• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Haha vad är det med alla män? Herregud, ska sluta läsa vad gravida gör för galna saker i olika trådar och be alla rapportera om vad deras män gör istället! :P

Jag har förövrigt också fått sammandragningar, iallafall en om dagen som jag känner. Gör inte ont men blir ju lite hårdare och det känner jag ju! :)
    Hade inte så med dottern så antar att det är tydligare second time around?!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Båtmorsan

Min respektive har lyckats krocka lastbil, plogbil, släp och två-tre bilar sedan jag blev gravid :(( undrar vad han tänker på som är en garvad tävlingsförare!!
    Trodde det var jag som skulle bli disträ och glömsk - men han verkar ha övertagit den biten. Stackar får ingen tröst från mig när han har sådan "otur". Just nu är han dyr i drift ;)

• AlexandraViberg
    joino skrev 2013-01-01 23:54:12 följande:
    Känner ni rörelser än? Jag är i vecka 19. Känner fladder någongång ibland men väldigt sällan. Vill ju känna , ha koll på att bebisen mår bra!
    Tror jag känner lite, som att någon springer i magen ibland. Men är osäker på om det är rörelser eller något annat som vibrerar/kittlar lite.. Har också smått panik för att jag är så HIMLA nojjig och vill gärna ha super tydliga sparkar nu så jag kan slappna av!

Rul nästa vecka dock så det hoppas jag lugna lite!
  • AlexandraViberg

Just ja, ibland känner jag små dunsar men har väldigt svårt att avgöra om det är mina tarmar eller små buffar av bebisen..

• Valborgs

Vad roligt att läsa om era diskussioner med ögonfärg :) här är det blått så långt det går på båda sidor, så är väl vad vi har att vänta.. :)
    Däremot återstår det väl att se om det blir en till bebis med mycket hår. Både jag, sambon, våra föräldrar och döttrarna har tjockt hår. Vem ärvs det av egentligen? :)

På tal om viktuppgång har jag än så länge gått ner ca 7kg, men jag har en del att ta av så det är nog ingen fara. Skulle gärna bli av med en hel del kilo till, men nångång kommer det väl vända och speciellt nu när jag märkt att matlusten är på väg tillbaka. Någon beach -13 lär jag nog inte vara sugen på iaf, får väl hoppas på att man är mer i form till -14 :))

• agtiwi

God fortsättning på det nya året! Hoppar in här om det är ok? Väntar barn nr 4 och är i v 17 (16+6) i dag! Jag har känt av rörelser sedan v 15 och det verkar vara en kvällspigg krabat som gömmer sig där inne :) Har mått väl under hela graviditeten (förutom lite illamående i början), men nu har jag lyckats få uvi :( Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp så jag får träffa läkare. Har ni andra gått upp mycket i vikt? Fram till v 14 hade jag gått upp 7 kilo (räknat från ursprungsvikt innan plus på stickan). Efter det verkar det lugnat ner sig lite. 16 januari har vi tid för rul!

• Baby Lei

Välkommen hit Agtiwi! Alexandra, jag är inte heller säker på om det är tarmrörelser eller bebis jag kan känna ibland. Skönt att vi är två i alla fall.. Det känns som att alla andra har supertydliga sparkar och rörelser nu. Jag har också RUL om en vecka... Läskigt och roligt..

• Madelen21

gomorron allihopa
    sitter å försöker få tag i min bm som har telefon tid 30 min mellan 9.30-10....
    hopplöst å komma fram....
    har en del saker att fråga om.. blandannat att ja har haft huvudvärk sen den 23 å gått på maxdos panodil sen dess känns inte bra... vill nog att dom kollar upp bltr och blodvärdet.
    ska passa på å fråga om ul också känner mig irriterad över att inte ha fått nå kallelse än....
    ja menar ja behöver kunna planera me min mamma barnvakt mm.. ska ligga på luren nu.. 

• ThereseJohansson

Baby Lei och Alexandra: jag har inte heller jätte tydliga rörelser men det är nått jag inte känt tidigare som händer där inne så jag gissar att det är bebis, hoppas iaf det :) känns som små knackningar eller som att sprätta med fingrarna inifrån magen, känner det några gånger per dag...längtar sååå tills RUL på måndag :)

• Sömntutan

Hör är en till som inte känner bebisen nå märkbart. Men mina andra barn har inte gjort sig "kännbara" förrän runt v.20, så man borde ju egentligen inte bli orolig. Men visst funderar man. Väntar så till nästa vecka då det är dags för RUL.
    Någon mer än jag som sover som krattor? Jag har jättesvårt att somna på kvällarna och det kryper i hela kroppen. Kan inte ligga still utan måste hela tiden röra på armar och ben. Jätteirtiterande! Somnade inte förrän vid 3-tiden inatt och då var jag helt färdig hela dagen igår då det blev en sen nyårskväll/natt. Tur att man har relativt stora barn som sover en stund på morgonen och sen kan roa sig själva en stund när de vaknat, för på morgonen är det minsann inga problem att sova :-/.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~