• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Nisse88

Jag väger 81 kg, då även gått ner ca 3 kg sedan jag fick veta att jag är gravid och på dagarna syns det inte så mycket men på kvällarna har jag verkligen bebis mage.. Men som sagt svullnar ju saker och ting upp och måste försöka få plats med allt där inne så det är väl inte bebis som syns ännu..

• AlexandraViberg

Madelen21: tyckte jag kände något igår jag med!! Kändes inte som tarmar och lät inget och var ganska långt ner.. Kan ju varit men räknar det inte som det ändå men som den sprattlade på vul idag så vet man ju inte! :P

• Lillpluttan

Startvikt 60 kg.. Min mage har svullnat upp à la gravudmage v. 25 kanske.. Syns redan (v.12) att jag är gravid. Är ju smal för övrigt men nu med en kula. Skumt att det redan syns så mkt! Förra gången syndes det inte innan v. 15-16..

• AlexandraViberg
    Lillpluttan skrev 2012-11-26 20:37:34 följande:
    Startvikt 60 kg.. Min mage har svullnat upp à la gravudmage v. 25 kanske.. Syns redan (v.12) att jag är gravid. Är ju smal för övrigt men nu med en kula. Skumt att det redan syns så mkt! Förra gången syndes det inte innan v. 15-16..
    Du! Samma här, startade på 59, är på 57 nu men var nere på 56, så börjar gå upp igen! Äntligen!
    Med dottern syntes inget förrän fan i v.18. Kan ju bero lite på att jag var 17 och inte berättade för föräldrarna och därmed behövde dölja, så kroppen höll väl inne på den lite. Men nu syns det redan i v.13 på mig med. Men känns mysigt nu när man inte behöver dölja något! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Blåbärssaft

Hej tjejer!

Har inte skrivit på ett tag men hänger (tyst) i tråden ändå Cool Här längtar jag så efter fredag då jag går in i vecka 12-äntligen!! Har annars fått raketfarts tillväxt på magen. Det är helt galet! Ska slänga in en bild i bildtråden så fort jag får tid. Ser ut som jag är betydligt längre gången än v 11. 

Har försökt få tid här i Uppsala för VUL på privatkliniker men det är helt FULLT fram till nyår. Känner mig lite nojjig över att inte sett något hjärta slå men har KUB inbokat den 14:e så vi får helt enkelt vänta. Tror ni BM kan höra hjärtljud i vecka 13? Ska på inskrivning den 7:e dec och det vore skönt att få höra något...

• Blåbärssaft
    Natan skrev 2012-11-26 19:44:39 följande:
    Jag känner mig också plufsig även fast jag har gått ner i vikt. De som träffar mig säger att det börjar synas :)

Sitter å försöker få i mig lite chai thé och klappar hunden som tröstar mig när jag mår dåligt. Jag tror han förstår att jag är gravid för han är mycket mer gosig nu än förut!
    Min hund med :) Vi har en 70 kilo tung hund som mer än gärna kryper upp och gosar nu (han var likadan när jag var gravid med min son) de känner nog något :)
  • Natan

Blåbärssaft: haha vad härligt :) själv har jag en liten hund på 3,5 kg :)

• AlexandraViberg
    Blåbärssaft skrev 2012-11-26 20:45:57 följande:
    Hej tjejer!

Har inte skrivit på ett tag men hänger (tyst) i tråden ändå Cool Här längtar jag så efter fredag då jag går in i vecka 12-äntligen!! Har annars fått raketfarts tillväxt på magen. Det är helt galet! Ska slänga in en bild i bildtråden så fort jag får tid. Ser ut som jag är betydligt längre gången än v 11. 

Har försökt få tid här i Uppsala för VUL på privatkliniker men det är helt FULLT fram till nyår. Känner mig lite nojjig över att inte sett något hjärta slå men har KUB inbokat den 14:e så vi får helt enkelt vänta. Tror ni BM kan höra hjärtljud i vecka 13? Ska på inskrivning den 7:e dec och det vore skönt att få höra något...
    Tror att bm inte VILL kolla efter hjärtslag, men är olika i olika landsting, min gör det inte förrän i v.18 för att det kan skapa onödig oro eftersom man många gånger inte hittar något hjärtslag fast det finns där! Kan ju vara att livmodern är långt in eller att moderkakan ligger i framvägg eller vad som helst.
    Men du kan ju fråga iallafall och säga att du är orolig? Vet att 14.de låter långt bort men det kommer gå fort! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • regnskogen

Gud vad lättad jag känner mig just nu.

Vaknade tidigt imorse och kom på i sista minuten att jag skulle springa bort till BM, för att få svar på mina värden + kolla äggvita i urin och mäta blodtryck. Alla värden såg perfekta ut enligt BM, även blodtryckett och urinen såg bra ut. Det som inte var så bra var att jag blir tvungen att äta Järntabletter nu ända tills förlossning... Men det gör ingenting, sålänge bebisen får allt vad den ska ha! :) 

Sen vid 10.30 var vi på ultraljud, och det var en helt obeskrivlig känsla man fick. Att få se på svart och vitt att det levde ett liv inuti mig var så svårt att förstå. Tårarna rann när BM sa att hjärtat slog... Den var dock väldigt lugn i magen, kanske fått sin slöhet ifrån mig... ;) Men några enstaka gånger fick vi se den sträcka på sig och sprattla lite när BM bad mig att hosta lite grann, för att mäta nacken. Ryser verkligen vid tanken att få se bebisen sprattla och ha det bra... Mina riskvärden var jätte bra, fick 1 på 20 000. :) 

Pojkvännen däremot var väldigt ivrig under ultraljudet, men efteråt när vi kom ut på parkeringen och han hade fått titta lite närmare på bilderna som vi fick började han störtgråta, mitt lilla hjärta. Stod där ett tag på parkeringen och bara kramade om varandra i lycka! 

Så nu vet ni iallafall om det var något intressant. :D Min bebis lever, jag mår toppen, mina värden är bra och jag är allmänt lycklig! :D  

• regnskogen

glömde nämna att jag blivit framåt flyttad en vecka, jag är alltså inte i v 10+5, utan 11+5! Så nu ser vi fram emot två extra dagar, sen har missfallsrisken minskat med 90%! :D Så mitt nya BF datum är 11 juni :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~