• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pellefanten

Men den där bruden är ju helt sjukt korkad. Försökte med exakt samma idioti i en grupp på fb.

• Ung Mamma 91
    Pellefanten skrev 2013-01-01 18:43:31 följande:
    Men den där bruden är ju helt sjukt korkad. Försökte med exakt samma idioti i en grupp på fb.
    Kanske det. Men tycker endå vi ska sluta nu. Här ska vi ju stötta varandra och följas åt med alla graviditeter , inte bråka :(
  • SunnaLiv

Så himla trist ni ska bli så upprörda,många hormoner i omlopp ser jag.Själv förstår jag inte heller varför 1/2 glas skumpa är nödvändigt om man ändå inte får effekt utav det?Det görs idag så himla mycket goda skumpor,vin,öl o drinkar allt alkohol fritt.MEN ja måste säga att vi ALLA borde tänka på vad det är vi utsätter våra bebisar för?Ja menar,alkohol,rökning ,droger vet vi alla förs över till bebisen direkt och påverkar.Men undviker ni produkter som innehåller flour,Sodium Laruenth sulfater och parabener?det är kemikalier i shampoo,tandkrämer ,bodylotions osv.Allt detta som vi smörjer in oss med,borstar tänderna i förs över till bebis och när de föds är de redan fulla med kemikalier och det tycker jag är fruktansvärt!Så tänk nu på att det inte bara är alkohol rökning o droger som påverkar ,utan mångas produkter skadar oxå på bebisarna i magen!Så se över vad ni har hemma och använder om ni värnar om era liv där inne och vill deras bästa.Googla ingredienserna i era produkter för o se vad det är.O bara för att det är eko så utesluts det inte att de inte använder SLS.

• mco

Vilket liv.. Sköt er själva tycker jag! Hårda ord från vuxna människor!

• Mjj83l
    SunnaLiv skrev 2013-01-01 18:56:10 följande:
    Så himla trist ni ska bli så upprörda,många hormoner i omlopp ser jag.Själv förstår jag inte heller varför 1/2 glas skumpa är nödvändigt om man ändå inte får effekt utav det?Det görs idag så himla mycket goda skumpor,vin,öl o drinkar allt alkohol fritt.MEN ja måste säga att vi ALLA borde tänka på vad det är vi utsätter våra bebisar för?Ja menar,alkohol,rökning ,droger vet vi alla förs över till bebisen direkt och påverkar.Men undviker ni produkter som innehåller flour,Sodium Laruenth sulfater och parabener?det är kemikalier i shampoo,tandkrämer ,bodylotions osv.Allt detta som vi smörjer in oss med,borstar tänderna i förs över till bebis och när de föds är de redan fulla med kemikalier och det tycker jag är fruktansvärt!Så tänk nu på att det inte bara är alkohol rökning o droger som påverkar ,utan mångas produkter skadar oxå på bebisarna i magen!Så se över vad ni har hemma och använder om ni värnar om era liv där inne och vill deras bästa.Googla ingredienserna i era produkter för o se vad det är.O bara för att det är eko så utesluts det inte att de inte använder SLS.

Å herregud, en så total överdrift.

Varför ska allt vara svart el vitt?

Sunt förnuft, vad hände med det?

Skulle aldrig dricka alcohol, men skiter ett stort stycke i vilken tandkräm jag använder....
  • mytol

Diskussionen om alkohol osv tycker jag platsar i en annan tråd. Kan vi inte sluta hacka på varann och hålla oss till stöttning åt varandra. Är det ngt man inte gillar så måste man ju inte kommentera det, gå vidare.

• em77

Ups!! Ja alla tycker inte lika hör jag och tur e väl det!! Men just i denna frågan kan jag tycka att noll tolerans e det som gäller.(alkohol, tobak å droger är big no no) Men alla har rätt till sin åsikt, trist att vissa vill lämna tråden för det bara . Bara hoppa över å skita i dom kommentarerna man inte själv står för!

Det e nog mycket produkter å annat som inte e bra men ska man börja läsa å analysera allt tror jag man blir knäpp!! Samma gäller oavsett man e gravid eller inte.. Finns nog mycket skit man stoppar i sig, tur att man inte vet allt!!!!

• SunnaLiv
    Mjj83l skrev 2013-01-01 19:17:18 följande:
    Å herregud, en så total överdrift.

Varför ska allt vara svart el vitt?

Sunt förnuft, vad hände med det?

Skulle aldrig dricka alcohol, men skiter ett stort stycke i vilken tandkräm jag använder....

överdrift?!? Då tycker ja du ska kolla upp vad det e du stoppar i dig.Okunskap säger jag!för om du inte tror att flour o andra kemikalier skadar ditt barn som alkohol så borde du läsa på bättre. Detta är verkligen sunt förnuft att ta reda på vad det e man stoppar i sig.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~