• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mysmamman2

Hur kan man vara så dum att unna sig ett halv glas?? Man blir gravid och är nojjig hur allt ska gå sen unnar man sig, varför?? Är nyår värt det eller är du värd spriten?? Fattar inte varför ens riskera att ditt eget lilla barn i magen ska få några men, undra vad ni s dricker skulle säga OM barnet skulld födas med Skada... Ojdå men en studie visde ju att det var ok!?

Usch fyskäms!!

• AlexandraViberg

Idag är jag så jävla arg.. :(

Dotters pappa fick välja om han ville ha nyår eller inte, jag poängterade att vi inte skulle göra något speciellt så vi kunde absolut ha henne eftersom vi inte ska dricka eller gå på fest. Men att han fick bestämma eftersom vi alltid har julafton. (vi byter förövrigt på måndagar så nyår var min dag)

Han valde att ha nyår så hon skulle komma tillbaka idag. Hela morgonen har jag fått jaga honom, smsat sen klockan 11 och tänkt att hade hon varit där så borde de vara vaken nu.
    Så jag smsar hans mamma istället (hans dumpningsställe) och mycket riktigt var hon där.. så hon kommer hit om 30 min.

Men blir så jävla less.. skulle han ändå på fest och lämnade min ögonsten hos sin farmor så kunde hon ju fan varit med oss. Föräldrar liksom. Visst farmor vill ju också träffa henne men det gör hon varje helg han har henne ändå och högtider tycker jag prioriteras till den andra föräldern om man själv inte kan, innan man lämnar till annan familjemedlem.

Satt igår och tänkte smsa och fråga om hon skulle vara med honom eller farmor men tänkte att nä, eftersom han valde att ha henne så är han nog med henne.. Blir fan så jävla less.. Vi ville ju ha henne, men man måste ju dela.. S U C K !

(han åt på sin höjd middag med henne eftersom han fortfarande inte svarar när jag försöker få tag på honom så har han nog inte klivit upp ännu = bakis...)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • em77

Men fy vilken skitstövel, AlexandraViberg. Hoppas hon hade det bra hos Farmor. Verkar som han e ett stort ego. Säger dottern själv ngt om hur hon trivs när hon e med pappa? Vill hon dit när det vankas pappa dagar?

Ang. Det du skrev om sexet.. Lika nojjig jag. Det roligaste e att jag inte var det med dom andra två ...skumt!! Man vet ju att dom ligger helt skyddade. Sen e man ju så sablans trött på kvällarna så man e ju inte roligast just nu direkt

• AlexandraViberg

Nä jag minns inte det sen dotter heller men då visste jag inte hur skört livet är :P

Ja alltså jag blir så less! Hon sa att hon grinat efter oss några gånger men får hon inte som hon vill hör kan hon ju grina efter andra här med.. Hon fyller ju 6 om en månad.

Vi har ju varit i tvist, eller egentligen var de ingen tvist. Han skrev på papper från min advokat att ge mig vårdnaden med umgänge för honom, sen väl på socialförvaltningen då de slutgiltiga papperen skulle skrivas (de måste göras med leg inför två från soc) så övertalade de honom att inte skriva på och typ flera möten senare stod vi med varannan vecka.. Jag vet dock att hans tjej gör nästan allt med henne och att hon sover hos sin farmor varje helg han har henne, dvs varannan helg.
    Så jag är inte glad på soc.. Ska ge honom till sommaren har jag och advokaten kommit fram till så får vi se sen..

Jo hon hade det bra men han hade kommit vid 8 sen gått vid 10. Dvs hon var där redan sen helgen och hon sa nu att hon var där sen i fredags.. :/

• ThereseJohansson

Har kramp eller ett tryck som kommer och går i mitten på högersida av ryggen...haft njursten för över 1år sedan påminner lite om det men ändå inte....började igår...

• Ung Mamma 91
    ThereseJohansson skrev 2013-01-01 15:30:22 följande:
    Har kramp eller ett tryck som kommer och går i mitten på högersida av ryggen...haft njursten för över 1år sedan påminner lite om det men ändå inte....började igår...
    Jag har samma sak men misstänker nog njursten. Hade det med första också. dom tog ut honom vecka 37+4 ./
  • ThereseJohansson

Börjar också att mer å mer tro det är njursten, tycker smärtan blivit intensivare men det de gjorde sist var att ge mig diklofenak och har det hemma men är missbildningsrisk av dem så de tar jag absolut inte...har samma medicin mot migrän och läkaren på mvc sa att jag kunde ta det enstaka gånger om jag fick mycket migrän...men skulle det sedan va nått med barnet så skulle jag inte förlåta mig själv! är väl bara försöka kämpa sig igenom det...funderar på att lägga mig i badkaret och försöka slappna av..

• Sandraa L
    mysmamman2 skrev 2013-01-01 13:33:45 följande:
    Hur kan man vara så dum att unna sig ett halv glas?? Man blir gravid och är nojjig hur allt ska gå sen unnar man sig, varför?? Är nyår värt det eller är du värd spriten?? Fattar inte varför ens riskera att ditt eget lilla barn i magen ska få några men, undra vad ni s dricker skulle säga OM barnet skulld födas med Skada... Ojdå men en studie visde ju att det var ok!?

Usch fyskäms!!
    Spriten? vad jag vet är inte ett halvt glas champagne sprit. 

Hur kan man skaffa barn som överviktig, hur fan kan man vara så dum att riskera det??? eller när man är över 40år eftersom att risken för DS ökar betydligt eller dött barn i slutet av graviditeten. Då ska vi inte ens tala om de som röker "ibland" under graviditeten och får små barn där risken för PDS ökar betydligt. Och alla andra risker. 

Herremingud... 

• Kickilina

Therese J...nej, så jobbigt!! Det är ju stor risk att få problem med njurarna under graviditeten om man haft besvär innan! Hoppas det inte blir värre!!

Alexandra: Obarmhärtigt ex. du har. Verkar inte sätta sin dotter först...suck...bra att du står på dig!

Em77: Så roligt (men intensivt) att ha en barnklädesbutik. Det har jag haft drömmar om att få ha någon gång...
    Har en Alma och en Ebbe sen innan. Nu blir det nog en Vide...(om jag får maken med på det Drömmer) Vilka sorter var det som du hade?

• AlexandraViberg

Kickilina: nej det har han aldrig gjort och jag var så nära ensam vårdnad med umgänge när det passar honom liksom. Det är ju här hon har sin trygghet. Är inte av egoistiska skäl alls utan hon skickad ju bort där varje helg. Han har henne 8 dagar i månaden (då dagis 7-16) och farmor 6 dagar (fre,lör,sön).
    Känns sjukt att han dessutom har halva barnbidraget och fick sluta betala underhåll..

Prioriterar fest och sin flickvän (som gör allt när dottern är där).. Nä suck, önskar jag kunde påverka då jag vet att hon har det bäst här.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~