• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

Det här med vad man stoppar i sig. Jag tror att lergigan och alla piller jag nu stoppar i mig är mer skadligt än ett litet glas vin. Inte nu sagt att jag ska dricka vin, men det känns fasiken inte bra att stoppa i sig piller. Jag va på systemet och köpte alkoholfri persikocider.

Tänkte kanske outa mig på Facebook ikväll. Typ göra ett kollage över året som gått och ta med bild på plusset och ultraljudsbild..Kanske.. :) Vad säger ni? Är ni outade?

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2012-12-31 15:39:05 följande:
    Det här med vad man stoppar i sig. Jag tror att lergigan och alla piller jag nu stoppar i mig är mer skadligt än ett litet glas vin. Inte nu sagt att jag ska dricka vin, men det känns fasiken inte bra att stoppa i sig piller. Jag va på systemet och köpte alkoholfri persikocider.
    Tänkte kanske outa mig på Facebook ikväll. Typ göra ett kollage över året som gått och ta med bild på plusset och ultraljudsbild..Kanske.. :) Vad säger ni? Är ni outade?
    Vi outade på julafton på facebook genom en bild på en storasyster som precis fick veta och hade en storasyster tröja på sig :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Friiidaaay

Jag tycker absolut inte alkohol hör till en graviditet. Skulle aldrig själv komma på tanken, även om det förmodligen är ofarligt i liten liten mängd. Men varför chansa? :) Vi har gått ut med det helt för alla, gjorde det efter KUBet. Gott nytt år alla fina mammor & magar!

• Natan

Här blir det alkoholfritt! Fattar inte hur folk är funtade som tycker det är ok med lite alkohol under graviditeten. Gott nytt år :)

• LillStrumpan82

Gott nytt år! Här blir det också alkoholfritt för hela slanten. Har köpt en bubblande lemonad på bolaget som heter Elixia så nu hoppas jag den är god

• Kickilina
    em77 skrev 2012-12-30 21:04:17 följande:
    En fråga.. Vet att ni skrev om en web-shop med fina å prisvärda kläder till barn, vad hette den nu igen???

Har själv haft en barnklädes butik i 7 år så nu e det första ggn jag ska ut på marknaden å handla till tjejorna inför våren och till "bebben oxå förhoppningsvis om allt går vägen ". Så sitter å kollar in lite olika sidor å hittar inte den ni nämde.
    Om det var den som jag nämnde så var det pompdelux.se . Älskar deras kläder!!
  • Kickilina

Väldigt stor skillnad på postafen, lergigan och alkohol. Postafen och lergigan har testast på gravida i massa år utan fosterpåverkan. Alkohol däremot har man inte gjort några randomiserade studier på gravida vilket innebär att man inte har en aning om i vilken mängd som alkohol skadar ditt barn. Nolltolernas hos mig när det gäller alkohol!!

Panodil för att få ner febern är ok Baby Lei! Krya på dig!

Tycker lite synd om mig själv idag! Vaknade precis (jobbat i natt) och skall snart iväg och jobba igen. Tomt hus (familjen på fest) och det enda som fanns i kylen var tacco och choklad...tjoho...fest!
    I natt skall jag satsa på att förlösa första barnet i Göteborg 2013 Skrattande

Gott nytt år härliga mammor!

• FFiNorrland

Blir så illa berörd angående alkohol och graviditet! En vän skrev just en C uppsats om gravida och alkohol, helt sjukt så många som tycker det är ok, minst 300 barn per år föds med skador i hjärna pga mamman druckit ett (eller) flera glas, och inget görs?! Hur fan kan man förstöra ett litet liv pga sin egen törst? Kan man inte avstå bör man tänka igenom om man verkligen är redo! Alkohol skada fostret i alls skeden!! Och forskare vet ej ännu (som tur e) när det är som mest kritiskt för utvecklingen! (Skulle forskare vet/gå ut med bär det är som mest kritiskt skulle väl fler chansa på att dricka före och efter den perioden) iaf tycker jag det är sjukt att man ens kan tänka tanken att "bara" ta ett glas - ett glas kan ge ditt/ert barn men för livet, eller dö i magen!

• AlexandraViberg

Dottern var hos sin pappa idag.. :(
    Så det blev ingen årlig familjebild men här är vi från förra Nyår iallafall :)

Gott nytt år och nu jäklar är det 2013 och vi ska få bebis ju!!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~