än alvedon... så d har ja lärt mig..

Å iomed att han inte spytt nåt mer sen 12 inatt är d ju knappast magsjuka... han har ju ätit massa chips förut å druckit vatten... å han har inte diarre... d är väl nåt förkylnings grejs skulle ja tro... 

• Madelen21

Alexandra: Ja jag drabbas oxå jämt å jag har alltid fått d när ja varit gravid innan v 12 då man mått så illa endå... Men jag är glad om d håller sig borta iaf nästa v när ja ska på ul :)
    Angående nästäppan så känner ja igen mig att d va värst på natten... Jag vaknade också jätte mkt å fick lov å ta för ja kunde int andas... å sen  vakna på morron å var helt snus torr i munnen.. så äckligt!!!!

Nu roar sig barna m film och jag ska stryka lite vita hissgardiner och sätta upp i mitt sovrum.
    Sen blir det lite städ å allmänt plock å sen tjopp dags för middag..

Kickilina: Jag är glad att jag sket i va kärringen på 1177 sa... Jag gav sonen ½ supp ipren å nu är febern borta...
    37,3.

Man kan ju undra dom på andra sidan luren va d är för ena typer som säger : jag tycker inte  du ska ge alvedon när han har 38,5 :/ 

• Madelen21

ja jag anser att 38,5 är feber och han var rejält påverkad av den å jag gjorde rätt som gav en ipren supp för nu är tempen nere på 37,3. 

• Madelen21

Ja alla tycker olika angående d där me att ge ipren mm.. men jag kände att då hade han haft feber sen igår och den gick knappt ner nånting och han var jätte ledsen mm... kände mig hjälplös å gav ipren å sen blev allt bättre.. Nu sover han igen å febern verkar stiga igen...

• Madelen21

När jag känner sparkar så känner jag långt ner...
    Min lilla pojke ligger här i soffan å sover nu.. Han har sovit i omgångar idag.. Han fick ipren kl 11 å febern var nere  på 37,3 efter nån timme..  Nu känns han normal varm igen men sover...Jag undrar lite varför han sover så mkt.. men antagligen för att han haft feber hela dagen... såg att han tog sig för örat en gång förut idag...
    Väntar å kollar hur han verkar i morgon annars kanske jag ringer jouren och ber om en tid och kolla öronen. 

• Madelen21

Är det nån här inne som vet när babyproffsens nya syskonvagn babytravel las vegas kommer till butik?
    Är lite sugen på å testa den.. bra pris också 4000 komplett... 

• Madelen21

Barn me mycke grejjer... Känner igen mig.. Dottern har en kojsäng, typ loftsäng fast inte så hög å under där är ett bra ställe att gömma alla leksaker.. fast tanken var ju att man skulle ha haft en madrass under så hon kunde ha kojja där men rummet är liksom lite litet... Lär ta å rensa nån dag ja mä.. plocka undan sånt som inte leks med. Men ja måste köpa flyttkartonger först å lägga ner det i..

Valborgs: Ja okej, vi får nog gå till babyproffsen å kolla å prova mm.. Jag tycker den verkar bra då man kan välja hur man vill ha barnen.. Tex så kan älsta få åka framåtvänd å minsta mot mig mm.. bra att inte barnet får åka framåtvänd så tidigt...

Annars har ja funderat på emmaljunga double monkey men många säger den är så liten i sittdelen... Ah ja vet inte.. En enda djungel.. haha.. får nog lov å ut å kolla lite sen efter ultraljudet... Antingen blir d ny babytravel den va ju bra pris på komplett 4000 va som menas m komplett... 

annars blir d nåt begagnat.. har även funderat på en herqules twin raptor...  

• Madelen21

Ja jag har lärt mig nu att ipren är det enda som funkar på min sons feber iaf just idag.
    Nu tror jag knappt han har nån feber tack vare en  ipren supp :)
    Nu ska jag sova tro jag. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~