• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

V 12 idag för mig :) känns bra fast hoppas veckan går fort.. nästa v är d inskrivning hos bm :)

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-26 21:38:20 följande:
    Lillpluttan: ja synd att Sverige inte gör ul i v.13 tycker jag! Många länder gör det! Man får förlita sig på kroppen och hoppas på det bästa.. Men förstår att det är jobbigt. Jag behövde inte fråga efter mitt vul, han frågade om jag ville när jag ändå låg där med benen i luften :P

Ja visst är det konstigt. Mina kompisar ute i Europa och i USA gör alltid ett tidigt ultraljud runt V6-7 för att konstatera graviditeten, och sen minst ett runt v12 + de ultraljud som vi gör här i Sverige. I USA gör de ultraljud ungefär var 4:e vecka genom hela graviditeten.
  • Baby Lei
    e1977 skrev 2012-11-26 22:25:52 följande:
    Ni som gjort kub.. Får man reda på siffrorna typ på en gång, eller tar det en stund? Ska iväg i morgon och börjar bli lite nervös.. Rädd för att få obehagliga besked. Oroar mig mest för att det inte finns nåt liv där inne. Helt utan anledning, egentligen. Jobbigt!

Det gick jättefort. Vår BM tittade först att bebisen levde, sen fick hon direkt en bra vinkel på barnet för att mäta nacken. (Det kan såklart ta lite tid om den ligger fel där inne.) Sen knappade hon in infon i datorn, det tog några minuter, sen fick hon upp resultatet på skärmen och berättade det för oss. Jag kände precis som du, att det nervösaste var att få veta att hjärtat fortfarande slår och att den växer som den ska. Ett stort lycka till i morgon!
  • Baby Lei
    Pellefanten skrev 2012-11-27 06:44:02 följande:
    Jag försöker hänga med på vad ni skriver tjejer men ni skriver så mycket och med en underförkyld gnällig ettåring hinner man inte sitta här så mkt. Får komma tillbaka när trollet är fisk :)

Ja, det är en sån fart härinne! Krya på den lille och kolla in här när du har tid!
  • Valborgs

Ja, det går verkligen undan här inne, försöker hänga med och läsa iaf även om jag inte skriver så ofta..

• Lillpluttan

Fy blir så orolig.. Har ont i magen till och från.. Är det vanligt, nån som vet? Eftersom jag inte gjort VUL/UL blir jag så orolig!! Ska till BM på besök nr 2 på torsdag. De har inte möjlighet att göra UL där utan det måste man göra på SÖS med remiss, men hon borde ju låta mig lyssna efter hjärtljud!? Hoppas det.. Står inte ut m att inte få se..

• cindy03

Hej tjejer! Vad ni skriverFlört

Igår var jag på UL och allt var bra med min bebis, h¤n bara sprattlade och var inte still en sekund, det såg ganska roligt ut faktisktSkrattande

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta och jäsaSkrattande

Är så lycklig!! Kram på er!! 

• Meoow

Precis hemkommen efter UL med ett stort leende på läpparna :)
    Allt såg jättefint ut med bebis som låg och sov i magen och hjärtat pickade på för fullt <3
    Lyckan är obeskrivlig just nu...... !

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~