• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Lillpluttan skrev 2012-11-27 08:50:33 följande:
    Fy blir så orolig.. Har ont i magen till och från.. Är det vanligt, nån som vet? Eftersom jag inte gjort VUL/UL blir jag så orolig!! Ska till BM på besök nr 2 på torsdag. De har inte möjlighet att göra UL där utan det måste man göra på SÖS med remiss, men hon borde ju låta mig lyssna efter hjärtljud!? Hoppas det.. Står inte ut m att inte få se..

Vilken mödravård går du på? Konstigt att de inte har någon läkare som kan göra ultraljud! Det trodde jag att det fanns överallt, i alla fall ett par dagar i veckan.
  • mytol
    Valborgs skrev 2012-11-27 08:16:11 följande:
    Ja, det går verkligen undan här inne, försöker hänga med och läsa iaf även om jag inte skriver så ofta..
    Bara 2 dagar kvar tills de e vår tur nu då! Guuu va ja längtar!
  • mytol

Jag har tidigare inte känt ngt sug efter att köpa bebissaker men nu när de blir verkligare å verkligare å första ul närmar sig så har suget infunnit sig.
    Har tittat runt lite bland nyföddakläderna, såååå mysigt. Jag har iaf bestämt mig för att ja nån gång under graviditeten kommer köpa mig en rosa body å ett par rosa byxor som ja kan kombinera ihop med neutrala färger och ta med i bbväskan, IFAAAAALL de skulle vara en tjej.

• Yessical
    Romanoemma skrev 2012-11-26 17:46:31 följande:
    Hej, nån i viktklass 70-80kg som det börjat synas på än?

Jag väger 77 och tycker inte att det syns jätte mycket, men magen börjar "bulla"ut mer än vanligt på nedre delen av magen.. det tycker både jag och min sambo :)
  • Annafredrika

Började jobba igen igår efter att ha varit hemma i 1 månad, känns så oerhört skönt att illamåendet äntligen släppt! Vecka 13+1 idag och tänkte titta till Liten på jobbet ikväll... Ett par veckor till fvp, snart jul och nyår...tiden rusar! 14 januari har vi gått halva tiden...och vi som skall flytta och allt! Det kommer att gå fort, ända till v 39

• Lillpluttan

Baby Lei: Går på MVC Gullmarsplan i centrala Sthlm. De samarbetar med SÖS och det är där jag ska göra RUL i januari..

• Mj1983

Grattis till alla med fina ultraljudsresultat

Vi gjorde ett ul i v 8+0. Ett vanligt ul, inte vul då jag HATAR såna undersökningar... Nån mer me sån skräck??

Idag är vi i v 11, 10+1. Var på inskrivning igår. Blir lite speciellt denna graviditeten pga min nyfunna sjukdom.

Med extremt illamående visar vågen ändå +4,5kg. Precis som med dottern :-P

Tur jag vet att det e så jag funkar o att det försvinner sen

Magen går inte att dölja o bm kände på den, och det är livmodern inte bara svullna tarmar. Så visst kan man få mage tidigt

Började prata om förlossning o ammning då blev det så på riktigt!!! Shit det kommer en bebis o man ska gå igenom en förlossning igen. Skräckblandad förtjusning!!!!!

• mco

Har också skräck för det här med att visa upp härligheten inför okända. Har gjort det en gång förut och det var på förlossningen, hoppas jag kommer så långt med denna med :P

• Mj1983

Jag lyckades ta mig undan alla sitser utan gyn tills jag blev gravid. Då var jag tvungen att göra mitt första cellprov

Hoppas oxå att klara mig nu tills förlossningen. Då skrev jag min rädsla i förlossningsplanen och önskade lakan över benen hela tiden. Och dom löste det jättebra för mig

• Nisse88

Tack för svaren på postafen.. Jag hade tanken att ta de dom dagar jag ska jobba men kanske ska testa en annan dag första så jag inte somnar på kontoret för trött det är jag redan :/

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~