• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Alicantina

Var på rul imorse, allt såg bra ut:)  I slutet av undersökningen frågade mannen om man kunde se kön...mitt hjärta började klappa o så kollade dem de tror det blir en tjej:)  Haha mannens 4:e dotter.

• Friiidaaay
    Alicantina skrev 2013-01-02 13:23:42 följande:
    Var på rul imorse, allt såg bra ut:)  I slutet av undersökningen frågade mannen om man kunde se kön...mitt hjärta började klappa o så kollade dem de tror det blir en tjej:)  Haha mannens 4:e dotter.
    Grattis vad härligt! Skrattande
  • Sagolina
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 13:06:58 följande:
    Ja jag förstår det! Lite det man är rädd för! Hoppas att det bara var svårt att mäta dessa gånger och att den på rul är lättare att mäta och att allt ser bra ut :)

Huvud- och kroppsmåttet stämde med beräkningen, men benens mått gav att fostret skulle ha varit 4dagar yngre. Läkaren som gjorde senaste ul sa att variationerna kan bero på nån millimeter kast i mätningen, så hon tyckte inte att jag skulle fundera på det (fast det är klart jag ändå funderar...). Bara 20 dagar till nästa ul! Men hoppas på att få känna av sparkar och andra livstecken innan dess!
  • AlexandraViberg

Rufsi: ja då plussade ni precis när ägget fäst isåfall. Det brukar fästa på dag 7, men man säger att det fäster mellan dag 5 och 10! :)

Några dagar köper jag men inte när det handlar om veckor om man inte plussade sent :)

Alicantina: kul med en tjej! :D

• Suey

Nu hoppar jag in igen! Känner mig äntligen som människa igen, halleluja. Är nog i de s.k. spökveckorna? Känner dock av lite, lite stelhet i ligamenten och bäckenet, men är glad för att det blir ju bevis på att något händer med kroppen. Och så en putande mage då också :)

Alicantina skrev 2013-01-02 13:23:42 följande:
    Grattis Alicantina, vad härligt! Vi ska på rul den 8 januari, är så nervös! Man vill ju att allt ska se bra ut först och främst, men vilken känsla att få veta vad den lille skrotten är för något. 

Och så var det det här med hormoner... fick gå på lunchen och köpa ett kit med SB12 och tungskrapa och you name it, jag står inte ut med min sambos andedräkt annars och han vill ju fortsätta pussas. Är lite stolt för att jag bidrog med en lösning, man får ju ändå mötas på mitten, eller...? Drömmer
  • Acantha

Ni pratar om att känna barnet, jag sitter här och känner buffar nästan hela tiden när jag är stilla. De bökar ganska ordentligt där inne. Det är en härlig kännsla. Tyvärr så har de dagar då de är mer stillsamma och då blir jag orolig i stället.

Sitter här i fotöljen och känner mig onyttig, maken byter kran i köket och tar bort béden i badrummet, vilket innebär att jag inte kan vara i köket för där är det upp och ner och jag kan inte tvätta för vattnet är avstängt. Skulle kunna damsuga, men det känner jag inte för!

Rul kommer jag göra i v18+6, när det bokades trodde dom att jag skulle vara i v18+3, så det var när det blev i v20. Men å andra sidan är de större och man ser bättre och tydligare.

I morse när jag vaknade hade jag en väldigt spänd livmoder som nu har passerat navlen med någon cm, och börjar komma upp mot mina revben. Nu måste det snart börja avta, för de sista veckorna har den nog stigit 6-7 cm.  

• Suey

Jag vet inte varför, men jag har en känsla av att jag kommer bli framflyttad vid rul. Har haft den känslan sen jag plussade i stort sett. Har bf den 2 juni enligt räknesnurran (inne i v 19 nu), ska bli intressant att få reda på om man känner sin kropp såpass eller om man är helt ute och cyklar Obestämd

Glad

• Valborgs

Grattis Alicantina :) har du oxå barn sen tidigare?

Jag går på senaste bf jag fått, antar att det blir ändrat vid RUL oxå då de sa på kub att de hade svårt att mäta.

Enligt senaste mens har jag bf 13e, enligt VUL 16e och kub 17e.

• AlexandraViberg

Alltså idag måste den blivit exakt tillräckligt stor för att buffarna ska kännas! Helt sjukt vilket gråtkalas vi har här idag :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~