SunnaLiv skrev 2013-01-01 19:56:36 följande:
Baby Lei: ja använder faktiskt Estelle&Thild en del.Men ja...de kan ta upp ti 6 månader innan håret vant sig av vid kemikalier shampo så ger du de lite tid så blir de nog bättre o som balsam brukar ja ha några droppar arganolja i topparna.Sen använder ja de ja kan äta på kroppen.Tandkräm köper ja i min Ica men ja utan flour o SLS så svårare än så e de
inte.Tvål använder ja helt naturlig olivtvål,funkar kanon! Så visst använder ja tandkräm shampoo o tvål :) men ja undviker onödigt billiga gifter som stoppas i, i många produkter. Mii83l: vi pratade om det vi tar in i oss som förs över på barnet...inte om jag trillar när jag går o skadar barnet på det sättet. Idag så pratas det massor om dessa kemikalier så att du har missat det är himla tråkigt.På vanliga nyheterna sa dem häromdagen att det va oroväckande att bebisar föds med så mycket kemikalier i sig.Det är ju inte för intet att så många märken plockar bort parabener osv ur deras produkter.Läser man på lite så finner man snabbt skrämmande fakta. Men visst jag e bra påläst om detta eftersom jag är utbildad naturterapeut,örtmedicinskt kunnig.Men det är inte så svårt för andra att hänga med i dagens utveckling eftersom det serveras till oss :)
BOOM till dig. Där fick du kallat mig både bakom flötet och efter. Tnxs.
Nyhet till dig, bara för att jag inte bryr mig om vad för tandkräm jag använder e jag varken orädd om mitt barn, dum el obildad.
Jag tror på sunt förnuft.