SunnaLiv skrev 2013-01-01 18:56:10 följande:
Så himla trist ni ska bli så upprörda,många hormoner i omlopp ser
jag.Själv förstår jag inte heller varför 1/2 glas skumpa är nödvändigt om man ändå inte får effekt utav det?Det görs idag så himla mycket goda skumpor,vin,öl o drinkar allt alkohol fritt.MEN ja måste säga att vi ALLA borde tänka på vad det är vi utsätter våra bebisar för?Ja menar,alkohol,rökning ,droger vet vi alla förs över till bebisen direkt och påverkar.Men undviker ni produkter som innehåller flour,Sodium Laruenth sulfater och parabener?det är kemikalier i shampoo,tandkrämer ,bodylotions osv.Allt detta som vi smörjer in oss med,borstar tänderna i förs över till bebis och när de föds är de redan fulla med kemikalier och det tycker jag är fruktansvärt!Så tänk nu på att det inte bara är alkohol rökning o droger som påverkar ,utan mångas produkter skadar oxå på bebisarna i magen!Så se över vad ni har hemma och använder om ni värnar om era liv där inne och vill deras bästa.Googla ingredienserna i era produkter för o se vad det är.O bara för att det är eko så utesluts det inte att de inte använder SLS.
Vilket schampo och balsam använder du? Har precis tvättat håret med Estelle&Thilds produkter och håret blev knappt rent! Sjukt besviken. Blev förförd av den fina paketeringen och dofterna som är fantastiska (bergamott). Duschtvålen gillade jag jättemycket.