• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Ska tillägga att det inte endast är överviktiga son ligger i riskzonen. Även de som har diabetes i sin familj ligger i riskzonen.

• Valborgs

Här blir det oxå glukosbelastning i vecka 26.
    Ser att ni är många här som gjort gbp-operation. Hur mår ni nu under graviditeten? Länge sen ni opererades?
    En nära vän till mig ska opereras i jan, så lite nyfiken är man ju på hur op påverkat andra.

• Sagolina

Oj vad mycket ni skriver!:) Kul att komma in och ha en massa inlägg att läsa igenom! 

Nu börjar nedre delen av magen vara riktigt hård, speciellt på mornarna innan jag stiger upp och kissar. Trots en massa överlopps fyllning över magen! Skönt att märka att något händer i alla fall:)

Igår höll jag igång här hemma med städning och bakning och på kvällen fick jag så ont i nedre delen av ryggen/vid vänster skinka. Sitter ännu kvar lite efter natten, så får se hur det reagerar på att gå till tåget om några timmar...   

Annars mår jag i alla fall fint och längtar sååå mycket till onsdagen då vi får gå till mödrapolikliniken på ul:)  Och innan dess blir det första "riktiga" besöket på rådgivningen i tisdag, har hittills bara varit på inskrivningen.

• LillStrumpan82

God morgon Sagolina! Min mage börjar också bli hård nertill, går in i vecka 14 idag Precis som du så har jag också haft känningar i rygg och ner i vänster skinka. Frågade barnmorskan och hon var rätt övertygad om att det var ischias men rekommenderade ändå att jag köper ett gravidbälte för att få stöd. Kanske kan vara något för dig också?

• Sagolina

Godmorgon på dig med LillStrumpan! Jag ska ta upp det på tisdagens besök på rådgivningen och fråga vad det kan vara! Gissar också på ischas. Värmekudde hjälpte bra igår kväll, så det tror jag jag skall börja med vid sängdags:) Skönt med varmt då man skall somna också!

• sanmal

Valborgs; jag har mått hur bra som helst efter min op! Kunnat äta "allt" utan större problem, dock inte för mycket fett och sött, då mår jag illa. Jag opades i aug i år, så jag blev gravid aaaaalldeles för tidigt! Det hände trots skydd men vi ville ju mer än gärna ha barn så att ta bort det fanns inte på kartan! Jag har väl mått som många andra i tidig graviditet, är just nu sjukskriven för kraftigt illamående. Illamående och vilja spy är ingen bra kombo med op, jag har lite svårt att få i mig mat. Jag äter det som går ner typ ;) bebisen mår bra iaf, såg den senast nu i fredags :)

• ThereseJohansson

Valborgs: gjorde min op feb 2011 och nu under graviditeten har jag mått bra..kramp i magen emellanåt då mina tarmar ligger på ett annat sätt och är fästa för att inte få tarmvred som är relativt vanligt efter op...så när tarmarna trycks undan så skapar det ibland väldans kramp i magen men släpper efter någon timme...annars mår jag toppen bra...den största rädslan för mig är ju att gå upp i vikt...

• Sömntutan

God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.

• Mj1983
    Sömntutan skrev 2012-12-16 08:36:23 följande:
    God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.

Jag har!

Började för 3-4 veckor sedan. Nu promenerar jag inte alls, gå inte. Har bälte sen en vecka tillbaka o ska få akupunktur i januari. Hade problem förra gången oxå, men så

Här illava det inte förens i vecka 30 då.

Sjukskriven året ut pga illamående o aktiv ulcerös kolit. Kan inte börja jobba igen när jag har så här ont i höfterna. Hoppas på att bli sjukskriven, men man vet aldrig...
  • Sömntutan

Men fy då Mj! Låter snäppet värre måste jag säga. Själv pluggar jag första året just nu och vill verkligen kunna avsluta det första året innan bebis kommer ( dock vet jag inte om jag hinner riktigt hela, då BF säkerligen kommer att vara i samma veva som första året är slut). Hoppas att jag orkar. Pendlar ju till Umeå i stort sett varje dag, vilket säkert kan bli jobbigt om man får för ont. Sen sitter man ju en hel del när man går i skolan :-/.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~