• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

"Skönt" att många inte är säkra. :P
    Har fått för mig att den inte lever där inne, känner mig inte vidare gravid alls förutom att magen blir lite hård ibland och ja, den är större än vanligt såklart.. Vill börja känna tydliga rörelser för jag orkar verkligen inte vara nojjig mer. :P

• Mjj83l
    agtiwi skrev 2013-01-02 07:31:09 följande:
    God fortsättning på det nya året! Hoppar in här om det är ok? Väntar barn nr 4 och är i v 17 (16+6) i dag! Jag har känt av rörelser sedan v 15 och det verkar vara en kvällspigg krabat som gömmer sig där inne :) Har mått väl under hela graviditeten (förutom lite illamående i början), men nu har jag lyckats få uvi :( Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp så jag får träffa läkare. Har ni andra gått upp mycket i vikt? Fram till v 14 hade jag gått upp 7 kilo (räknat från ursprungsvikt innan plus på stickan). Efter det verkar det lugnat ner sig lite. 16 januari har vi tid för rul!

Jag gick upp 10kg till vecka 14... :-O

De sista 2 veckorna har det stannat av, tack gode gud!!! Är i v 16 nu. Nu ligger jag på ett normalt bmi

Gick upp 18k m första barnet. Men inte så fort så tidigt som nu.

Sen har jag gått på kortison tror det har gjort sitt.

Jag e inte heller säker på rörelser. Men första kände jag i vecka 18.

Har svårt att avgöra nu om det e tarmar el rörelser. Har inte känt fladder som m första utan mer som om det vrider sig i magen.
  • Valborgs

Känner mig oxå nojig. Tyckte jag kände bebisen i vecka 14, men sen dess ingenting.. Tycker knappt jag fått mage heller, så jag hoppas verkligen tiden till RUL går snabbt så man får se om något lever där inne eller inte.. :S

• Sagolina

Joino: Jag tror jag känner lite rörslser, men känner mig superosäker! Är rädd att jag bara inbillar mig... v18 nu, så hoppas verkligen att jag snart börjar känna något lite tydligare!

• Mjj83l

Hur långt gångna är ni när ni ska göra rul?

Enligt min bm ska man vara minst 18+0.

Med min första gjorde jag det i vecka 18, alltså 17 fullgångna veckor.

• Madelen21

pratat mä min bm å d va bara å ta panodil sa hon... känns inte så bra å behöva ta maxdos varje dag typ.. men har d inte gett sig till på fredag ska ja ringa igen å få läkartid nästa v... fråga även om min ul tid... har ju inte fått kallelsen än å hon tyckte d va konstigt... men hon sa att om ja inte fått den i slutet på nästa v så ska ja ringa min bm igen å hon får kolla upp det..

åååå jag känner hur det pickar i min mage nu...läst i en bok ja har att bäbis i magen kan få hicka och då känns d som att det pickar i magen :)

• Valborgs

Jag kommer att vara i 19+6 när det är dags för RUL, känns sent tycker jag.. Hade gärna velat göra i 18+0 :)

• Mjj83l

Vi fick själva boka tid efter 18 fullgångna veckor. Där va massa tider att välja bland så självklart tog vi dagen 18+0 på morgonen.

• Sagolina

Jag skall på mitt ul 22jan, kommer då vara i 20+1. Har dock varit på 4vul/ul redan tidigare, men detta i v21 är det "riktiga", alla utom ett av de tidigare har varit pga. blödningar.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~