• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Kände mig lite smålöjlig som låg och grät, men allt känns så overkligt fortfarande :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Mjj83l

Brukar vara det bästa "måttet" vad liknande ligger i pris på blocket

• 2003ett lycko år

kommer va i v 20 19+3 eller något när vi ska på rul nästa vecka. va i v19 med dottern tror inte vi kommer bli flyttade i datum så utan när vi va sist så fick vi 2-4 juni. när jag vägde mig på julafton så har jag inte gått upp något. dock tror jag att jag kanske kan ha gått upp ett kilo nu eller något ska bli intres sant att väga mig om en vecka när jag kommer hem ifrån semestern igen

• AlexandraViberg
    Mjj83l skrev 2013-01-02 12:06:34 följande:
    Brukar vara det bästa "måttet" vad liknande ligger i pris på blocket
  • AlexandraViberg

Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.

Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
    Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)

Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.

Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.

På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P

Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
    (är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:19:07 följande:
    Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.

Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
    Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)

Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.

Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.

På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P

Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
    (är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)
    Jag är väldigt osäker på när jag hade ägglossning när denna bebbe kom till. Hade testat med stickor innan, men inte denna månad. Blev så stressad av alla test hit och dit att jag tror att jag låste mig totalt. Jag har dock en känsla av att jag kommer bli flyttad ca 1 vecka då jag inte plussade förrän på BIM+7. Å andra sidan har jag förstått att RSFUs test behöver en större mängd htc än vissa andra och de var de testen jag använde. På onsdag för jag veta .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Friiidaaay

Vi kommer vara i v. 18+4 den 31 januari enligt min beräkning :) Hoppas också att de inte flyttar oss för mycket, eftersom det skulle innebära att bebisen inte vuxit som den bör. Nu såg vi ju den i början av v. 13, men ändå så kan jag komma på mig själv med att tänka att det kanske inte finns något kvar där inne vid RUL. Som om den skulle gå upp i rök Tungan ute

• Madelen21

är d någon mer än jag som har känt att det pickar i magen?
    som en liten fågel som pickar?
    Jag kände idag ganska långt ner.. läst att man kan känna så när bäbisen har hicka :) 

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2013-01-02 12:36:34 följande:
    Vi kommer vara i v. 18+4 den 31 januari enligt min beräkning :) Hoppas också att de inte flyttar oss för mycket, eftersom det skulle innebära att bebisen inte vuxit som den bör. Nu såg vi ju den i början av v. 13, men ändå så kan jag komma på mig själv med att tänka att det kanske inte finns något kvar där inne vid RUL. Som om den skulle gå upp i rök Tungan ute
    Ja vår var på dagen exakt rätt stor på vul i 12+0. Så det känns ju bra!
    Sömntutan skrev 2013-01-02 12:30:17 följande:
    Jag är väldigt osäker på när jag hade ägglossning när denna bebbe kom till. Hade testat med stickor innan, men inte denna månad. Blev så stressad av alla test hit och dit att jag tror att jag låste mig totalt. Jag har dock en känsla av att jag kommer bli flyttad ca 1 vecka då jag inte plussade förrän på BIM+7. Å andra sidan har jag förstått att RSFUs test behöver en större mängd htc än vissa andra och de var de testen jag använde. På onsdag för jag veta .
    Ja då är det ju möjligt! Ja, testar de från 50 eller? :)

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2013-01-02 12:48:54 följande:
    är d någon mer än jag som har känt att det pickar i magen?
    som en liten fågel som pickar?
    Jag kände idag ganska långt ner.. läst att man kan känna så när bäbisen har hicka :) 
    Är det babyn?:) Har känt av ett pickande flera gånger de senaste veckorna, allt från i höjd med höftbenet och upp till naveln! Har tänkt att det är tarmarna som gör någon konstig rörelse, men kanske det då är babyn!:)
    Hoppas det är så! Väntar och längtar så efter att få känna lill*n ordentligt! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~