• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mjj83l
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-01 10:02:13 följande:
    hejsan allihopa! Och ett gott nytt år till alla!

Kanske någon som är lika sjuk som mig ?

Här e det foglossning , vatten i benen , säkerligen en till njursten som med första. Går ju kalasbra detta! :P 

Får vara sängliggandes till förlossningen kanske ;) Haha , nej , nu ska vi tänka positiva tankar!

här har vi RUL 15de så får se hur lill*n ser ut :) Grattis till er som redan vet könet ;) 

Extremt illamående till v 13, mår fortfarande illa men inte alls lika mkt.

Yrsel o sov 16tim/dygn till v 13.

Fick diagnosen ulcerös kolit (kronisk mag/tarmsjukdom) =jätte sjuk av det o dessutom får jag stå på starka mediciner.

Foglossningar o ryggont sen v 11, blir bara värre o värre. Bälte o värmebälte på hela tiden, kan inte gå bara cykla.

Sjukskriven sen v 7 o lär vara det hela graviditeten.

Gälls det?

TUR att jag vet belöningen av denna smärta. Hade det varit så här illa m första barnet hade det knäckt mig totalt...
  • Nettis1981

Här är det oxå noll toelerans. skålade in nya året med Herrljunga cider  Dragit ner på kaffe  och försöker undvika det mesta man skall undvika. Är ju en kort period av livet och för en GOD sak
    Gott nytt år till er alla!! 

• Ung Mamma 91
    Mjj83l skrev 2013-01-01 11:29:11 följande:

Extremt illamående till v 13, mår fortfarande illa men inte alls lika mkt.
    Yrsel o sov 16tim/dygn till v 13.
    Fick diagnosen ulcerös kolit (kronisk mag/tarmsjukdom) =jätte sjuk av det o dessutom får jag stå på starka mediciner.
    Foglossningar o ryggont sen v 11, blir bara värre o värre. Bälte o värmebälte på hela tiden, kan inte gå bara cykla.
    Sjukskriven sen v 7 o lär vara det hela graviditeten.
    Gälls det?
    TUR att jag vet belöningen av denna smärta. Hade det varit så här illa m första barnet hade det knäckt mig totalt...
    fy fasen då! Tycker synd om dig :( Hade me illamående men de släppte i vecka 14 som tur var :( 
    Hoppas resterande av graviditeten går bättre! :( 
  • Elfwinter84

Hur man frivilligt vill ge nervgift till sitt ofödda barn övergår mitt förstånd! Alkohol är nervgift och allt man stoppar i sig själv får ju bebis! Här skålade vi i äppledryck med ciderkaraktär helt utan alkohol och inte hade vi en sämre nyår för det. Kan man inte avstå alkohol i 9 månader för sitt barns skull så har man nog problem...

• Libra89

Hej allihopa! Känns som en grym start på det nya året, jag var ute och gick en promenad och tränade lite hemövningar och hade energi för första gången sen v 6 typ! Härligt :) Jag promenade flitigt innan men under denna gravidkoma med illamående har det endast varit två ggr i veckan när jag och mamma går tillsammans...men nu är jag på banan igen känns det som!

• Libra89

Förresten, min mage har pluppat ut helt plötsligt för ett par dar sen. Nu ser man att det är en gravidmage och känns inte bara som fläsket svällt ;) V 14+5 idag, läste på familjelivs gravidkalender och i v 16 är fostret 16 cm, det kan väl inte stämma???

• em77

2013, och skålade in det nya året med vatten..!! Hade lika kul ändå å dansade loss till kl.03.00. Finns inte i min tanke värld att dricka under graviditeten!!

Tack Kickelina för tipset.. Så fantastiskt fina kläder och prisvärda . I min butik hade jag typ alla märkerna som lucky little me har i sin web-butik. Men e lite trött på dom märkerna nu så detta passar perfekt ).
    En liten pojke.. )), Grattis, va kul!! Vad har du för kön på dina kids sen innan??

Ha en bra dag!!! Känns skönt å må tipp topp en dag som denna ). Ska häckla mina vänner lite nu..hehe.

• AlexandraViberg

Vi firade hos nykterister så det fanns inte ens alkohol i huset. De är inte nykterister för att de missbrukat förut utan mammas man har aldrig ens smakat alkohol och ser inte meningen med det, så där finns aldrig alkohol. Skönt för mig som inte behövde vara nykter ensam bland massa fyllisar :P

• Pellefanten

Åh nej inte här också. Men samma argument här så i rest my case kan man inte hålla sig ifrån alkoholen under graviditet ska man heller inte ha barn.

• Madelen21

Här blev de en lugn kväll igår.. ja la mig mä sonen kl 21 men somna 23.. sonen också.. dottern somna runt 22.. sonen sov ju middag kl 17 så d va nog inte konstigt att han va pigg.. vi låg i sängen å kolla på cars 2.. hans favorit.. har bara sett den sisådär 100 gånger :)

Å idag är jag inte nå vidare pigg heller,, trött som bara den å sjukt sugen på gräddbakelser... ååå jag önskar mig mest av allt just nu en god gräddbakelse.. tänk en banan bakelse ååååå :)

hade ja haft allt hemma så hade ja satt igång å bakat direkt... bara för att.. men nu orkar jag inte  å har inga bananer hemma heller... hmm... ää ja har ju cheesecake kvar sen igår :)
    Min minsting har börjat med att slita av sig blöjan hela tiden här.. antar att han börjar känna sig stor nu och vill gå på pottan.. han gick faktiskt dit igår när han fått av sig alla kläder :) när han va 9 mån satt han på potta första gången m resultat sen har han inte viljat å jag har inte skyndat på det heller.. .men han verkar va på väg å bli mogen nu :) något senare än dottern :)

nu ska jag vila å drömma mig bort om mina bakelser som inte finns :( 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~