• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

Jag oroar mig inte så mkt för bebis nu. Känner kullerbyttor varje dag och hela kroppen skriker gravid. Rätt skönt :) Däremot har jag mkt tankar kring förlossningen och livet därefter. Tänk om jag blir en hemsk mamma, tänk om sambon lämnar mig, tänk om nån blir sjuk etc etc. Hehe, depperiod justnu.

• FFiNorrland

TantS, vad skönt att känns, detta är min andra graviditet - känner livmodern jätte väl men inte rörelser, inte ens när jag ligger! Tror dock att det kan vara två och tänker då att det är mindre utrymme att röra sig på?! Min livmoder slutar 2 cm under naveln, går rätt brett ut på sidorna och arbetar på rätt smidigt, alltså stelnar till - slappnar av - stelnar till osv (så något händer ju där inne) känner mig dock inte så orolig just nu då vi lyssnat på hjärtat och ska på ul den 28e samt rul den 9/1. Men andra dagar är jag skit nojjig, när det hugger och gör stört ont i magen (skönt att inte vara ensam om att uppleva det, anser det vara ligament samt tarmarna) ja detta är en spännande tid! Hur går det att andas för er? För mig trycker allt uppåt och "klämmer till" - blir as tungt att andas. Det som hjälper är att ligga på sidan eller sitta som en ostkrok... Haha, inte så snyggt.. God jul!

• Ung Mamma 91
    Caroliin skrev 2012-12-22 07:49:26 följande:
    Jag hat fått mage och den är stenhård oftast och redan en del sammandragningar :)
    Samma här , sjukt irriterande att dom behövde komma så tidigt :P
  • SunnaLiv

I min första graviditet syntes inte magen på riktigt förrens i v 30, när de va dags för förlossning tyckte de magen va super liten :* MEN NU! Denna gång e ja snart lika stor som v 30! Känner lite bubbel där inne men inga direkta sparkar än.Är i v 16 nu 15+3.

• SunnaLiv

Dock måste jag få skriva av mig lite....Av någon underlig anledning så känns det som så väldigt få av mina vänner är glada för min skull för denna graviditet :(.... De flesta har barn sens innan ,både 1 och 2 och nåt påväg. Vet inte om det va svartsjuka pgr av att ja får tätt eller ja vet inte...känns himla trist faktiskt....Känns som de ser lite ner på mig o mitt liv......ja o min man o son bor i en 2, ganska stor sådan....så svårt att byta att vi blitt kvar + att just nu behövs inget eget rum till vår son eftersom han är med oss hela tiden och sover med oss..... min man är ute och reser ofta i längre perioder och då tycker alla så synd om mig. Faktiskt rätt trött på att försvara mig. jag är nöjd med mitt liv .Varför är folk såhär? Känns så himla trist...

• Sömntutan

Jag tror också jag börjar känna bebis. Har känt som ett fladder ett par ggr och igår kände jag två svaga puffar på samma ställe strax efter varandra. Hoppas, hoppas att det snart börjar kännas mer tydligt ( eller ja det vet jag ju att det gör ).
    Haha, min mans bror med familj har kommit upp hit för att fira jul med oss. De bor hos mina svärföräldrar och vi var där och hälsade på igår. Deras barn är 5 och 3 och de busade för fullt i vardagsrummet. Snurrade och kastade sig på golvet. Jag satt som på nålar: " oj, akta, åååå, nej åååå," ja ni förstår. Va fan liksom, jag har väl aldrig varit sån. Hur sjutton ska det här gå? Hahaha!!

• em77

Vid den här tiden för 2 års sen miste min vän sin man i akut hjärt stopp 30år bara sådär.. Ingen förvarning alls. Hon var då hög gravid och hade en liten på 2.5 år å en på 6 år. Samma dag som han begravdes var bebis beräknad men hon gick över en vecka. Hon har haft två fruktansvärda år och vi i hennes närhet har ställt upp mkt med att vara barnvakt å hjälpas åt å hjälpa henne med allt från vardagsbestyr till å hålla henne flytande. Nu är hon på banan och träffat världens goaste kille.. Med detta vill jag att man stannar upp å funderar på vad som är viktigt..!! Jag måste erkänna att jag har fått mig en rejäl tankeställare å tar inget för givet numera sen måste man få gnälla ibland men jag har blivit så mycket mer ödmjuk å tacksam för livet. Och väljer mina strider.. När sambon gör vissa små saker som man tidigare har retat ihjäl sig på så tänker jag nu.. Ah va f-n vem bryr sig.. Vi är friska å mår bra.

Vill önska er en God Jul å Gott nytt år. Ta hand om varandra!! Livet kommer inte i repris.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~