AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:19:07 följande:
Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.
Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)
Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.
Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.
På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P
Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
(är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)
Jag kommer nog inte bli flyttad mer än någon dag tror jag. Hade stenkoll på ÄL och skrev ner när vi hade mys så jag är 99% säker på vilken dag liten blev till.
Skulle ringa och boka tid för RUL idag, men så klart hittar jag inte lappen med telefonnumret, o när jag väl hittade det på nätet så va telefontiden slut. Ytterst irriterande!