FFiNorrland skrev 2012-12-31 22:05:44 följande:
Blir så illa berörd angående alkohol och graviditet! En vän skrev just en C uppsats om gravida och alkohol, helt sjukt så många som tycker det är ok,
minst 300 barn per år föds med skador i hjärna pga mamman druckit ett (eller) flera glas, och inget görs?! Hur fan kan man förstöra ett litet liv pga sin egen törst? Kan man inte avstå bör man tänka igenom om man verkligen är redo! Alkohol skada fostret i alls skeden!! Och forskare vet ej ännu (som tur e) när det är som mest kritiskt för utvecklingen! (Skulle forskare vet/gå ut med bär det är som mest kritiskt skulle väl fler chansa på att dricka före och efter den perioden) iaf tycker jag det är sjukt att man ens kan tänka tanken att "bara" ta ett glas - ett glas kan ge ditt/ert barn men för livet, eller dö i magen!
Källa på det tack. Bullshit enligt mig, ett glas vin eller champagne skadar absolut inte. Då är det mer risker med att vara äldre och skaffa barn eller vara överviktig.
Tänk alla de som gått gravida utan sin vetskap och fött ett frisk barn vilket 9 av 10 gör och de har festat. Min moster trodde inte hon kunde bli gravid, höll på med en utredning och det hade varit bröllop och 30års fester osv. under den här tiden. Hon hade med andra ord festat på ordentligt och där var det både öl, vin, SPRIT och annat på helgerna. Hon fick reda på att hon var gravid i v.25, självklart var hon orolig med tanke på partyperioden som hon haft men ut kom en frisk liten pojke. Det samma gäller en annan tjejkompis som fick reda på att hon var gravid vid 14års åldern sent. Friskt barn där med.
ETT (1) glas under 9 månader skadar inte och om sagt, jag vill gärna se
KÄLLA på dina påståenden om mammor som druckit just ETT glad fått så skadade barn som du påstår. Tror du har blandat ihop det med mammor som haft missbrukar problem och inte kunna släppa flaskan, det är en helt annan skillnad.