• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • regnskogen

Är det förresten någon som kan förklara för mig vad alla dessa texter betyder på själva ultraljudsbilden? :/ Högst upp på min bild, står det 11.1 cm / 1.8 / 20 Hz    och jag uppfattade det som att bebisen var 11 cm lång. Men det kan inte stämma för hon sa att min bebis var 48 mm från hjässa till rumpa... :P hmm... fattar inte :P 

• e1977

Ni som gjort kub.. Får man reda på siffrorna typ på en gång, eller tar det en stund? Ska iväg i morgon och börjar bli lite nervös.. Rädd för att få obehagliga besked. Oroar mig mest för att det inte finns nåt liv där inne. Helt utan anledning, egentligen. Jobbigt!

• Nisse88

Är det någon här som testat ätit postafen mot illamående? Funkar det?

Sambon kom hem med det idag så tänkte testa det..

• AlexandraViberg

Cm är hur stor hela bilden är, lite som perspektiv. Skala ungefär! Min bild visar 8.5 cm i verkligheten och bebisen tar upp ungefär 7 cm av utrymmet. Så tror nog det är samma för dig att 11 cm är storleken på bilden i verkligheten. Om du förstår!

Hz är väl Frekvensen på bilden.. Hertz!

Svårt att förklara!

• LindaMJ
    Nisse88 skrev 2012-11-26 22:36:53 följande:
    Är det någon här som testat ätit postafen mot illamående? Funkar det?

Sambon kom hem med det idag så tänkte testa det..
    jag äter postafen när jag mår illa och för mig funkar dom jättebra :) har även köpt sånna åksjukearmband och de tycker jag också funkar bra men inte lika bra som postafen
  • Pellefanten

Jag försöker hänga med på vad ni skriver tjejer men ni skriver så mycket och med en underförkyld gnällig ettåring hinner man inte sitta här så mkt. Får komma tillbaka när trollet är fisk :)

• Madelen21

nisse88

jag har ätit postafen men slutat för jag blev så sjukt trött av dom..
    hjälpte mot illamående men gjorde så att man sov i timmar istället :/ 

• Sömntutan

För mig har postafen hjälp att ta udden av illamåendet vilket har varit skönt. Dock blir man ju trött av dem och det är ju ett minus eftersom tröttheten är ett faktum utan tabletter.

• Zora
    e1977 skrev 2012-11-26 22:25:52 följande:
    Ni som gjort kub.. Får man reda på siffrorna typ på en gång, eller tar det en stund? Ska iväg i morgon och börjar bli lite nervös.. Rädd för att få obehagliga besked. Oroar mig mest för att det inte finns nåt liv där inne. Helt utan anledning, egentligen. Jobbigt!

Man får reda på siffrorna ganska direkt. För mig började dom med ultraljudet, mätte nackspalten och vi fick se hjärtat m.m. Sedan gick hon iväg ca 5 min och gjorde beräkningen, för blodprovet ska ju också räknas med. Efter det fick vi siffrorna direkt.
  • Baby Lei
    regnskogen skrev 2012-11-26 22:11:40 följande:
    Är det förresten någon som kan förklara för mig vad alla dessa texter betyder på själva ultraljudsbilden? :/ Högst upp på min bild, står det 11.1 cm / 1.8 / 20 Hz    och jag uppfattade det som att bebisen var 11 cm lång. Men det kan inte stämma för hon sa att min bebis var 48 mm från hjässa till rumpa... :P hmm... fattar inte :P 

Vilken vecka är du i? Jag var i v. 12+3 igår och hon mätte min bebis till ca 12 cm. Menade hon kanske huvud till fot då? Hon sa att den här tiden så är fostret ungefär lika många cm som antalet veckor det är gammalt.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~