• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • hurskadetgå

Usch vad ni skrämmer upp varandra härinne. Jag har precis börjat känna mig lugn. Känner också lite värk ibland på sidorna, magen växer synligt. Är i v. 14 med första barnet. Om det visar att barnet är "vanskapt" på RUL hjälper inte negativa tankar nu, det kommer att ske oavsett. Bäst att bara låta saker och ting ske som det sker. Trisomi 13 och 18 är ytterst ovanligt, cirka 0,5 av 1000 födslar. Men garantier kan man tyvärr aldrig få.

• Sömntutan
    Kickilina skrev 2012-12-21 17:33:55 följande:
    ...och nu fortsätter jag märker jag. Är inne i en ruskigt depp-period! Gick in en sväng i "bebis i maj 2013"-tråden, där har ju de flesta gjort RUL:et nu och där flera fått tråkiga besked...trisomi 13, avsaknad av lillhjärna...uff, jag bara känner att, jag har två friska barn, nu är det min tur...Är det någon mer som känner såhär??
    Ohh ja, just det där med att man redan har två friska barn och nu är det min tur surrar i mitt huvud hela tiden. Men mest är det just det där med att hjärtat slutade slå i typ v. 7 är nog det som mest finns i mina tankar. Dock tror jag faktiskt att jag kände bebben nu ikväll. Låg i soffan och fick två små puffar på samma ställe efter varandra. Nu ska jag försöka tänka positivt. Det kommer säkert att gå jättebra det här.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • louise1983
    hurskadetgå skrev 2012-12-21 18:47:47 följande:
    Usch vad ni skrämmer upp varandra härinne. Jag har precis börjat känna mig lugn. Känner också lite värk ibland på sidorna, magen växer synligt. Är i v. 14 med första barnet. Om det visar att barnet är "vanskapt" på RUL hjälper inte negativa tankar nu, det kommer att ske oavsett. Bäst att bara låta saker och ting ske som det sker. Trisomi 13 och 18 är ytterst ovanligt, cirka 0,5 av 1000 födslar. Men garantier kan man tyvärr aldrig få.
    Ja jag tror nog att det är helt naturligt att oroa sig, men ingen av oss mår nog bättre av att vi triggar upp varandra!Det blir bara en ond cirkel. Nu är det snart jul och vi har små bebisar i magarna och alla anledning att njuta av den här helgen :)
  • Kickilina

Det är klart att vi måste tänka positivt men dessa tankar finns, i alla fall hos mig, på något sätt känns det skönt att få ur sig dem, synd bara att det är ni som får läsa dem Min man bara sucka och säger ..." nu börjas det igen..."

• Madelen21

Nu ska vi inte tänka massa negativa tankar tjejjer!!
    Snart är det jul och vi ska vara glada :)
    jag går in i v 16 på juldagen :) 

• sarabengtsson

Hej! Har hängt här ett bra tag nu men bara läst. Väntar nummer två via isci. Ska ha den 3 juni Såg ett hjärta slå i vecka 7 och var på kub där allt såg fint ut. Ska på rul den 3 januari och längtar ihjäl mig, hoppas även då få veta vad det är...

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • em77

Kickilina.. Känner precis som dig. "Att man har två friska" usch.. Man e verkligen så mycket nojjigare denna graviditeten.
    Men som ni andra säger.. Positiva tankar. Sen tycker jag det e bra att sånt här kommer upp på tråden oxå, det e ju änna den bittra verkligheten. Jag har många i min närhet som har råkat ut för tråkiga besked på RUL:et och det sitter såklart å gnager i mig. Usch!! Nä nu positiva tankar.. Min mage har inte försvunnit.. Hur stor mage som helst.. Kan tro att jag e mkt längre gånget än v.16..och får lite små sammandragningar titt som tätt. Ska på fvp på tors så då lär man ju se om ett hjärta pickar el. Inte.

Trevlig kväll alla å positiva tankar

• Madelen21

em77: jag går in i v 16 på juldagen å min sambo tycker d ser ut som jag är i 6 månaden redan :)
    min mage är bra mkt större än när ja vänta både första å andra barnet.
    Fick en kommentar i en tråd minns inte vilken där d va en som fråga om ja va säker på att d bara är en :)
    Men d är jag ju inte... har inte fått nå tid för ul än...  Men varken jag lr sambon har tvillingar i släkten så...

Nu har minsting somnat här å älsta sitter å tittar på en film på disney channel, funderar på om jag ska ta å torka av golven nu :)

• sanmal

Det där med att nojja för diverse fel och hemskheter är jag oxå väldigt väldigt bra på! Jag väntar vårt första barn, går in i v 14 på söndag, och är mer nojjig än lugn iaf. För en vecka sedan var vi ju på vul och jag fick se en liten som vinkade och levde halv jäkel där inne, underbart! Och det lugnade ju mina nerver rejält... Men det var ju då det, nu börjar jag tänka mer på att det är ju faktiskt en heeeeel vecka sedan och mycket kan ju hända på såpass lång tid.
    Jag mår fortfarande pyton, om än inte ännu värre, men det känns ju inte som några garantier att allt är bra bara för att jag har symtom.
    Jag längtar tills jag kan få känna det där lilla fladdret och tills jag oxå får en fin mage. Och jag längtar till rul 23/1, känns verkligen som en eeeevighet! Jag har inte den blekaste hur jag ska göra för att känna mig lugnare, kan ju inte springa på ul varannan vecka! ;)
    Jag kommer nog aldrig vara lugn förrän jag har min bebis i min famn, och då börjar väl nya nojjor istället! ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~