em77 skrev 2012-12-22 10:20:53 följande:
Vid den här tiden för 2 års sen miste min vän sin man i akut hjärt stopp 30år bara sådär.. Ingen förvarning alls. Hon var då hög gravid och hade en liten på 2.5 år å en på 6 år. Samma dag som han begravdes var bebis beräknad men hon gick över en vecka. Hon har haft två fruktansvärda år och vi i hennes närhet har ställt upp mkt med att vara barnvakt å hjälpas åt å hjälpa henne med allt från vardagsbestyr till å hålla henne flytande. Nu är hon på banan och träffat världens goaste kille.. Med detta vill jag att man stannar upp å funderar på vad som är viktigt..!! Jag måste erkänna att jag har fått mig en rejäl tankeställare å tar inget för givet numera sen måste man få gnälla ibland men jag har blivit så mycket mer ödmjuk å tacksam för livet. Och väljer mina strider.. När sambon gör vissa små saker som man tidigare har retat ihjäl sig på så tänker jag nu.. Ah va f-n vem bryr sig.. Vi är friska å mår bra.
Vill önska er en God Jul å Gott nytt år. Ta hand om varandra!! Livet kommer inte i repris.
Fy så fruktansvärt. Idag när jag stod och diskade och min min man gick runt med dammsugaren stannade jag helt plötsligt upp. Jag tittade på min man och tänkte: "Gud vad jag är lyckligt lottad som har honom, vi är så lyckliga och jag älskar honom av hela mitt hjärta". Fortsatte sen att diska med ett leende på läpparna.
Tyvärr stannar man upp allt för sällan och allt för oftast måste det till någon olycka eller tragisk händelse för att man ska tänka till.
God Jul till dig också!