Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

här är en som börjar känna för att boa och fixa mm i hemmet...
    när jag har väntat mina andra barn så har jag fått såna där ryck att ställa mig och städa sent på kvällar mm..
    Undra hur d kommer sig att man blir extra noga lr va man ska säga med städning när man ä gravid?
    Just nu har jag inte så stor ordning men d ska ändras på..
    Man får ta lite i taget så blir det bra. Är så sugen på att köpa ny inredning.. åå :)
    Ska kika runt lite på nätet.. fasen ja missa farmen ikväll oxå... trodde d va kl 20 men d va halv åtta :/ får kolla om d går å se på nätet istället då. 

• Madelen21

tessss: åå okej var bor du? ja bor i dalarna så jag ska på spec mvc i falun och göra mitt ul :)

• Madelen21

meoow: har sett på farmen

är de nån som har erfarenhet med att skicka saker m bussgods?
    har en syskonvagn till salu på blocket å fick just sms om ja kan skicka m bussgods... måste ta reda på i morgon vad det kostar och så... nån som vet hur man gör?

• Madelen21

alexandra: ja  jag ska packa vagnen i morgon och ta med till mitt bussgods station och väga och få fram vad det kommer kosta att skicka. skönt att få såld iaf :)

• Madelen21

mm tackar :)
    blir att packa in i sopsäckar så gott det går.
    åå va ja längtar till ul nästa v.. min bäbis är mkt vaken på kvällarna... ligger här me datorn i knät å känner hur de guppar i magen lite då och då :)

vi ska köpa en nyare syskonvagn så jag sitter å kollar runt på blocket nu :) 

• Madelen21

Få se i morgon om jag ska ta mig an dotterns rum och sortera bort sånt som inte leks med... det är så otroligt mkt saker... minstingen han leker iaf me sina saker på ett annat sätt.. han älskar bilar och traktorer och fick en bilmatta i julklapp så det leks mkt med det nu om dagarna.. 5 åringen har funnit ett intresse för att spela dator och pyssla.. hon leker inte så värst mkt med sina saker... kanske därför jag behöver rensa ur lite.. hon har aldrig lekt m dockor speciellt mkt.. ja barn är väl olika :)
    Nää nog om allt tjabbel... ska fundera på hur jag ska packa min syskonvagn i morgon och ta den till bussgods stället och väga den.

kul att nån annan kan få ens saker till användning :) 

• Madelen21

Puh har just packat ihop min syskonvagn och ska skicka m bussgods till en som vill köpa..
    d va inte lätt å få ihop det men med massa sopsäckar så lyckades jag till slut :) 

• Madelen21

hej allihopa
    V 18 idag och 8 dagar till ul så kommer vara i v 18+1 på ul.
    vägde mig igår och 3 kg upp sen inskrivning i v 12 vägde då 60 kg och nu 63 känns lagomt än så länge... Kommer nog spåra ur längre fram fast jag är inte rädd å gå upp i vikt för jag har lätt att bli av med vikten sen.. När ja fått båda mina barn så har kilona rasat ganska fort efteråt... utan att jag har gjort nåt speciellt för att gå ner i vikt.

har just ätit lunch å blev så trött.. älsta dottern ledig idag så nu är vi hemma allihop bara sambon som jobbar.. Hade funderingar på att baka muffins... lär dock göra massa andra måsten först som att  dammsuga mm... fast d känns som ja inte gör annat...

Känner bäbis mest när jag är stilla då får jag mig små kickar :)
    Om jag rör mig och grejjar så då är det lugnt :)

• Madelen21

solrosen82:
    när ja vänta andra barnet fick ja bihålsinflammation. ringde vc å fick tid å träffa en sköterska som också tipsa mig om rhinocort Aqua.. köpte å testa å dan eftr var d 10 ggr värre.. ringde sjukvårdsupplysningen och fick en tid på mitt lasarett på öron näsa hals mottagningen och fick träffa en läkare och han såg direkt kraftig bihålinflammtion och jag fick pencillin.. sen prata han om att spola bihålan... om d inte blev bättre.. fast som tur va så gick d över å ja slapp det...

men ja har hört att d är lättare att få bihålsinflammation när man är gravid. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~