• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Friiidaaay
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:54:10 följande:
    Ja vår var på dagen exakt rätt stor på vul i 12+0. Så det känns ju bra!

Ja då är det ju möjligt! Ja, testar de från 50 eller? :)

Våran har också vart i rätt storlek på vul & kub. Så *peppar peppar* så ska den väll växa på sig till rutinultraljudet med :) 
  • AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2013-01-02 12:56:03 följande:
    Våran har också vart i rätt storlek på vul & kub. Så *peppar peppar* så ska den väll växa på sig till rutinultraljudet med :) 
    Ja det är nog ingen fara då! Min har följt på alla tre vul förutom i v.7 där de ville flytta två dagar framåt, alltså att jag var på 6+6 istället för 6+4. :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sagolina

För oss har BF flyttat en hel del, eller varierat...
    Enligt senaste mensen är det 10.6, enligt ul i v8 16.6, sen tillbaka till 9.6 vid ul i v12 och vid ul i v16 varierade måtten från 9.6 till 13.6.... Har oroat mig en del över att vi "flyttas" hit och dit, speciellt då det blev olika datum på ett och samma ul beroende på vilken kroppsdel de mätte.

Hoppas på att allting skall se bra ut 22jan och att datumen då stämmer! 

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:54:10 följande:
    Ja vår var på dagen exakt rätt stor på vul i 12+0. Så det känns ju bra!

Ja då är det ju möjligt! Ja, testar de från 50 eller? :)

Ja de är från 50 som jag har fattat det.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg
    Sagolina skrev 2013-01-02 13:01:51 följande:

För oss har BF flyttat en hel del, eller varierat...
    Enligt senaste mensen är det 10.6, enligt ul i v8 16.6, sen tillbaka till 9.6 vid ul i v12 och vid ul i v16 varierade måtten från 9.6 till 13.6.... Har oroat mig en del över att vi "flyttas" hit och dit, speciellt då det blev olika datum på ett och samma ul beroende på vilken kroppsdel de mätte.

Hoppas på att allting skall se bra ut 22jan och att datumen då stämmer! 

Ja jag förstår det! Lite det man är rädd för! Hoppas att det bara var svårt att mäta dessa gånger och att den på rul är lättare att mäta och att allt ser bra ut :)
    Sömntutan skrev 2013-01-02 13:04:20 följande:
    Ja de är från 50 som jag har fattat det.
    Ja, jag tror det jag med! Har bara använt det en gång och då var det negativt så, har ingen personlig erfarenhet men hört mycket dåligt om rfsu så.

• Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:19:07 följande:
    Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.

Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
    Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)

Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.

Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.

På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P

Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
    (är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)
    Jag kommer nog inte bli flyttad mer än någon dag tror jag. Hade stenkoll på ÄL och skrev ner när vi hade mys så jag är 99% säker på vilken dag liten blev till. Glad

Skulle ringa och boka tid för RUL idag, men så klart hittar jag inte lappen med telefonnumret, o när jag väl hittade det på nätet så va telefontiden slut. Ytterst irriterande! 
  • AlexandraViberg
    Hjärtat3 skrev 2013-01-02 13:07:15 följande:
    Jag kommer nog inte bli flyttad mer än någon dag tror jag. Hade stenkoll på ÄL och skrev ner när vi hade mys så jag är 99% säker på vilken dag liten blev till. Glad

Skulle ringa och boka tid för RUL idag, men så klart hittar jag inte lappen med telefonnumret, o när jag väl hittade det på nätet så va telefontiden slut. Ytterst irriterande! 
    Nä, jag blir väldigt förvånad om vi blir flyttade mer än max två dagar, plussade ju tidigt och har alltid äl samma dag så. Om inte äl för första gången på 16 månader flyttade sig just denna månad :P

Nej så jobbigt! Är glad att vi bokade på inskrivningen, för det är bm som bokar allt sånt här! :)
  • Rufsi 406
    Madelen21 skrev 2013-01-02 12:48:54 följande:
    är d någon mer än jag som har känt att det pickar i magen?som en liten fågel som pickar?Jag kände idag ganska långt ner.. läst att man kan känna så när bäbisen har hicka :) 

Jag började känna ett väldigt svagt fladder i v 15 och har känt mer och mer nu (v 18). I slutet av förra veckan kände jag som en fisk sprattlade i magen och sedan förra veckan har jag också känt som ett pickande så jag tror på hicka! Var på RUL ganska tidigt (den 19/12) och BM sa då att bebisen ligger på höger sida och moderkakan på vänster sida i bakkant och det är mest på högra sidan jag känner rörelserna. Ang att bli flyttat så är jag också lite skeptiskt. Åt pergo och gjorde ett VUL och hade då en äggblåsa på 20 mm på dag 11. Fick tydliga symptom på dag 14 så det måste ha släppt då eller dagen efter. Plussade där jag tror att bim var, dvs ca 14 dagar efter förmodad äl. Men blev ändå tillbakaflyttade en vecka. Var alltså enligt BM i v 16 när vi trodde v 17. Om det skulle vara så plussade vi en vecka innan bim och då skulle ägget knappt hunnit fästa så det går inte riktigt ihop.
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 13:09:34 följande:
    Nä, jag blir väldigt förvånad om vi blir flyttade mer än max två dagar, plussade ju tidigt och har alltid äl samma dag så. Om inte äl för första gången på 16 månader flyttade sig just denna månad :P

Nej så jobbigt! Är glad att vi bokade på inskrivningen, för det är bm som bokar allt sånt här! :)
    Vi hade så förr men nu så måste man av någon anledning ringa och boka själv. Aja, jag får ringa imorgon, inte värre än så. :)

Jag plussade oxå väldigt tidigt, äl+8. Med sonen däremot för 11 år sen hade jag noll koll och blev tillbakaflyttad en hel vecka. Det var lite snopet, men så kom han en vecka före bf så det jämnade ut sig. Solig 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~