• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Nisse88

Tack för era svar ang magen..
    Vet att det är så olika men när man ser bekanta som är i nästan lika vecka med stora magar och ligger här och tycker de knappt syns nått så känns det lite jobbigt..

Man kommer nog tröttna på magen i slutet men man vill endå att det ska synas nu så man vet att det växer som det ska..

• Mj1983
    SunnaLiv skrev 2012-12-22 08:33:28 följande:
    Dock måste jag få skriva av mig lite....Av någon underlig anledning så känns det som så väldigt få av mina vänner är glada för min skull för denna graviditet :(.... De flesta har barn sens innan ,både 1 och 2 och nåt påväg. Vet inte om det va svartsjuka pgr av att ja får tätt eller ja vet inte...känns himla trist faktiskt....Känns som de ser lite ner på mig o mitt liv......ja o min man o son bor i en 2, ganska stor sådan....så svårt att byta att vi blitt kvar + att just nu behövs inget eget rum till vår son eftersom han är med oss hela tiden och sover med oss..... min man är ute och reser ofta i längre perioder och då tycker alla så synd om mig. Faktiskt rätt trött på att försvara mig. jag är nöjd med mitt liv .Varför är folk såhär? Känns så himla trist...

Vi kör oxå compact living o jag får ständigt försvara mig över det oxå.

Vi bor i en 2a på 55kvm. 2 vuxna 1 3åring o 2 hundar. Vi kommer att bo kvar om inget "klipp" dyker upp. Vi bor i en dyr kommun och har prioritetat att jag har varit o kommer att vara hemma mkt med barnen. Dottern började på dagis nyligen och går korta dagar. Vi gör hellre så här än att bor flaschigt o stort men aldrig har tid med barnet o så småningom barnen
  • SunnaLiv
    Mj1983 skrev 2012-12-22 11:00:54 följande:
    Vi kör oxå compact living o jag får ständigt försvara mig över det oxå.

Vi bor i en 2a på 55kvm. 2 vuxna 1 3åring o 2 hundar. Vi kommer att bo kvar om inget "klipp" dyker upp. Vi bor i en dyr kommun och har prioritetat att jag har varit o kommer att vara hemma mkt med barnen. Dottern började på dagis nyligen och går korta dagar. Vi gör hellre så här än att bor flaschigt o stort men aldrig har tid med barnet o så småningom barnen

Känns skönt o höra att fler prioriterar annat än stort .Vi bor oxå i en dyr kommun o svårt att hitta,har letat men aldrig hittat nåt som faktiskt är värt pengarna. Nu när man är gravid e man extra känslig ,då har man ingen lust att höra : e de inte dags för ditt barn att gå på dagis, stackars dig att din man åker bort mycket eller nåt om boende... då blir jag som ett bi :)
  • em77

Åter igen perspektiv.. Vem har rätten att bry sig om hur andra bor.. Om man bor i en koja eller i ett slott spelar ju ingen större roll så länge man e lycklig å få vara tillsammans med sin familj

• Sömntutan
    em77 skrev 2012-12-22 10:20:53 följande:
    Vid den här tiden för 2 års sen miste min vän sin man i akut hjärt stopp 30år bara sådär.. Ingen förvarning alls. Hon var då hög gravid och hade en liten på 2.5 år å en på 6 år. Samma dag som han begravdes var bebis beräknad men hon gick över en vecka. Hon har haft två fruktansvärda år och vi i hennes närhet har ställt upp mkt med att vara barnvakt å hjälpas åt å hjälpa henne med allt från vardagsbestyr till å hålla henne flytande. Nu är hon på banan och träffat världens goaste kille.. Med detta vill jag att man stannar upp å funderar på vad som är viktigt..!! Jag måste erkänna att jag har fått mig en rejäl tankeställare å tar inget för givet numera sen måste man få gnälla ibland men jag har blivit så mycket mer ödmjuk å tacksam för livet. Och väljer mina strider.. När sambon gör vissa små saker som man tidigare har retat ihjäl sig på så tänker jag nu.. Ah va f-n vem bryr sig.. Vi är friska å mår bra.

Vill önska er en God Jul å Gott nytt år. Ta hand om varandra!! Livet kommer inte i repris.
    Fy så fruktansvärt. Idag när jag stod och diskade och min min man gick runt med dammsugaren stannade jag helt plötsligt upp. Jag tittade på min man och tänkte: "Gud vad jag är lyckligt lottad som har honom, vi är så lyckliga och jag älskar honom av hela mitt hjärta". Fortsatte sen att diska med ett leende på läpparna.
    Tyvärr stannar man upp allt för sällan och allt för oftast måste det till någon olycka eller tragisk händelse för att man ska tänka till.
    God Jul till dig också!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Friiidaaay

Vi bor i en 3a om 80 kvm och kommer bo här i ca 4-5 år till. Sen är det tänkt att vi ska ta över en släktings hus med 7 rum&kök på 170 kvm. Men tills dess får två barn lov att dela rum. Som jag tror bara är till fördel när de är små. Så även om vi hade bott större så hade de fått haft ett lekrum & ett sovrum i sådant fall :) EM77 - Det är fruktansvärt att sådant händer och absolut förekommer det smågnäll som kanske är onödiga. Men samtidigt är man inte mer än människa och måste få utlopp för sina känslor :) Sen är jag otroligt tacksam över mitt liv & tar absolut inget förgivet längre :)

• kluckis

Skön att fler bor smått!
    Vi bor i en 1:a på 44kvm nu men i mars kommer vi flytta till en 2:a på 67kvm och den kommer vi bor kvar i så länge som möjligt för vi är less på att flytta nu! Har flyttat 4ggr under ca 4år :S

Många tar för givet att vi ska flytta till en 3:a men ungen behöver ju knappast ett eget rumt nu!! och det är ren lyx att ha eget rum tycker jag!

Vi har inte råd med mer än en 2:a då båda är arbetslösa och är glada att vi ens har råd med en 2:a! Men vi lyckades hitta en till kanonpris och i ett bra område :D      

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • Mj1983

Det har alltid varit mot andra mammor som jag har fått förklara varför vi valt att bo trångt, sätta dottern "sent" på dagis o inte jobba heltid. Det är dom som varit negativa o ofta jämt sagt "men nu har inte vi råd att vara hemma så vi måste jobba". Tröttsamt, man väljer själv sin sits. Vi har alltid medvetet gjort val för att kunna vara hemma. Levt snålt o bott trångt.

Barnmorskor, pedagoger, dagmammor osv har alltid berömt oss för våra val o hur bra det varit för dottern.

Vi kommer att göra exakt likadant med nästa

• Mj1983

Vi har haft vår säng bakom gardiner i sovrummet, så dottern har haft resten som sitt rum. Nu ska vi flytta ut vår säng i vardagsrummet o sätta rumsavdelare. Bebisen sover där med oss, sen får barnen dela rum. Man blir expert på förvaring o smarta lösningar efter ett antal år trångbodda

Första året- 1,5 året behöver verkligen en bebis/barn inget eget rum.

• Sömntutan

Tänk att folk har så lite att göra att de måste lägga sig i hur andra har det. Spara krafterna och lägg näsan i blöt hos någon som verkligen behöver hjälp ist. *suck*.

Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~