• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

Sunnaliv - vi är många som läser intresserat så tänk inte mer på det :) Man tycker olika om saker och fokuserar på olika saker, så har det nog alltid varit.

Det blir nog folk av våra barn oavsett!

• AlexandraViberg

Ja jag tror jag lärde mig om hundars öron i gymnasiet.. Haha! Så läste lite genetik då också.. Tror jag frågade om mitt barns ögon då just eftersom jag var förvånad över att de är super ljus blå och hon har blont hår trots att pappan har mörkt hår.

Hon dissade alltså alla dominanta gener och tog mitt ljusa hår och hans ljusa ögon över hans mörka hår och mina mörka ögon :P

• AlexandraViberg

Mitt och makens barn får nog blont i början som sen växer bort.. Vi var båda blonda några år! Nu är jag mörk mörk blond/råttfärg.
    Tror jag! Haha färgat sen jag var 15 :P

• Alicantina

häftigt det där med att hon gick på de recessiva el svagare anlagen;)  

Håret på mina barn är ljust gyllenebrunt så där är det helt uppblandat, mannen har nästan svart hår och jag föddes med blont hår men har nog ljusbrunt. 

• SunnaLiv

Alexandra: kul du kan så mycket!!! Så för att få rätt på vad jag trott.Ja har gröna,min mamma o pappa likaså.Min man har bruna och inget blått på hans sida.Visst får vi bara brunögda barn?vår sons blev bruna :)

tantS skrev 2013-01-01 20:22:15 följande:
    Sunnaliv - vi är många som läser intresserat så tänk inte mer på det :) Man tycker olika om saker och fokuserar på olika saker, så har det nog alltid varit.

Det blir nog folk av våra barn oavsett!

:) :) :)
  • malinhudis

Jag har grön/blå ögon med endast gröna eller blå anlag bakom mig. Min sambos ögon är bruna, men bär även på ett blått anlag från sin mamma.
    Vår son som idag är fem år har en härlig blandning av färger. De var blå fram till han var 2,5 ungefär och har förändrats mycket genom åren.. De är lite gröna, lite bruna.. Får se var det slutar! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~