regnskogen skrev 2012-12-16 12:01:50 följande:
Hallå tjejer. På onsdag går jag in i v 16, alltså ungefär 2 veckor kvar till RUL :D jag kommer göra mitt den 9:nde januari :) Jag har förut sagt att jag aldrig ska veta könet på mitt barn. Men jag vill göra det nu, även pojkvännen. Är det fler som funderar på att kolla vad det är för kön? Blev så irriterad häromdagen när jag kollade runt lite på trådar där det var par som har kollat upp könet, kommentarerna från andra medlemmar blev något i stil med "varför öppna julklappen innan jul?" Ett barn, är inte något paket som man öppnar på Julafton. Jag förstår deras poäng, det ska vara en överraskning med könet. Men det är väl en lika stor överraskning över att SE på riktigt, vem som har bott i min mage så länge? Hur ser han/hon ut? Vad har han/hon för intressen? Har han/hon mina eller pappans ögon? Hoppas ni förstår vad jag menar :) Dock vill vi veta könet för att vi är nyfikna. Vi kommer INTE berätta detta för släkten, dels för att alla blir så insnöade på vilken färg barnet ska ha ( pojke= blå och tjej =rosa) och så vill jag inte att mitt barn ska vara klätt. H*n ska ha massor med olika färger, och olika leksaker. Men sen vet jag också att bebisen kanske inte alltid är samarbetsvillig, då låter vi det vara o väntar till förlossningen - men när man väl är där på RUL:et, vill jag veta om det går att se :D
Jag kollade med förra barnet, men nu blir jag mer sugen på att inte kolla.
Jag tycker ibland att det känns lite tvärtom, som att bara för att man kan kolla ska SKA man det, så om man inte kollar så blir det som att vännerna tycker att man är jobbig och tror att man är 'perfekt' och pretto typ..
Men jag känner igen det du skriver också, finns alltid någon som tycker att man gör fel. :-P
Tycker att man ska göra det som känns rätt för en själv och skita i vad alla andra har för åsikt kring det där. Ibland är man bara för nyfiken får att vänta!!