• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss

Jag har hittat ett jättegott alternativ till bubblet. Är ett av-alkoliserat vin så där är ju rester (mindre än 0.5%) men ett glas med så lite kan ju inte skada. Hur som helst. Billabong eller nått sånt heter det och smakar verkligen som ett riktigt mousserande vin! Fick dubbelkolla efter att jag smakat så att det verkligen inte var äkta vara Tungan ute

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • louise1983

"Unna sig" lite alkohol under en graviditet var det dummaste jag hört! Tur att det för oss flesta är självklart att välja alkoholfritt en sådan här dag! För oss blir det Pommac också :) både mig och gubben :)

Gott nytt år tjejer!

• Zora

Tror det jag köpte på bolaget heter Isabella nånting och det har 0% alkohol. Smakar inte riktigt som mousseande/champagne med alkohol, men var helt okej.

• Mjj83l

Kan man inte avstå alcohol under graviditeten har man ett fett problem anser jag

Jag o dottern skålar i Hello Kitty bubbel ikväll faktiskt jättegod

Gott nytt år!!!

2013 blir fantastiskt! Halva året gravid o halva året m bebis <3

• AlexandraViberg

Mjj: håller med! Längtar så till 2013 och bli av med detta skit år.. Eller ja, jag gifte mig och plussade. Men förlorade även en graviditet 5 dagar efter bröllopet och blev en äggledare mindre, gjorde utredning, åt massa mediciner.. Minns mer sorg och kamp än lycka tyvärr, trots bröllop och två utlandsresor. Så 2013 ska bli fantastiskt!
    Vill ha 12 överstökat nu!

2013 ska bli ett år med sparkar i magen, boande av bebis rum och sen få se ett helt nytt liv ta fart! Åh gråter nästan när jag tänker på det!! :D

• ThereseJohansson

Jag skulle aldrig dricka alkohol nu när jag är gravid så här blir det ett glas vanlig läsk :)

• Baby Lei

Gott nytt år tjejer! Hoppas ni får en superkväll! Jag har fått ställa in nyårsfirandet hemma hos oss.. jag har så dåligt samvete för våra gästers skull men jag vaknade med helt knäckande influensa idag. Sämsta möjliga tajmingen! Nu blev jag tvungen att ta två Panodil för att få ner febern. Det känns inte så bra, men jag stod inte ut längre. Vad säger ni om Panodil? Vet att det är "mest" ok att ta som gravid men det känns ändå inte bra.

• Madelen21

inge alkohol här heller... jag har köpt en sån vanlig flaska mä cider från ica utan alkohol ja ni fattar nog va ja menar... till barna har ja köpt en flaska sprattelvatten :)

en fin flaska mä nåt äppeldryck :)

min nyårsmeny blev sabbad då min lokala affär inte hade kallrökt lax :(
    men skitsamma d blir som d blir.. nä nu lär jag skala potatis :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~