Madelen21 skrev 2012-12-21 20:34:40 följande:
em77: Oj oj oj vilken chock för dina föräldrar...
Sitter här å googlar munsår... har fått hemska munsår på underläppen som svider sticks mm å gör skitont... blåsor... funderar va d är..Funderar på herpes... men hur får man sånt? Ää jaja... har smort på idomin... å jag har så svårt att låta bli och pillra på allt sånt där :/
Nu sover båda barnen.. Sambon gick till grannen å skull låna en borr å tog mä en öl... å ja vet hur d blir... han blir där i nån timme å dricker lite öl...
skitsamma.. Jag ska ta å torka golven här nu å fixa lite annat :)
Jag har munherpes lite då och då, ingen höjdare. Jag tycker dock att Anti är bra. Brukar också köpa munsårsplåster på apoteket som innehåller nått medel som hjälper läkningen. Plåstren gör ju också att man inte kommer åt såret hela tiden med bestick osv. Jag har även haft receptbelagda läkemedel då jag ibland får flera stycken på en gång och jag kan även få feber när det är som värst. Herpes är något som ligger latent i kroppen och kan blomma upp i stort sett när som helst. Vissa råkar aldrig ut för det medan andra får det kontinuerligt. Tänk på att det smittar så pussa inte på dina nära under tiden som du har blåsorna. Munherpes kan även smitta och bli könsherpes, så undvik även....ja du förstår

.