• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    SunnaLiv skrev 2013-01-01 18:56:10 följande:
    Så himla trist ni ska bli så upprörda,många hormoner i omlopp ser jag.Själv förstår jag inte heller varför 1/2 glas skumpa är nödvändigt om man ändå inte får effekt utav det?Det görs idag så himla mycket goda skumpor,vin,öl o drinkar allt alkohol fritt.MEN ja måste säga att vi ALLA borde tänka på vad det är vi utsätter våra bebisar för?Ja menar,alkohol,rökning ,droger vet vi alla förs över till bebisen direkt och påverkar.Men undviker ni produkter som innehåller flour,Sodium Laruenth sulfater och parabener?det är kemikalier i shampoo,tandkrämer ,bodylotions osv.Allt detta som vi smörjer in oss med,borstar tänderna i förs över till bebis och när de föds är de redan fulla med kemikalier och det tycker jag är fruktansvärt!Så tänk nu på att det inte bara är alkohol rökning o droger som påverkar ,utan mångas produkter skadar oxå på bebisarna i magen!Så se över vad ni har hemma och använder om ni värnar om era liv där inne och vill deras bästa.Googla ingredienserna i era produkter för o se vad det är.O bara för att det är eko så utesluts det inte att de inte använder SLS.

Vilket schampo och balsam använder du? Har precis tvättat håret med Estelle&Thilds produkter och håret blev knappt rent! Sjukt besviken. Blev förförd av den fina paketeringen och dofterna som är fantastiska (bergamott). Duschtvålen gillade jag jättemycket.
  • Mjj83l
    SunnaLiv skrev 2013-01-01 19:33:46 följande:
    överdrift?!? Då tycker ja du ska kolla upp vad det e du stoppar i dig.Okunskap säger jag!för om du inte tror att flour o andra kemikalier skadar ditt barn som alkohol så borde du läsa på bättre. Detta är verkligen sunt förnuft att ta reda på vad det e man stoppar i sig.

Kör du bil?

Cyklar du?

Går du?

Vet du om att du kan bli påkörd el trilla o skada barnet!?!?!?

Jösses...

Men lev du utan tvål, schampoo o tandkräm. O håll dig inomhus o lev på vatten.
  • mytol

Första dagen på det nya året gick inte riktigt som jag ville idag. Det började med en supertrevlig nyårsmiddag med tre rätters å snacks, där var allt toppen! Så toppen att de blev sent å ja kom inte isäng förrän 02:00. Klockan 05:30 ringde klockan å ja styrde mot jobbet, 45 min bilväg. Sista biten är en skogsväg som avslutas med en lång uppförsbacke, självklart glashalt idag vilket gjorde att jag gled av vägen och blev ståendes med bilen snett över vägen. De var bara å börja traska sista biten av backen å självklart så ramlar jag å slår i höften, drog till ordentligt i ljumsken oxå. Så de blev bärgare, som tur gratis å sen gå hela arbetsdan med oro att bebis inte mådde bra av fallet. På vägen hem ringde ja min vän som e bm å hon sa att på förlossningen är det bara komma för koll, no question asked om man ramlat men nu tillhör ja inte förlossningen ännu å har man ramlat på sidan så e bebisen oftast bra skyddad. Hon fråga om ja känt bebisen lika mkt idag å de tror jag. Fick rådet att gå hem å vila å känna efter. Å de e nog bara en sträckning i ljumsken. De gör inget ont i magen å bebis har snurrat runt ordentligt sen ja kom hem å la mig å vila. Men jisses vad nojjig man blir....

• Baby Lei

Vänta lite nu tjejer. Varför hackar ni plötsligt på Sunnaliv? Hon berättar om något hon läst som hon vill varna för, det måste hon väl få göra? Hon anklagar ju inte någon. Vi måste hålla en lite vuxen nivå härinne och ta hand om varandra. Gott nytt år förresten! I år blir vi föräldrar!!

• Mjj83l
    mytol skrev 2013-01-01 19:40:23 följande:
    Första dagen på det nya året gick inte riktigt som jag ville idag. Det började med en supertrevlig nyårsmiddag med tre rätters å snacks, där var allt toppen! Så toppen att de blev sent å ja kom inte isäng förrän 02:00. Klockan 05:30 ringde klockan å ja styrde mot jobbet, 45 min bilväg. Sista biten är en skogsväg som avslutas med en lång uppförsbacke, självklart glashalt idag vilket gjorde att jag gled av vägen och blev ståendes med bilen snett över vägen. De var bara å börja traska sista biten av backen å självklart så ramlar jag å slår i höften, drog till ordentligt i ljumsken oxå. Så de blev bärgare, som tur gratis å sen gå hela arbetsdan med oro att bebis inte mådde bra av fallet. På vägen hem ringde ja min vän som e bm å hon sa att på förlossningen är det bara komma för koll, no question asked om man ramlat men nu tillhör ja inte förlossningen ännu å har man ramlat på sidan så e bebisen oftast bra skyddad. Hon fråga om ja känt bebisen lika mkt idag å de tror jag. Fick rådet att gå hem å vila å känna efter. Å de e nog bara en sträckning i ljumsken. De gör inget ont i magen å bebis har snurrat runt ordentligt sen ja kom hem å la mig å vila. Men jisses vad nojjig man blir....

Usch!! Klart man blir nojjig om nåt sånt händer!

Hoppas du mår bra!
  • Alicantina

Har inte varit in på en dag och har missat mycket;)  Läste om din dröm Alexandra V,..spännande och se om det är en kille du väntar. Jag har också drömt att jag fick en kille med blåa ögon, haha mannen har bruna och jag brungröna så inte så stor chans att de blir blåa!

Imorgon ska jag ÄNTLIGEN på Ultraljud, sååå spännande även fast jag inte ska ta reda på kön, man kanske kan se nåt o gissa lite:) 

• Mjj83l
    Baby Lei skrev 2013-01-01 19:43:17 följande:
    Vänta lite nu tjejer. Varför hackar ni plötsligt på Sunnaliv? Hon berättar om något hon läst som hon vill varna för, det måste hon väl få göra? Hon anklagar ju inte någon. Vi måste hålla en lite vuxen nivå härinne och ta hand om varandra. Gott nytt år förresten! I år blir vi föräldrar!!

Hackar?!?!? E det så låg nivå?
  • Ung Mamma 91
    Alicantina skrev 2013-01-01 19:44:09 följande:
    Har inte varit in på en dag och har missat mycket;)  Läste om din dröm Alexandra V,..spännande och se om det är en kille du väntar. Jag har också drömt att jag fick en kille med blåa ögon, haha mannen har bruna och jag brungröna så inte så stor chans att de blir blåa!

Imorgon ska jag ÄNTLIGEN på Ultraljud, sååå spännande även fast jag inte ska ta reda på kön, man kanske kan se nåt o gissa lite:) 
    Gud så kul! jag skulle kunna ligga hela långa dagarna och titta på lilla pyret i magen <3
  • Caroliin

Alicantina : jag har bruna ögon och min man blå vi har fått ett barn med bruna ögon och ett med blåa :) ganska häftigt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~